Zamestnanci boli v sklade navigovaní pomocou grafických znázornení na smart okuliaroch v záujme zrýchlenia vychystávania a zníženia chybovosti. Pilot dokázal pridanú hodnotu virtuálnej reality pre logistiku a dosiahol 25 percentný nárast produktivity v procese vychystávania.
„Víziové vychystávanie umožňuje hladké vychystávanie bez dodatočnej evidencie a významne zvyšuje produktivitu. Technológia pomáha našim zamestnancom a ponúka zaujímavú hodnotu pre našich zákazníkov. Toto je len prvý krok na našej inovačnej ceste nakoľko veríme, že virtuálna realita sa stane významnou pre viaceré oblasti logistiky,“ povedal Pavel Hendrych, Managing Director, DHL Supply Chain, Slovensko.
Cieľom pilotu bolo získanie poznatkov o výhodách a obmedzeniach danej technológie. V priebehu troch týždňov boli zamestnanci skladu v Bergen op Zoom vybavení hlavovými displejmi ako Google Glass a VuzixM100. Displeje znázorňovali informácie o úlohe počas procesu vychystávania, vrátane uličky, miesta uloženia produktu a množstva. Celkovo používalo vybavenie 10 zamestnancov, ktorí vychystali 20 000 položiek, čím odbavili 9000 objednávok v rámci daného času. Výsledkom bolo, že zamestnanci boli schopní pracovať oveľa rýchlejšie a bezchybne. V súčasnosti DHL a Ricoh spoločne vyhodnocujú spustenie riešenia. „Vždy sa snažíme zdokonaľovať naše procesy pomocou nových technológií a sme radi, že DHL bola naším inovačným partnerom pre pilot projektu,“ povedal Pieter-Jelle van Dijk, vedúci operatívy, Ricoh EMEA.
V júni 2014, DHL tím pre výskum trendov vydal report s názvom „Virtuálna realita v logistike“, ktorý popisuje overené skúsenosti a sľubné prípadové štúdie. Okrem víziového vyskladňovania v skladovacích procesoch, report taktiež predstavuje ako môžu byť procesy počas prepravy, doručovania a službách s pridanou hodnotou zdokonalené pomocou aplikovania virtuálnej reality. V blízkej budúcnosti bude spoločnosť DHL naďalej skúmať investičnú návratnosť vituálnej reality v ďalších oblastiach a je otvorená spolupráci s ďalšími partnermi.