logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Logistické parky nie sú len pre trhových gigantov. Svoj priestor na rast v nich nájdu aj...
  • Grant je vo výške 5,68 milióna eur na modernizáciu 23 elektrických nákladných lokomotív....
  • Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do...
  • Spoločnosť Scania Slovakia oznamuje zmenu na pozícii finančného riaditeľa (CFO). S účinnosťou od...

Dizajn v službách úspory paliva

10. októbra 2012
Doprava 0
880

„Práca na koncepte CX/03 je štúdiou priemyselného dizajnu, nie štýlu,“ uviedol Hervé Bertrand, riaditeľ dizajnu spoločnosti Renault Trucks. Toto vozidlo plne zapadá do radu predchádzajúcich výskumných projektov výrobcu na danú tému, ako bol napríklad projekt Optifuel Lab. „Cieľom štúdie CX/03 je ukázať podstatu snahy spoločnosti Renault Trucks v otázkach znižovania spotreby paliva,“ pokračuje Hervé Bertrand, „a vytýčiť smer jej úsilia v budúcich výskumoch.“ Preto má každý prvok vozidla svoju jasnú funkciu, ktorá je vždy podriadená dôrazu na aerodynamiku a efektivitu.

Na prvom mieste je maska ​​chladiča. Vďaka svojej jedinečnej trubicovej štruktúre z uhlíkových vlákien a hliníka budí dojem obnaženej kostry kamiónu a vzbudzuje súčasne dojem ľahkosti a robustnosti. Pri zvýšení rýchlosti vozidla dôjde k posunu pohyblivého čelného panelu nadol na strednú časť masky. Nižšie vykoná ten istý úkon spojler za účelom zníženia svetlej výšky vozidla a tri aerodynamické lamely odvádzajú prúd vzduchu smerom na bočnice vozidla. Spätné zrkadlá sú redukované na svoje najjednoduchšie vyjadrenie a uchytené sú pomocou páru profilovaných trubiek. Rovnako ako všetky ostatné prvky majú jediný cieľ: uľahčovať priechod vzduchu v prospech zníženia spotreby paliva.

Schodíky do kabíny, ako aj kolesá ťahače, sú v rovnakom duchu zakryté. V úrovni kabíny predstavuje sklon čelného skla v mieste dizajnérmi nazývanom ako „Stĺpik A“ 12°. Táto hodnota ponúka najlepší aerodynamický kompromis. Na konci je sklo ľahko vychýlené, aby sa zdôraznil dynamický výzor kamiónu.

Aerodynamika kamiónu sa však neobmedzuje iba na ťahač. Náves hrá kľúčovú úlohu. V rámci svojich predchádzajúcich výskumných projektov, ako bol Optifuel Lab, predstavila spoločnosť Renault Trucks koncept návesu s klenutou strechou, približujúci sa svojím tvarom kvapke vody, a s bočnými plentami zakrývajúcimi všetky kolesá a zadnými deflektormi. Ďalej bolo podrobne premyslené prepojenie ťahača a návesu, pretože v priestore medzi nimi vznikajú významné turbulencie. „Za účelom maximálnej redukcie turbulencií sme vyvinuli systém ovládateľných bočných plent. Ak je vozidlo na diaľnici, tvorí kabína jediný diel s návesom. Naopak pri nízkych rýchlostiach, kedy už nie sú potrebné, sa plenty, s cieľom uľahčiť manévrovanie s kamiónom, zaťahujú,“ dodáva Hervé Bertrand.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Spoločnosť Jungheinrich si v rámci Stratégie 2030+ stanovila jasné ciele rastu

Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do roku 2030, strategické iniciatívy v oblastiach globálnej expanzie, automatizácie, rozšírenia portfólia a transformácie a rast podporovaný cieleným prístupom k fúziám a akvizíciám so zameraním na Severnú Ameriku a Áziu a Tichomorie, ako aj na oblasť automatizácie. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok