logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Aramco a DHL Supply Chain oznamujú nový spoločný podnik na prevádzkovanie dodávateľského a...
  • Spoločnosť Dachser zaznamenala ďalší masívny rast Medzi hospodárskym rozmachom a normalizáciou...
  • Volkswagen Slovakia si vlani udržal solídne finančné výsledky Spoločnosť Volkswagen Slovakia...
  • cargo-partner zabezpečil prepravu vzácneho samurajského meča z Japonska na Slovensko...

KURIÉR: NEUSTÁLE NA OČIACH ZÁKAZNÍKOV

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
1346

Dnes na Slovensku existuje množstvo rôznych typov logistických spoločností, pričom každá z nich poskytuje rôzne služby. Už len slovo logistická spoločnosť v sebe toho skrýva veľmi veľa. Keby ste sa opýtali 100 ľudí, čo vlastne takáto spoločnosť robí, každý by spomenul niečo iné. Patria tam spoločnosti zasielateľské, špedičné, dopravné, poskytujúce outsourcing skladovania a aj také, ktoré robia všetko. Kuriérske spoločnosti sú však samostatnou kapitolou rýchleho doručovania zásielok nielen v meste, ale kamkoľvek na svete.

Na rozdiel od klasickej pošty, sú však kuriérske spoločnosti rýchlejšie a zásielku, ak ste si kuriérsku službu objednali, si príde vyzdvihnúť priamo kuriér, teda človek zodpovedný za doručenie vašej zásielky priamo do rúk vami uvedeného prijímateľa do hodiny alebo niekoľkých dní, podľa vašej špecifikácie. „Kuriér je vlastne váš osobný doručovateľ. Keď si objednáte túto službu, či už cez internet alebo telefonicky, ihneď je k vám cez dispečing kuriérskej spoločnosti vyslaný najbližší voľný kuriér, príp. ide priamo zo základne spoločnosti, kde čaká na objednávku. Dispečer, ktorý s vami komunikuje prvý, sa vás opýta na druh objednávky, adresu a čas, kedy potrebujete zásielku doručiť,“ vyvetľuje Nela Szászová, Team Leader spoločnosti R.I. Consultancy Services.

Ako náhle dáte dispečerovi všetky dôležité informácie, vyšle k vám kuriéra. Úlohou kuriéra je prísť k zákazníkovi ešte raz si overiť potrebné údaje o prijímateľovi a vyžiadať si od neho podpis, že si službu objednáva a súhlasí so všetkými podmienkami. Kuriér zásielku preberie a jeho jediným cieľom je doručiť zásielku v dohodnutom čase a nepoškodenú. Samozrejme, aj kuriér má svoje optimálne trasy, ktoré si plánuje v spolupráci s dispečingom. Kuriérskych spoločností je niekoľko a každá pracuje svojím systémom. Niektorí kuriéri majú určenú oblasť, v ktorej pracujú, prípadne stanovené trasy. Niektoré spoločnosti plánujú svojim kuriérom trasy tesne pred začiatkom zmeny, aby pracovali čo najefektívnejšie. To sa však dá len v tom prípade, ak dopredu vedia, aké zásielky budú doručovať práve v ten deň. Nie vždy je to však možné, keďže mnohí klienti si ich služby objednávajú ad hoc v prípade potreby.

Kuriéri tvoria väčšinu zamestnancov spoločnosti. Jednotlivé tímy vedie vedúci logistiky alebo vedúci zmeny. V rámci spoločnosti kuriér spolupracuje najmä s dispečermi, najviac však prichádza do kontaktu so zákazníkmi a prijímateľmi zásielok. „Preto sa očakáva, že kuriér je priateľský, komunikatívny, orientovaný na zákazníka a v neposlednom rade je ochotný riešiť problémy, ktoré môžu nastať. Mal by vnímať každého prijímateľa ako potenciálneho zákazníka, a tým vlastne nepriamo predávať služby vlastnej spoločnosti. Najmä dnes, v časoch krízy, si vyberáme, kto pre nás bude pracovať a koho si zaplatíme,“ konštatuje Nela Szászová.

Kuriér musí byť flexibilný, s dobrými organizačnými schopnosťami, musí vedieť dobre zvládať stresové situácie, s ktorými sa bežne stretáva. Nemenej dôležité je, aby bol šikovným a skúseným šoférom. Kuriér väčšinou pracuje na zmeny a záleží od spoločnosti, či má aj večerné a nočné zmeny. Má k dispozícii služobné vozidlo, väčšinou menšiu dodávku, ale aj menšie autá, ak ide o menšie zásielky. Po ukončení práce sa kuriér hlási v centrále spoločnosti, kde podáva hlásenie o celom dni a vypisuje report. V reporte uvádza všetky trasy, kde bol, doručené zásielky i všetky problémy, ktoré riešil. Jeho služba končí po odovzdaní auta a reportu svojim nadriadeným.

Platové ohodnotenie kuriéra závisí od konkrétnej spoločnosti. Väčšinou je rozdelené na fixnú a variabilnú zložku. Fixná časť sa pohybuje v rozpätí od 660 € do 1000 €. Samozrejme, závisí od jeho skúseností, schopností, šikovnosti a rýchlosti. Dobrého kuriéra, ktorý je zároveň lojálny voči svojej spoločnosti, si firmy cenia aj na vyššie platové ohodnotenie. Bonusové ohodnotenie sa môže odvíjať od počtu doručených zásielok, dodržania trasy, dodržania časových harmonogramov alebo iných faktorov.

Kuriér pracuje pod časovým stresom, je neustále v pohybe a táto práca si vyžaduje dynamického človeka, pretože je denne plná neočakávaných situácií a možných problémov, ktoré musí riešiť. Napríklad – ako vyriešiť situáciu, keď je nutné odovzdanie zásielky prijímateľovi, na ktorého treba dlho čakať a už nám stoja ďalšie objednávky? Je to vyčerpávajúce, ale kuriéri, ktorí túto prácu robia niekoľko rokov, by ju nemenili za žiadnu inú „iba“ v kancelárii. Pohyb je pre nich životom a stres potravou.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti Spoločnosť Garbe Industrial Real Estate Slovakia zintenzívnila v poslednom období svoje developerské aktivity. Momentálne stavia v Piešťanoch, pričom svoju pozornosť zameriava najmä na efektívne a udržateľné riešenia, ktoré prinášajú rôzne typy benefitov nielen pre nových nájomcov, ale aj pre spoločnosť z hľadiska ekológie. Čo všetko […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required