logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

MANAŽÉR REKLAMÁCIÍ: JEHO ÚLOHOU JE ODVRÁTIŤ KRÍZU

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
1233

Dnes, keď sa ponúka množstvo služieb rôznej kvality, je veľmi ťažké sa rozhodnúť komu, resp. akej spoločnosti zveriť zákazku, ktorá je pre klienta dôležitá. V logistike je toto rozhodnutie o to ťažšie, keďže od služieb zvolenej spoločnosti záleží nielen či bude spokojný dodávateľ, ale aj zákazník, ktorý čaká na objednaný tovar alebo zásielku. Mnohým sa už stalo, že sa museli obrátiť na zákaznícky servis dodávateľa a riešiť akútny problém. Tu prichádza do deja človek na druhej strane linky, človek, ktorý má na starosti to, že aj napriek tomu, že klient je veľmi nahnevaný a nespokojný, po rozhovore bude skladať svoj telefón spokojný s vyriešením situácie a možno aj s úsmevom. Kvalita zákazníckeho servisu či reklamačného oddelenia každej spoločnosti je v jej ľuďoch, ich schopnostiach, zručnostiach a ochote. Možno by to mohol byť jeden z faktorov, na základe ktorého sa i zákazník rozhoduje, ktorého dodávateľa služieb nabudúce využije.

V organizačnej štruktúre logistickej spoločnosti sa manažér reklamačného oddelenia môže nachádzať prakticky kdekoľvek, najčastejšie však býva súčasťou obchodného oddelenia alebo zákazníckeho servisu. Záleží od každej spoločnosti, či je pozícia samostatná alebo manažér vedie tím pracovníkov vedie.

Hlavným cieľom manažéra reklamačného oddelenia je zabezpečiť spokojnosť nespokojného zákazníka. Ako to však docieliť? Správne nastavené procesy a kompetencie pracovníkov tohto oddelenia sú veľmi dôležité. Základom je, aby reklamačné oddelenie mohlo vyjsť zákazníkovi v ústrety, a preto je manažér priamo zodpovedný za nastavovanie štandardov a reklamačných procesov v spoločnosti v spolupráci s vedením. „Je podstatné, aby každá firma, ktorá poskytuje akékoľvek služby, vedela, akým spôsobom jednať, a ako odškodniť nespokojného alebo nahnevaného zákazníka. V praxi to znamená asi toľko, že na väčšinu možných sťažností, ktoré prichádzajú od zákazníkov, musí mať reklamačné oddelenie presné postupy a vypracované manuály. Tieto manuály treba na pravidelnej báze obnovovať a taktiež hľadať nové možnosti riešenia reklamácií,“ vysvetľuje Nela Szászová, Team Leader spoločnosti R.I. Consultancy Services.

Jedným z najčastejších druhov reklamácií okrem krádeže a poškodenia je neskoré dodanie tovaru. Každý prípad je iný, ku každému zákazníkovi treba pristupovať individuálne. Najdôležitejšie je nájsť spôsob, ako podobné prípady minimalizovať a zabezpečiť hladký priebeh prepravy. Aj keď to môže byť zložité, pretože častým dôvodom je ľudský faktor. Pracovné procesy a postupy sú vypracované a odskúšané, avšak problém je v tom, že v logistike je pomerne vysoká fluktuácia a chýbajú skúsení ľudia.

Manažér reklamačného oddelenia musí taktiež aktívne a efektívne komunikovať nielen so zákazníkmi, ale aj s rôznymi oddeleniami jeho spoločnosti a musí byť neustále informovaný o problémoch, ktoré nastali. Ak je včas a dobre informovaný, častokrát vie rýchlo a efektívne v spolupráci s kolegami zasiahnuť, ale hlavne sa dokáže rýchlejšie pripraviť na možné komplikácie a v neposlednom rade si rozmyslieť postup riešenia problému s konkrétnym zákazníkom. Medzi ďalšie zodpovednosti manažéra patrí pravidelný reporting nadriadenému, čoho sa reklamácie týkajú a akým spôsobom boli vyriešené. Vedúci tohto oddelenia by mal vedieť ohodnotiť a prešetriť podiel viny vlastnej spoločnosti v konkrétnej reklamácii a taktiež vedieť obhájiť svoju spoločnosť a služby v prípade reklamácie, ktorá je neoprávnená.

Každý pracovník, ktorý prichádza do styku s reklamáciami a nespokojnými zákazníkmi, je školený na komunikačné zručnosti, riešenie problémov a krízový manažment. Manažér musí vedieť zabezpečiť školenia i pre svoj tím, ľudí v ňom viesť efektívne a správne ich koučovať. Keďže zákazníkmi logistických spoločností na Slovensku nie sú iba slovenské spoločnosti, je veľkou výhodou, ak ovláda minimálne jeden svetový jazyk, najlepšie anglický alebo nemecký. Jeho platové ohodnotenie sa pohybuje od 30 000 – 45 000 Sk v závislosti od skúseností a zaradenia v organizačnej štruktúre.

Medzi „povinné“ vlastnosti dobrého manažéra (nielen reklamačného oddelenia) určite patria excelentné komunikačné schopnosti a zručnosti. „Náš zákazník, náš pán“ by malo byť heslom vo všetkých spoločnostiach, ale či to je naozaj tak, sa klient dozvie až podľa toho, ako rýchlo a efektívne dokáže spoločnosť vyriešiť jeho problém k jeho spokojnosti. Manažér reklamačného oddelenia by mal byť schopný a organizačne zdatný človek, ktorý si vie poradiť v stresových situáciách aj vtedy, keď na druhej strane linky je zákazník, ktorý nepatrí medzi tých príjemnejších. Empatia a asertivita by mali byť jeho prirodzenými vlastnosťami. „Manažér reklamačného oddelenia v logistickej spoločnosti nie je ľahká pracovná pozícia. Je obhajcom nielen svojej vlajky, ale aj vlajky svojho klienta. Je to stresujúca funkcia, ktorá si vyžaduje pokojného, avšak dynamického a samostatného človeka s excelentnými vyjednávacími schopnosťami,“ dodáva Nela Szászová. Na ňom a na jeho asertívno-komunikačných zručnostiach záleží, či sa nahnevaný a nespokojný zákazník znovu obráti na danú spoločnosť s objednávkou prepravných služieb.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok