Novinkou bola sekcia projektov európskeho výskumu a vývoja, v rámci ktorej predstavili výsledky svojej práce zástupcovia novo založeného združenia GETA (Green European Transport Association).
Rovnako ako vlani bola konferencia rozdelené do štyroch sekcií (plus piata sekcia projektov GETA) s odlišným poňatím štruktúry. Nosnou témou celej konferencie bolo „Efektívne riadenie infraštruktúry – kľúčová podmienka pre pôsobenie železničných dopravcov na trhu“, a preto sa aj odborné príspevky točili okolo technológií, konceptov a systémov, vedúcich k znižovaniu nákladov či škôd a zvyšovaní úspornosti prevádzky na európskej železničnej infraštruktúre.
Prvý blok niesol názov „Efektívny rozvoj železničnej dopravnej siete v európskom kontexte“. Náplňou druhého bloku boli informačné systémy – presnejšie „Informačné technológie ako nástroj pre zvýšenie efektivity železničného podniku“ – a okrem informačných nástrojov prevádzkovateľa dráhy či dopravcu a efektívneho riadenia prevádzky regionálnych dráh sa tu opäť vo všetkých pádoch skloňovali medzinárodné normy TAF TSI a TAP TSI.
Treťou nosnou témou bola energetika, a to v bloku „Trakčná energia – významný zdroj nákladov ako aj úspor pre železničnú dopravu“, kde boli predstavené národné aj nadnárodné riešenia pre meranie a zúčtovanie spotreby elektrickej trakčnej energie. Záverečný štvrtý blok, „Inteligentná železnica – inovatívne riešenia pre budúcnosť železničnej infraštruktúry“, prezentoval témy výskumných projektov, ako aj indikátorov technického stavu idúcich vozidiel, ktoré sú významným prispením ku zvýšeniu efektivity aj bezpečnosti prevádzky.
Účastníci konferencie ocenili nielen vysokú úroveň prednášok v odbornom programe a bezchybnú prácu organizátorov, ale aj možnosť osobných kontaktov a sprievodný program v štýlovom prostredí bratislavského Múzea dopravy. Pretože témy rozvoja železničnej infraštruktúry sú stále veľmi živé a aktuálne, môžu už organizátori zo skupiny OLTIS Group začať prípravy odborných tém pre ďalší ročník.