logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Automobilka Volvo postaví závod pri Košiciach Spoločnosť Volvo Cars vybuduje svoj tretí výrobný...
  • Alza a STAVMAT spoločne spúšťajú sieť výdajných miest pre veľké zásielky Alza.sk na slovenskom...
  • Slovenská pošta začala s obnovou vozového parku nákladných áut Slovenská pošta začala s obnovou...
  • Celokamiónové prepravy z Číny do Európy Vojna na Ukrajine mala dopad aj na pozemnú prepravu...

OBCHODNÝ ZÁSTUPCA: V DENNOM STYKU SO ZÁKAZNÍKMI

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
1530

Náplňou práce predajcu logistických služieb je predovšetkým aktívne vyhľadávanie a získavanie nových klientov. Prostredníctvom ich telefonického kontaktovania a osobných návštev prezentuje klientom služby spoločnosti, ak je to potrebné, sprevádza potenciálnych klientov na prehliadkach po logistickom centre, dojednáva s nimi obchodné podmienky. Okrem toho je v pravidelnom kontakte aj so súčasnými klientmi spoločnosti a je zodpovedný za starostlivosť o nich. Získava informácie o trhu a konkurencii, aktualizuje databázu klientov a poskytuje tieto informácie vedeniu spoločnosti prostredníctvom reportov.

Podľa počtu odpracovaných rokov a získaných skúseností pripravuje cenové návrhy a vyjednáva podmienky sám alebo v spolupráci s nadriadeným. „Keď klienta úspešne získa a podpíše zmluvu o spolupráci, prenechá ho oddeleniu starostlivosti o zákazníka, ktoré sa už stará o komplexné poskytovanie dohodnutých logistických služieb. Práca s klientom však týmto pre predajcu nekončí, ďalej je v pravidelnom kontakte so zákazníkom, zaujíma sa o jeho spokojnosť s poskytovanými službami prípadne vybavuje reklamácie, vie, ako sa rozvíja jeho podnikanie, aby mu prípadne mohol ponúknuť ďalšie služby,“ vysvetľuje Ľuba Urbínová, Team Leader spoločnosti R.I. Consultancy Services (Slovakia). Predajca by mal byť stotožnený s kvalitou poskytovaných služieb, lebo len vtedy ich dokáže klientovi najlepšie predať.

V mnohých spoločnostiach je úloha predajcu často podceňovaná, pričom je to človek, ktorý zabezpečuje dosahovanie výsledkov spoločnosti. Úspešný predajca má dôveru svojich klientov, ktorí sa na neho opätovne obracajú s požiadavkami nákupu služieb. Dokáže vybudovať s klientmi dlhodobé vzťahy založené na serióznom prístupe k zákazníkovi, vybudovanej dôvere a zodpovednom prístupe k poskytovaným službám. Je schopný identifikovať príležitosti a hrozby na trhu a navrhuje riešenia. Veľmi dobre pozná trhové prostredie, komplexnosť poskytovaných služieb a možnosti ich prispôsobenia individuálnym potrebám klienta a rovnako pozná možnosti konkurencie. Má výborné organizačné schopnosti, je dobrý obchodník, je rozhodný a stojí si za svojím slovom. Z hľadiska obchodu je potrebné, aby udržiaval stály kontakt s VIP klientmi, ktorí vyžadujú osobitný prístup. Nesmie chýbať na aktivitách organizovaných spoločnosťou, alebo výstavách, kde firma prezentuje svoje produkty a riešenia. Práve výstavy a neformálne akcie sú často najlepším miestom na stretnutie sa s potenciálnymi zákazníkmi.

