Vo februári došlo k medziročnému zníženiu priemerných dopravných intenzít na cestách prvej triedy o 2,74 percenta, zatiaľ čo na príslušných diaľniciach a rýchlostných cestách sa priemerne zvýšili dopravné intenzity o takmer šesť percent.„Februárové čísla z mýtneho systému jasne ukazujú, že zmena mýtnych pravidiel od nového roka pomohla ľudom pri cestách prvej triedy. Zatiaľ nemáme presné čísla za cesty druhej a tretej kategórie, ale aj tam očakávame výrazné zlepšenie situácie v oblasti nákladnej automobilovej dopravy,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Viktor Stromček. Pre lepšiu predstavu je možné povedať, že kým na diaľniciach bolo vo februári medziročne takmer o 5-tisíc nákladných áut viac, na cestách prvej triedy počet áut medziročne klesal.
Najviac tento trend cítiť na hlavnom cestnom ťahu diaľnice D1 medzi Trenčínom a Žilinou, kde v sledovanom období prišlo k medziročnému nárastu dopravných intenzít o 8,3 percenta a zároveň bol zaznamenaný významný pokles dopravných intenzít na súbežných cestách I. triedy o 21,35 percenta. V praxi to znamená o 8 300 nákladných automobilov viac na diaľnici a o 4 000 kamiónov menej na paralelnej ceste prvej triedy. „Zatiaľ ide len o čiastkové čísla, ale už môžeme s istotou povedať, že zavedenie rovnakých sadzieb na súbežných cestách I. triedy ako na diaľniciach a rýchlostných cestách splnilo svoj účel a motivuje vodičov a prevádzkovateľov vozidiel využívať práve diaľnice a rýchlostné cesty,“ dodal Stromček. Podobný vývoj, aj keď v o niečo menšom rozsahu ako medzi Trenčínom a Žilinou bol zaznamenaný aj na diaľničných ťahoch severnej a východnej D1.
Nové pravidlá mýtneho systému už šetria peniaze aj dopravcom. Podľa posledných dostupných údajov už viac ako 6 000 dopravcov využíva zľavový bonusový systém. Ten sa odvíja od počtu kilometrov, ktorý dopravca prejazdí po spoplatnenej sieti slovenských ciest a vo veľkej väčšine z neho benefitujú slovenskí dopravcovia.