DACHSER už pred 25 rokmi stavil na vlastný vývoj svojich kľúčových IT aplikácií DOMINO a OTHELLO (Manažment pozemných prepráv a manažment leteckej a námornej prepravy), MIKADO (Skladový manažment) a výmeny dát EDI. K tomu patria aj on-line nástroje na webovej aplikácii eLogistics (napríklad pre príjem objednávok alebo sledovanie zásielok tzv. Tracking a Tracing). Všetky tieto aplikácie DACHSER vyvíja, pripravuje a v týždennom rytme aktualizuje centrálne pre všetky svoje pobočky a krajiny. V súčasnej dobe sa v centrále spoločnosti v nemeckom Kemptene z celkového počtu 280 pracovníkov venuje 100 zamestnancov IT oddelenia vývoju softvéru.
„Naše kľúčové systémy sú vysoko integrované, flexibilne adaptovateľné a sú v každej pobočke v tej najaktuálnejšej verzii; to je v logistickej brandži úplný unikát,“ hovorí Christian von Rützen, zodpovedný za IT bezpečnosť spoločnosti DACHSER. „Certifikácia ISO 27001 je jasným dôkazom efektivity, kvality a profesionality vo všetkých našich prevádzkových, bezpečnostných a softvérových vývojových procesoch.“
Dáta zákazníkov sú u nás v bezpečí a v dobrých rukách – to je motto, ktoré stojí za certifikáciou korporátneho IT spoločnosti DACHSER podľa ISO 27001. Napokon, elektronická výmena dát v posledných rokoch značne vzrástla – a s ňou aj požiadavky na bezpečnosť IT. V súčasnej dobe sa už 80 percent všetkých objednávok v spoločnosti DACHSER spracováva elektronicky, vyše 13 000 zákazníkov má svoje systémy prepojené s DACHSER cez EDI a viac než 16 000 zákazníkov využíva aplikácie eLogistics. „Tieto spoločnosti vedia, že ich vlastné globálne dodávateľské reťazce závisia na nepretržitej dostupnosti IT systémov ich logistických poskytovateľov, preto pri výberových konaniach a auditoch trvajú na bezpečnostných konceptoch,“ vysvetľuje Christian von Rützen.
DACHSER nechal svoje korporátne IT certifikovať podľa ISO 27001 v decembri 2011 ako jeden z prvých poskytovateľov logistických služieb. V rámci certifikácie bolo preverovaných mnoho aspektov informačnej bezpečnosti – ako napríklad ochrana pred kybernetickým útokom, bezpečnosť internetových aplikácií, risk manažment pre IT, zabezpečenie proti výpadku, plán núdzových opatrení a opatrenia na zachovanie dôvernosti dát. Do každoročných následných auditov sú zahrnuté aj novinky a vylepšenia na základe predchádzajúcich auditov.