logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Vzhľadom na rastúce očakávania spoločnosti a regulačné požiadavky stále viac firiem deklaruje...
  • Zálohovanie na Slovensku píše mimoriadne úspešný príbeh, podľa prieskumu agentúry 2muse ho...
  • Aktuálne číslo časopisu Systémy Logistiky 103 vyšlo v tlačenom náklade 5000 výtlačkov a bolo...
  • Spoločnosť Packeta sa tento rok po prvýkrát stala logistickým partnerom podujatia Naše Mesto,...

OBCHODNÝ ZÁSTUPCA: V DENNOM STYKU SO ZÁKAZNÍKMI

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
1794

Náplňou práce predajcu logistických služieb je predovšetkým aktívne vyhľadávanie a získavanie nových klientov. Prostredníctvom ich telefonického kontaktovania a osobných návštev prezentuje klientom služby spoločnosti, ak je to potrebné, sprevádza potenciálnych klientov na prehliadkach po logistickom centre, dojednáva s nimi obchodné podmienky. Okrem toho je v pravidelnom kontakte aj so súčasnými klientmi spoločnosti a je zodpovedný za starostlivosť o nich. Získava informácie o trhu a konkurencii, aktualizuje databázu klientov a poskytuje tieto informácie vedeniu spoločnosti prostredníctvom reportov.

Podľa počtu odpracovaných rokov a získaných skúseností pripravuje cenové návrhy a vyjednáva podmienky sám alebo v spolupráci s nadriadeným. „Keď klienta úspešne získa a podpíše zmluvu o spolupráci, prenechá ho oddeleniu starostlivosti o zákazníka, ktoré sa už stará o komplexné poskytovanie dohodnutých logistických služieb. Práca s klientom však týmto pre predajcu nekončí, ďalej je v pravidelnom kontakte so zákazníkom, zaujíma sa o jeho spokojnosť s poskytovanými službami prípadne vybavuje reklamácie, vie, ako sa rozvíja jeho podnikanie, aby mu prípadne mohol ponúknuť ďalšie služby,“ vysvetľuje Ľuba Urbínová, Team Leader spoločnosti R.I. Consultancy Services (Slovakia). Predajca by mal byť stotožnený s kvalitou poskytovaných služieb, lebo len vtedy ich dokáže klientovi najlepšie predať.

V mnohých spoločnostiach je úloha predajcu často podceňovaná, pričom je to človek, ktorý zabezpečuje dosahovanie výsledkov spoločnosti. Úspešný predajca má dôveru svojich klientov, ktorí sa na neho opätovne obracajú s požiadavkami nákupu služieb. Dokáže vybudovať s klientmi dlhodobé vzťahy založené na serióznom prístupe k zákazníkovi, vybudovanej dôvere a zodpovednom prístupe k poskytovaným službám. Je schopný identifikovať príležitosti a hrozby na trhu a navrhuje riešenia. Veľmi dobre pozná trhové prostredie, komplexnosť poskytovaných služieb a možnosti ich prispôsobenia individuálnym potrebám klienta a rovnako pozná možnosti konkurencie. Má výborné organizačné schopnosti, je dobrý obchodník, je rozhodný a stojí si za svojím slovom. Z hľadiska obchodu je potrebné, aby udržiaval stály kontakt s VIP klientmi, ktorí vyžadujú osobitný prístup. Nesmie chýbať na aktivitách organizovaných spoločnosťou, alebo výstavách, kde firma prezentuje svoje produkty a riešenia. Práve výstavy a neformálne akcie sú často najlepším miestom na stretnutie sa s potenciálnymi zákazníkmi.

Finančné ohodnotenie predajcu závisí od veľkosti spoločnosti a od počtu rokov jeho skúseností. Je rôzne aj v závislosti od oblasti podnikania spoločnosti a počtu rokov skúseností manažéra v danom odbore. V prípade spoločností pôsobiacich v oblasti rýchloobrátkového predaja (napr. kozmetika, potraviny, detergenty), finančných služieb a logistiky je finančné ohodnotenie nižšie. Spoločnosti zamerané na predaj technológií, technických produktov, informačných technológií a softvéru, strojových zariadení a produktov farmaceutickej a medicínskej oblasti ohodnocujú svojich obchodníkov vyšším základným platom.

Ohodnotenie sa zvyčajne skladá z fixnej a variabilnej zložky v pomere 60:40. Vzhľadom k tomu, že jeho náplňou práce je aj návšteva klientov v teréne, má k dispozícii auto, mobilný telefón a zvyčajne aj notebook. Fixná zložka sa pohybuje v rozpätí 1000–2000 Eur. „Variabilná zložka závisí od plnenia jeho predajných plánov a individuálnych cieľov. V niektorých spoločnostiach sa variabilná zložka vypláca ročne aj štvrťročne,“ konštatuje Ľuba Urbínová. Môže byť vypočítaná ako percento z obratu, vo väčšine prípadov skôr ako percento z celkového bonusu pri 100 % plnení plánu predaja.

Spoločnosti poskytujú svojim manažérom benefity vo forme využitia automobilu na súkromné účely, doplnkové dôchodkové pripoistenie, životné poistenie, celoročné ošetrenie v súkromnom zdravotníckom centre. Veľké nadnárodné korporácie poskytujú svojim obchodným zástupcom aj jednorazový príspevok na ošatenie, vstupy do športových zariadení, darčekové poukážky, zľavy na nákup produktov a jazykové kurzy.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok