logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...
  • Na premeny a budúcnosť maloobchodu sa zameria druhý ročník kongresu Czech Retail Days, ktorý sa...
  • Spoločnosť Erce, známa svojimi osemvaječnými niťovkami, posilnila svoju logistickú...

KURIÉR: NEUSTÁLE NA OČIACH ZÁKAZNÍKOV

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
1582

Dnes na Slovensku existuje množstvo rôznych typov logistických spoločností, pričom každá z nich poskytuje rôzne služby. Už len slovo logistická spoločnosť v sebe toho skrýva veľmi veľa. Keby ste sa opýtali 100 ľudí, čo vlastne takáto spoločnosť robí, každý by spomenul niečo iné. Patria tam spoločnosti zasielateľské, špedičné, dopravné, poskytujúce outsourcing skladovania a aj také, ktoré robia všetko. Kuriérske spoločnosti sú však samostatnou kapitolou rýchleho doručovania zásielok nielen v meste, ale kamkoľvek na svete.

Na rozdiel od klasickej pošty, sú však kuriérske spoločnosti rýchlejšie a zásielku, ak ste si kuriérsku službu objednali, si príde vyzdvihnúť priamo kuriér, teda človek zodpovedný za doručenie vašej zásielky priamo do rúk vami uvedeného prijímateľa do hodiny alebo niekoľkých dní, podľa vašej špecifikácie. „Kuriér je vlastne váš osobný doručovateľ. Keď si objednáte túto službu, či už cez internet alebo telefonicky, ihneď je k vám cez dispečing kuriérskej spoločnosti vyslaný najbližší voľný kuriér, príp. ide priamo zo základne spoločnosti, kde čaká na objednávku. Dispečer, ktorý s vami komunikuje prvý, sa vás opýta na druh objednávky, adresu a čas, kedy potrebujete zásielku doručiť,“ vyvetľuje Nela Szászová, Team Leader spoločnosti R.I. Consultancy Services.

Ako náhle dáte dispečerovi všetky dôležité informácie, vyšle k vám kuriéra. Úlohou kuriéra je prísť k zákazníkovi ešte raz si overiť potrebné údaje o prijímateľovi a vyžiadať si od neho podpis, že si službu objednáva a súhlasí so všetkými podmienkami. Kuriér zásielku preberie a jeho jediným cieľom je doručiť zásielku v dohodnutom čase a nepoškodenú. Samozrejme, aj kuriér má svoje optimálne trasy, ktoré si plánuje v spolupráci s dispečingom. Kuriérskych spoločností je niekoľko a každá pracuje svojím systémom. Niektorí kuriéri majú určenú oblasť, v ktorej pracujú, prípadne stanovené trasy. Niektoré spoločnosti plánujú svojim kuriérom trasy tesne pred začiatkom zmeny, aby pracovali čo najefektívnejšie. To sa však dá len v tom prípade, ak dopredu vedia, aké zásielky budú doručovať práve v ten deň. Nie vždy je to však možné, keďže mnohí klienti si ich služby objednávajú ad hoc v prípade potreby.

Kuriéri tvoria väčšinu zamestnancov spoločnosti. Jednotlivé tímy vedie vedúci logistiky alebo vedúci zmeny. V rámci spoločnosti kuriér spolupracuje najmä s dispečermi, najviac však prichádza do kontaktu so zákazníkmi a prijímateľmi zásielok. „Preto sa očakáva, že kuriér je priateľský, komunikatívny, orientovaný na zákazníka a v neposlednom rade je ochotný riešiť problémy, ktoré môžu nastať. Mal by vnímať každého prijímateľa ako potenciálneho zákazníka, a tým vlastne nepriamo predávať služby vlastnej spoločnosti. Najmä dnes, v časoch krízy, si vyberáme, kto pre nás bude pracovať a koho si zaplatíme,“ konštatuje Nela Szászová.

Kuriér musí byť flexibilný, s dobrými organizačnými schopnosťami, musí vedieť dobre zvládať stresové situácie, s ktorými sa bežne stretáva. Nemenej dôležité je, aby bol šikovným a skúseným šoférom. Kuriér väčšinou pracuje na zmeny a záleží od spoločnosti, či má aj večerné a nočné zmeny. Má k dispozícii služobné vozidlo, väčšinou menšiu dodávku, ale aj menšie autá, ak ide o menšie zásielky. Po ukončení práce sa kuriér hlási v centrále spoločnosti, kde podáva hlásenie o celom dni a vypisuje report. V reporte uvádza všetky trasy, kde bol, doručené zásielky i všetky problémy, ktoré riešil. Jeho služba končí po odovzdaní auta a reportu svojim nadriadeným.

Platové ohodnotenie kuriéra závisí od konkrétnej spoločnosti. Väčšinou je rozdelené na fixnú a variabilnú zložku. Fixná časť sa pohybuje v rozpätí od 660 € do 1000 €. Samozrejme, závisí od jeho skúseností, schopností, šikovnosti a rýchlosti. Dobrého kuriéra, ktorý je zároveň lojálny voči svojej spoločnosti, si firmy cenia aj na vyššie platové ohodnotenie. Bonusové ohodnotenie sa môže odvíjať od počtu doručených zásielok, dodržania trasy, dodržania časových harmonogramov alebo iných faktorov.

Kuriér pracuje pod časovým stresom, je neustále v pohybe a táto práca si vyžaduje dynamického človeka, pretože je denne plná neočakávaných situácií a možných problémov, ktoré musí riešiť. Napríklad – ako vyriešiť situáciu, keď je nutné odovzdanie zásielky prijímateľovi, na ktorého treba dlho čakať a už nám stoja ďalšie objednávky? Je to vyčerpávajúce, ale kuriéri, ktorí túto prácu robia niekoľko rokov, by ju nemenili za žiadnu inú „iba“ v kancelárii. Pohyb je pre nich životom a stres potravou.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Slovenský industriálny trh vstupuje do druhej polovice 2025 so stabilnými cenami a rastúcou ponukou

Slovenský industriálny trh čaká v druhej polovici 2025 zvýšený dopyt oproti slabšiemu prvému polroku avšak stále pod úrovňami predošlých rokoch. S tým súvisí aj očakávaný nárast voľných priestorov a zvýšený tlak na ceny nájomného. Napriek tomu záujem investorov o logistické projekty pretrváva. Industriálny trh v prvej polovici roka ochladol. Prenájom priestorov dosiahol len 117-tisíc m², […]

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.