„Práca na koncepte CX/03 je štúdiou priemyselného dizajnu, nie štýlu,“ uviedol Hervé Bertrand, riaditeľ dizajnu spoločnosti Renault Trucks. Toto vozidlo plne zapadá do radu predchádzajúcich výskumných projektov výrobcu na danú tému, ako bol napríklad projekt Optifuel Lab. „Cieľom štúdie CX/03 je ukázať podstatu snahy spoločnosti Renault Trucks v otázkach znižovania spotreby paliva,“ pokračuje Hervé Bertrand, „a vytýčiť smer jej úsilia v budúcich výskumoch.“ Preto má každý prvok vozidla svoju jasnú funkciu, ktorá je vždy podriadená dôrazu na aerodynamiku a efektivitu.
Na prvom mieste je maska chladiča. Vďaka svojej jedinečnej trubicovej štruktúre z uhlíkových vlákien a hliníka budí dojem obnaženej kostry kamiónu a vzbudzuje súčasne dojem ľahkosti a robustnosti. Pri zvýšení rýchlosti vozidla dôjde k posunu pohyblivého čelného panelu nadol na strednú časť masky. Nižšie vykoná ten istý úkon spojler za účelom zníženia svetlej výšky vozidla a tri aerodynamické lamely odvádzajú prúd vzduchu smerom na bočnice vozidla. Spätné zrkadlá sú redukované na svoje najjednoduchšie vyjadrenie a uchytené sú pomocou páru profilovaných trubiek. Rovnako ako všetky ostatné prvky majú jediný cieľ: uľahčovať priechod vzduchu v prospech zníženia spotreby paliva.
Schodíky do kabíny, ako aj kolesá ťahače, sú v rovnakom duchu zakryté. V úrovni kabíny predstavuje sklon čelného skla v mieste dizajnérmi nazývanom ako „Stĺpik A“ 12°. Táto hodnota ponúka najlepší aerodynamický kompromis. Na konci je sklo ľahko vychýlené, aby sa zdôraznil dynamický výzor kamiónu.
Aerodynamika kamiónu sa však neobmedzuje iba na ťahač. Náves hrá kľúčovú úlohu. V rámci svojich predchádzajúcich výskumných projektov, ako bol Optifuel Lab, predstavila spoločnosť Renault Trucks koncept návesu s klenutou strechou, približujúci sa svojím tvarom kvapke vody, a s bočnými plentami zakrývajúcimi všetky kolesá a zadnými deflektormi. Ďalej bolo podrobne premyslené prepojenie ťahača a návesu, pretože v priestore medzi nimi vznikajú významné turbulencie. „Za účelom maximálnej redukcie turbulencií sme vyvinuli systém ovládateľných bočných plent. Ak je vozidlo na diaľnici, tvorí kabína jediný diel s návesom. Naopak pri nízkych rýchlostiach, kedy už nie sú potrebné, sa plenty, s cieľom uľahčiť manévrovanie s kamiónom, zaťahujú,“ dodáva Hervé Bertrand.