logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Alza a STAVMAT spoločne spúšťajú sieť výdajných miest pre veľké zásielky Alza.sk na slovenskom...
  • Slovenská pošta začala s obnovou vozového parku nákladných áut Slovenská pošta začala s obnovou...
  • Celokamiónové prepravy z Číny do Európy Vojna na Ukrajine mala dopad aj na pozemnú prepravu...
  • cargo-partner ďalej navyšuje skladovú kapacitu v Chorvátsku Poskytovateľ logistiky otvoril v...

KURIÉR: NEUSTÁLE NA OČIACH ZÁKAZNÍKOV

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
1110

Dnes na Slovensku existuje množstvo rôznych typov logistických spoločností, pričom každá z nich poskytuje rôzne služby. Už len slovo logistická spoločnosť v sebe toho skrýva veľmi veľa. Keby ste sa opýtali 100 ľudí, čo vlastne takáto spoločnosť robí, každý by spomenul niečo iné. Patria tam spoločnosti zasielateľské, špedičné, dopravné, poskytujúce outsourcing skladovania a aj také, ktoré robia všetko. Kuriérske spoločnosti sú však samostatnou kapitolou rýchleho doručovania zásielok nielen v meste, ale kamkoľvek na svete.

Na rozdiel od klasickej pošty, sú však kuriérske spoločnosti rýchlejšie a zásielku, ak ste si kuriérsku službu objednali, si príde vyzdvihnúť priamo kuriér, teda človek zodpovedný za doručenie vašej zásielky priamo do rúk vami uvedeného prijímateľa do hodiny alebo niekoľkých dní, podľa vašej špecifikácie. „Kuriér je vlastne váš osobný doručovateľ. Keď si objednáte túto službu, či už cez internet alebo telefonicky, ihneď je k vám cez dispečing kuriérskej spoločnosti vyslaný najbližší voľný kuriér, príp. ide priamo zo základne spoločnosti, kde čaká na objednávku. Dispečer, ktorý s vami komunikuje prvý, sa vás opýta na druh objednávky, adresu a čas, kedy potrebujete zásielku doručiť,“ vyvetľuje Nela Szászová, Team Leader spoločnosti R.I. Consultancy Services.

Ako náhle dáte dispečerovi všetky dôležité informácie, vyšle k vám kuriéra. Úlohou kuriéra je prísť k zákazníkovi ešte raz si overiť potrebné údaje o prijímateľovi a vyžiadať si od neho podpis, že si službu objednáva a súhlasí so všetkými podmienkami. Kuriér zásielku preberie a jeho jediným cieľom je doručiť zásielku v dohodnutom čase a nepoškodenú. Samozrejme, aj kuriér má svoje optimálne trasy, ktoré si plánuje v spolupráci s dispečingom. Kuriérskych spoločností je niekoľko a každá pracuje svojím systémom. Niektorí kuriéri majú určenú oblasť, v ktorej pracujú, prípadne stanovené trasy. Niektoré spoločnosti plánujú svojim kuriérom trasy tesne pred začiatkom zmeny, aby pracovali čo najefektívnejšie. To sa však dá len v tom prípade, ak dopredu vedia, aké zásielky budú doručovať práve v ten deň. Nie vždy je to však možné, keďže mnohí klienti si ich služby objednávajú ad hoc v prípade potreby.

Kuriéri tvoria väčšinu zamestnancov spoločnosti. Jednotlivé tímy vedie vedúci logistiky alebo vedúci zmeny. V rámci spoločnosti kuriér spolupracuje najmä s dispečermi, najviac však prichádza do kontaktu so zákazníkmi a prijímateľmi zásielok. „Preto sa očakáva, že kuriér je priateľský, komunikatívny, orientovaný na zákazníka a v neposlednom rade je ochotný riešiť problémy, ktoré môžu nastať. Mal by vnímať každého prijímateľa ako potenciálneho zákazníka, a tým vlastne nepriamo predávať služby vlastnej spoločnosti. Najmä dnes, v časoch krízy, si vyberáme, kto pre nás bude pracovať a koho si zaplatíme,“ konštatuje Nela Szászová.

Kuriér musí byť flexibilný, s dobrými organizačnými schopnosťami, musí vedieť dobre zvládať stresové situácie, s ktorými sa bežne stretáva. Nemenej dôležité je, aby bol šikovným a skúseným šoférom. Kuriér väčšinou pracuje na zmeny a záleží od spoločnosti, či má aj večerné a nočné zmeny. Má k dispozícii služobné vozidlo, väčšinou menšiu dodávku, ale aj menšie autá, ak ide o menšie zásielky. Po ukončení práce sa kuriér hlási v centrále spoločnosti, kde podáva hlásenie o celom dni a vypisuje report. V reporte uvádza všetky trasy, kde bol, doručené zásielky i všetky problémy, ktoré riešil. Jeho služba končí po odovzdaní auta a reportu svojim nadriadeným.

Platové ohodnotenie kuriéra závisí od konkrétnej spoločnosti. Väčšinou je rozdelené na fixnú a variabilnú zložku. Fixná časť sa pohybuje v rozpätí od 660 € do 1000 €. Samozrejme, závisí od jeho skúseností, schopností, šikovnosti a rýchlosti. Dobrého kuriéra, ktorý je zároveň lojálny voči svojej spoločnosti, si firmy cenia aj na vyššie platové ohodnotenie. Bonusové ohodnotenie sa môže odvíjať od počtu doručených zásielok, dodržania trasy, dodržania časových harmonogramov alebo iných faktorov.

Kuriér pracuje pod časovým stresom, je neustále v pohybe a táto práca si vyžaduje dynamického človeka, pretože je denne plná neočakávaných situácií a možných problémov, ktoré musí riešiť. Napríklad – ako vyriešiť situáciu, keď je nutné odovzdanie zásielky prijímateľovi, na ktorého treba dlho čakať a už nám stoja ďalšie objednávky? Je to vyčerpávajúce, ale kuriéri, ktorí túto prácu robia niekoľko rokov, by ju nemenili za žiadnu inú „iba“ v kancelárii. Pohyb je pre nich životom a stres potravou.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike?

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike? „Legislatíva hovorí, že každý zamestnávateľ je povinný zamestnancom, ktorí vykonávajú rizikovú prácu, zabezpečiť ich neustály dohľad. A to buď druhým pracovníkom alebo iným spôsobom. Dohliadajúci pracovník je ale pre zamestnávateľov príliš drahý a mohol by navyše vykonávať v rámci firmy inú prácu,“ hovorí Lukáš Převrátil, riaditeľ vzdialeného dohľadu […]

Systematické riadenie organizácie

Systematické riadenie organizácie Systematické riadenie organizácie a odbavenie prepravných kapacít je prínosom pre príjem, expedíciu aj dopravcu. Aplikácia riadenia časových okien na nakládke a vykládke Time Slot Control spolu s komplexným yard management riešením pomáha skrátiť čas potrebný na odbavenie vozidla. Situácia na dopravnom trhu je zložitá. Preto je kladený dôraz na efektívnu spoluprácu a […]

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových Kontajnerový terminál Herne ušetrí 60 000 eur ročne na prevádzkových nákladoch na fyzickú bezpečnosť Kontajnerový terminál Herne (CTH) je príkladná spoločnosť z Porúria. Na ploche takmer 80 000 metrov štvorcových sa distribuuje tovar z celého sveta na miesto určenia. Predchádzajúca bezpečnostná stratégia s bezpečnostnými strážcami […]

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom V dnešnej rýchlej dobe, kedy sú správne nastavené procesy v sklade základom efektivity, je mimoriadne dôležitá spoľahlivá manipulačná technika s prvotriednym servisom. To však predstavuje značné investície, ktoré majiteľ prevádzky nemusí práve mať alebo sa mu neoplatí rozširovať vozový park natrvalo. V týchto prípadoch je praktickým a výhodným […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 91: Hlavná téma: Omnichannel logistika; Doprava: Manipulačná technika v náročnom teréne; Development: Využitie IT systémov; Interview: Ľubomír Petrík, Terno; Prípadová štúdia: Skladové priestory pre dm drogerie markt Slovensko; Výrobná logistika: Železničná doprava; Konferencia: Slovlog v Bratislave; KLM: Prínos kongresov pre logistiku; Skladovanie: Dodávateľské reťazce

Prečítať elektronicky.
Zaistite si svoj výtlačok.

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required