logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Aramco a DHL Supply Chain oznamujú nový spoločný podnik na prevádzkovanie dodávateľského a...
  • Spoločnosť Dachser zaznamenala ďalší masívny rast Medzi hospodárskym rozmachom a normalizáciou...
  • Volkswagen Slovakia si vlani udržal solídne finančné výsledky Spoločnosť Volkswagen Slovakia...
  • cargo-partner zabezpečil prepravu vzácneho samurajského meča z Japonska na Slovensko...

DISPEČER KURIÉRSKYCH SLUŽIEB: VŽDY PRIPRAVENÝ VYRIEŠIŤ PROBLÉMY

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
1194

Kuriérske spoločnosti sú na Slovensku už niekoľko rokov veľmi dobre známe a hádam nie je na Slovensku spoločnosť, ktorá by ešte nevyužila ich služby. Žijeme v uponáhľanej dobe a keď našu zásielku potrebujeme veľmi rýchlo dostať ku klientovi alebo obchodnému partnerovi využijeme služby týchto spoločností. Málokto z nás sa však zamyslí nad tým, čo sa deje po tom ako kuriér s našou zásielkou odíde a v ten istý deň alebo v priebehu najbližších dní ju doručí príjemcovi.

Práca dispečera kuriérskych služieb začína zdvihnutím telefónu a prevzatím objednávky na prepravu. Dispečer vyplní objednávku, zadá ju do systému a vyšle kuriéra, ktorý má na starosti doručenie vašej zásielky. Trvanie doručenia každej zásielky je individuálne, závisí od toho akú službu si objednáte a kam má zásielka namierené. Kuriérske spoločnosti ponúkajú množstvo služieb a medziiným i prepravu zásielok zo zahraničia. Základom jeho práce je najmä komunikácia s klientmi – objednávateľmi kuriérskych služieb. Patrí k tomu aj komunikácia priamo s kuriérmi. Samozrejme má na starosti i administratívu ako potvrdenia objednávok či fakturácie. Vystavuje potrebné dokumenty pre kuriérov a informuje ich o prípadných problémoch či zmenách. Dispečer reportuje výsledky svojej práce nadriadenému, s ktorým rieši i prípadné problémy.

Na jeho pleciach je zodpovednosť za efektívny priebeh a koordináciu prepravy, organizácia a trasovanie prepráv a komunikácia s vodičmi. Plánovanie nakládok a vykládok je jedna z priorít, za ktoré má dispečer najväčšiu zodpovednosť. Sú pevne stanovené procedúry a postupy, ktoré dodržiava a dohliada, aby boli dodržiavané aj ostatnými zamestnancami. Ak ich zákazník nejakým spôsobom donúti vybočiť zo zaužívaných postupov, napríklad nenahlási veľkokapacitnú zásielku, ktorá vyžaduje vozidlo vybavené zdvíhacou technikou, je povinnosťou dispečera nájsť také riešenie, aby neboli porušené normy spoločnosti a zároveň nestratili dôveru a náklonnosť klienta.

Väčšina problémov, ktoré musia dispečeri riešiť, sa dotýka problémov s doručením, resp. vyzdvihnutím zásielok. Najčastejšími dôvodmi sú nezastihnutie klienta na danej adrese, najmä ak ide o súkromné osoby, a zákazníkmi nesprávne alebo nedostatočne uvedené adresy vyzdvihnutia alebo doručenia. V takých prípadoch sa kuriér spojí telefonicky alebo vysielačkou s dispečerom a ten sa snaží získať správnu adresu tak, aby mohla byť zásielka ešte v ten deň doručená.

Pozícia dispečer je hlavne o komunikácii a rýchlom rozhodovaní. „Sú to ľudia, ktorí tvoria styčný bod medzi kuriérom na jednej strane a zákazníckym oddelením na strane druhej,“ vysvetľuje Nela Kviečinská, Senior Consultant spoločnosti Recruitment International. Ide predovšetkým o komunikáciu doplňujúcich informácií k vyzdvihnutiam a doručeniam zásielok od zákazníkov a nahlasovanie objednávok prijatých cez deň. Vďaka inteligentnej technológii sa dnes vo väčšine kuriérskych spoločností objednávky automaticky dostávajú ku kuriérom cez príručné zariadenia vo forme mobilného terminálu. Je však na dispečerovi, aby posúdil, ktorému kuriérovi v systéme danú objednávku na vydvihnutie priradí tak, aby sa maximálne využila dostupná prepravná kapacita. Preto je dôležité, aby každý dispečer plne ovládal pokrytie všetkých rajónov kuriérmi, ich kapacitné možnosti a rozmiestnenie.

Dispečer zväčša pracuje na zmeny a preto táto práca vyžaduje flexibilného človeka. Rád komunikuje s ľuďmi, je rozhodný, samostatný a má rád prácu v tíme. Má vynikajúce organizačné a komunikačné schopnosti. Je trpezlivý a dostatočne asertívny, pretože v logistike, čím kuriérska služba určite je, je práca nevyspytateľná. Mnohokrát za deň musí riešiť problémy so zásielkami a informovať o tom zákazníkov a samozrejme i komunikovať s náročnejšími klientmi. Vyjednávacie schopnosti taktiež patria do jeho „povinnej výbavy“. V krízových situáciách si zachováva chladnú hlavu. Má rád aktívnu a dynamickú prácu. Je to človek, na ktorého sa spoločnosť môže spoľahnúť. S pozíciou kuriéra patrí dispečer k základu organizačnej štruktúry spoločnosti. Prístup dispečera kuriérskych služieb k zákazníkovi je často dôvodom, prečo sa zákazník rád vráti a využije služby kuriérskej spoločnosti opäť.

Finančné ohodnotenie dispečera kuriérskych služieb závisí od jednotlivých spoločností a taktiež od jeho skúseností. Začína sa na 20 000 korunách u človeka bez skúseností a končí pri 40 000 korunách u človeka so skúsenosťami. „Niektoré spoločnosti poskytujú k tomuto ohodnoteniu i finančný bonus a iné benefity,“ dodáva Nela Kviečinská.

Každý, kto sa rozhodne pracovať ako dispečer kuriérskych služieb musí vedieť, že ho čaká náročná a stresujúca práca. Kto však v práci hľadá dynamiku, flexibilitu a prácu s ľuďmi, ten bude ako dispečer veľmi spokojný a bude sa každé ráno tešiť do práce.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti Spoločnosť Garbe Industrial Real Estate Slovakia zintenzívnila v poslednom období svoje developerské aktivity. Momentálne stavia v Piešťanoch, pričom svoju pozornosť zameriava najmä na efektívne a udržateľné riešenia, ktoré prinášajú rôzne typy benefitov nielen pre nových nájomcov, ale aj pre spoločnosť z hľadiska ekológie. Čo všetko […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required