logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • cargo-partner zabezpečil prepravu vzácneho samurajského meča z Japonska na Slovensko...
  • Posielanie zásielky pomocou samoobslužných boxov Na posielanie zásielok už nemusíte stáť v...
  • Stavba R3 Tvrdošín – Nižná si vyžiada úpravu technológie Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v...
  • Nové elektrické Porsche Cayenne sa bude vyrábať v bratislavskom závode Volkswagen Slovakia...

OBCHODNÝ ZÁSTUPCA: V DENNOM STYKU SO ZÁKAZNÍKMI

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
1617

Náplňou práce predajcu logistických služieb je predovšetkým aktívne vyhľadávanie a získavanie nových klientov. Prostredníctvom ich telefonického kontaktovania a osobných návštev prezentuje klientom služby spoločnosti, ak je to potrebné, sprevádza potenciálnych klientov na prehliadkach po logistickom centre, dojednáva s nimi obchodné podmienky. Okrem toho je v pravidelnom kontakte aj so súčasnými klientmi spoločnosti a je zodpovedný za starostlivosť o nich. Získava informácie o trhu a konkurencii, aktualizuje databázu klientov a poskytuje tieto informácie vedeniu spoločnosti prostredníctvom reportov.

Podľa počtu odpracovaných rokov a získaných skúseností pripravuje cenové návrhy a vyjednáva podmienky sám alebo v spolupráci s nadriadeným. „Keď klienta úspešne získa a podpíše zmluvu o spolupráci, prenechá ho oddeleniu starostlivosti o zákazníka, ktoré sa už stará o komplexné poskytovanie dohodnutých logistických služieb. Práca s klientom však týmto pre predajcu nekončí, ďalej je v pravidelnom kontakte so zákazníkom, zaujíma sa o jeho spokojnosť s poskytovanými službami prípadne vybavuje reklamácie, vie, ako sa rozvíja jeho podnikanie, aby mu prípadne mohol ponúknuť ďalšie služby,“ vysvetľuje Ľuba Urbínová, Team Leader spoločnosti R.I. Consultancy Services (Slovakia). Predajca by mal byť stotožnený s kvalitou poskytovaných služieb, lebo len vtedy ich dokáže klientovi najlepšie predať.

V mnohých spoločnostiach je úloha predajcu často podceňovaná, pričom je to človek, ktorý zabezpečuje dosahovanie výsledkov spoločnosti. Úspešný predajca má dôveru svojich klientov, ktorí sa na neho opätovne obracajú s požiadavkami nákupu služieb. Dokáže vybudovať s klientmi dlhodobé vzťahy založené na serióznom prístupe k zákazníkovi, vybudovanej dôvere a zodpovednom prístupe k poskytovaným službám. Je schopný identifikovať príležitosti a hrozby na trhu a navrhuje riešenia. Veľmi dobre pozná trhové prostredie, komplexnosť poskytovaných služieb a možnosti ich prispôsobenia individuálnym potrebám klienta a rovnako pozná možnosti konkurencie. Má výborné organizačné schopnosti, je dobrý obchodník, je rozhodný a stojí si za svojím slovom. Z hľadiska obchodu je potrebné, aby udržiaval stály kontakt s VIP klientmi, ktorí vyžadujú osobitný prístup. Nesmie chýbať na aktivitách organizovaných spoločnosťou, alebo výstavách, kde firma prezentuje svoje produkty a riešenia. Práve výstavy a neformálne akcie sú často najlepším miestom na stretnutie sa s potenciálnymi zákazníkmi.

Finančné ohodnotenie predajcu závisí od veľkosti spoločnosti a od počtu rokov jeho skúseností. Je rôzne aj v závislosti od oblasti podnikania spoločnosti a počtu rokov skúseností manažéra v danom odbore. V prípade spoločností pôsobiacich v oblasti rýchloobrátkového predaja (napr. kozmetika, potraviny, detergenty), finančných služieb a logistiky je finančné ohodnotenie nižšie. Spoločnosti zamerané na predaj technológií, technických produktov, informačných technológií a softvéru, strojových zariadení a produktov farmaceutickej a medicínskej oblasti ohodnocujú svojich obchodníkov vyšším základným platom.

Ohodnotenie sa zvyčajne skladá z fixnej a variabilnej zložky v pomere 60:40. Vzhľadom k tomu, že jeho náplňou práce je aj návšteva klientov v teréne, má k dispozícii auto, mobilný telefón a zvyčajne aj notebook. Fixná zložka sa pohybuje v rozpätí 1000–2000 Eur. „Variabilná zložka závisí od plnenia jeho predajných plánov a individuálnych cieľov. V niektorých spoločnostiach sa variabilná zložka vypláca ročne aj štvrťročne,“ konštatuje Ľuba Urbínová. Môže byť vypočítaná ako percento z obratu, vo väčšine prípadov skôr ako percento z celkového bonusu pri 100 % plnení plánu predaja.

Spoločnosti poskytujú svojim manažérom benefity vo forme využitia automobilu na súkromné účely, doplnkové dôchodkové pripoistenie, životné poistenie, celoročné ošetrenie v súkromnom zdravotníckom centre. Veľké nadnárodné korporácie poskytujú svojim obchodným zástupcom aj jednorazový príspevok na ošatenie, vstupy do športových zariadení, darčekové poukážky, zľavy na nákup produktov a jazykové kurzy.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti Spoločnosť Garbe Industrial Real Estate Slovakia zintenzívnila v poslednom období svoje developerské aktivity. Momentálne stavia v Piešťanoch, pričom svoju pozornosť zameriava najmä na efektívne a udržateľné riešenia, ktoré prinášajú rôzne typy benefitov nielen pre nových nájomcov, ale aj pre spoločnosť z hľadiska ekológie. Čo všetko […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required