Finančné ohodnotenie predajcu závisí od veľkosti spoločnosti a od počtu rokov jeho skúseností. Je rôzne aj v závislosti od oblasti podnikania spoločnosti a počtu rokov skúseností manažéra v danom odbore. V prípade spoločností pôsobiacich v oblasti rýchloobrátkového predaja (napr. kozmetika, potraviny, detergenty), finančných služieb a logistiky je finančné ohodnotenie nižšie. Spoločnosti zamerané na predaj technológií, technických produktov, informačných technológií a softvéru, strojových zariadení a produktov farmaceutickej a medicínskej oblasti ohodnocujú svojich obchodníkov vyšším základným platom.

Ohodnotenie sa zvyčajne skladá z fixnej a variabilnej zložky v pomere 60:40. Vzhľadom k tomu, že jeho náplňou práce je aj návšteva klientov v teréne, má k dispozícii auto, mobilný telefón a zvyčajne aj notebook. Fixná zložka sa pohybuje v rozpätí 1000–2000 Eur. „Variabilná zložka závisí od plnenia jeho predajných plánov a individuálnych cieľov. V niektorých spoločnostiach sa variabilná zložka vypláca ročne aj štvrťročne,“ konštatuje Ľuba Urbínová. Môže byť vypočítaná ako percento z obratu, vo väčšine prípadov skôr ako percento z celkového bonusu pri 100 % plnení plánu predaja.

Spoločnosti poskytujú svojim manažérom benefity vo forme využitia automobilu na súkromné účely, doplnkové dôchodkové pripoistenie, životné poistenie, celoročné ošetrenie v súkromnom zdravotníckom centre. Veľké nadnárodné korporácie poskytujú svojim obchodným zástupcom aj jednorazový príspevok na ošatenie, vstupy do športových zariadení, darčekové poukážky, zľavy na nákup produktov a jazykové kurzy.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike?

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike? „Legislatíva hovorí, že každý zamestnávateľ je povinný zamestnancom, ktorí vykonávajú rizikovú prácu, zabezpečiť ich neustály dohľad. A to buď druhým pracovníkom alebo iným spôsobom. Dohliadajúci pracovník je ale pre zamestnávateľov príliš drahý a mohol by navyše vykonávať v rámci firmy inú prácu,“ hovorí Lukáš Převrátil, riaditeľ vzdialeného dohľadu […]

Systematické riadenie organizácie

Systematické riadenie organizácie Systematické riadenie organizácie a odbavenie prepravných kapacít je prínosom pre príjem, expedíciu aj dopravcu. Aplikácia riadenia časových okien na nakládke a vykládke Time Slot Control spolu s komplexným yard management riešením pomáha skrátiť čas potrebný na odbavenie vozidla. Situácia na dopravnom trhu je zložitá. Preto je kladený dôraz na efektívnu spoluprácu a […]

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových Kontajnerový terminál Herne ušetrí 60 000 eur ročne na prevádzkových nákladoch na fyzickú bezpečnosť Kontajnerový terminál Herne (CTH) je príkladná spoločnosť z Porúria. Na ploche takmer 80 000 metrov štvorcových sa distribuuje tovar z celého sveta na miesto určenia. Predchádzajúca bezpečnostná stratégia s bezpečnostnými strážcami […]

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom V dnešnej rýchlej dobe, kedy sú správne nastavené procesy v sklade základom efektivity, je mimoriadne dôležitá spoľahlivá manipulačná technika s prvotriednym servisom. To však predstavuje značné investície, ktoré majiteľ prevádzky nemusí práve mať alebo sa mu neoplatí rozširovať vozový park natrvalo. V týchto prípadoch je praktickým a výhodným […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 91: Hlavná téma: Omnichannel logistika; Doprava: Manipulačná technika v náročnom teréne; Development: Využitie IT systémov; Interview: Ľubomír Petrík, Terno; Prípadová štúdia: Skladové priestory pre dm drogerie markt Slovensko; Výrobná logistika: Železničná doprava; Konferencia: Slovlog v Bratislave; KLM: Prínos kongresov pre logistiku; Skladovanie: Dodávateľské reťazce

Prečítať elektronicky.
Zaistite si svoj výtlačok.

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required