logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Lidl zverejnil svoju štvrtú Správu o trvalej udržateľnosti Slovo „zodpovednosť“ má viacero...
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Do CTPark-u Košice presunul svoju výrobu britský producent plastových výliskov Hi-Technology...
  • Evolution Time Critical expanduje do strednej Európy Globálny špecialista na expresnú urgentnú...

DATART naplno spustil EDI komunikáciu v Čechách a na Slovensku

9. júla 2015
Infozóna 0
864

Elektronickú výmenu dokladov so svojimi dodávateľmi začala spoločnosť DATART v poslednom štvrťroku minulého roka prostredníctvom EDI správ objednávka (ORDERS), faktúra (INVOIC), obchodná námietka (COMDIS) a príslušných potvrdzujúcich správ. V prvej fáze projektu už bolo počas prvých mesiacov zapojených viac ako 30 % dodávateľov, čo predstavuje vyše 60 % zasielaných dokladov, ktoré boli prevedené do štruktúrovaných elektronických dokladov, a ďalšie rýchlo pribúdajú. Od júna potom začalo zapájanie dodávateľov pre slovenskú časť tejto siete predajní s elektrospotrebičmi.

Vďaka integrácii EDI s podnikovým informačným systémom spoločnosti DATART (Microsoft Dynamics AX) dochádza nielen k automatickému prenosu dát do systému, ale aj k zjednodušeniu spracovania daňových dokladov. Cieľom je úplná bezpapierová likvidácia dokladov.

„Nasadenie EDI komunikácie prebieha rýchlejšie, ako sme očakávali. Prvé praktické prínosy najmä so spracovaním dokladov sú veľmi pozitívne. Po podpise patričných zmlúv s dodávateľmi sa ďalej tešíme aj na definitívne odstrihnutie papiera s využitím elektronického archívu. Podľa očakávania k plnej automatizácii procesov dôjde až pri vývoji spracovania dokladov v našom podnikovom systéme. EDI je teda podmienkou nutnou, nie len dostatočnou na dosiahnutie benefitov. Som rád, že sme v tomto zajedno aj s našimi vývojármi,“ hovorí Petr Nekola za finančné oddelenie spoločnosti DATART a pokračuje: „Zapojení dodávatelia môžu už dnes využívať benefity efektívnejšieho objednávkového procesu. Navyše majú prehľad o spracovaní ich dokladov priamo v našom systéme. Počas leta ďalej oslovíme aj všetkých dodávateľov našej organizačnej zložky na Slovensku.“

Rýchlejšie a lacnejšie tiež na príjme

Rozvoj elektronickej komunikácie bude ďalej prebiehať nielen čo do počtu zapojených dodávateľov, ale aj používaných EDI správ. Elektronizácia ďalších procesov prináša predovšetkým vyššiu rýchlosť prenosu dokladov, okamžitú spätnú väzbu, elimináciu chybovosti a zásadné zníženie prácnosti. V najbližšej dobe tak DATART plánuje nasadenie ďalších EDI správ DESADV, ktorá je elektronickou obdobou dodacieho listu. Vďaka automatickému prenosu dát dôjde k výraznému uľahčeniu procesu príjmu tovaru.

„S rastúcim podielom obchodných a logistických dokladov zabezpečovaných prostredníctvom elektronickej výmeny dát dochádza k násobeniu výhod, ktoré EDI prináša. Konkrétne v prípade elektronického dodacieho listu je jednoznačným prínosom odstránenie manuálnych zásahov v rámci príjmu tovaru,“ vysvetľuje David Reichel, riaditeľ divízie eBusiness spoločnosti CCV Informačné systémy. „Výsledkom je potom rýchlejšie získanie presnejších a detailných informácií o príjme. To ovplyvňuje nielen samotný príjem tovaru. Umožňuje pripraviť si skladové pozície pred samotným príjmom, ale pomáha aj pri následnom spracovaní faktúr a zefektívňuje kontrolu vecného plnenia,“ dodáva David Reichel.

Elektronické zalistovanie tovaru ďalším logickým krokom

V ďalšej etape zefektívňovania obchodných procesov sa spoločnosť DATART chce zamerať na elimináciu objemu práce, ktorá je spojená so zalistovaním informácií o tovare na oboch stranách dodávateľsko-odberateľského reťazca. Plánuje tak využiť riešenie ORION eKatalog, ktoré slúži pre správu a zdieľanie kmeňových dát.

Pre identifikáciu v rámci EDI komunikácie DATART naplno využíva význam identifikátorov pomocou globálnych štandardov GTIN (Global Trade Item Number) a GLN (Global Location Number). Vďaka jednoznačnej identifikácii tovaru prostredníctvom GTIN (známeho v podobe čiarového kódu na tovare skôr ako EAN) a každého článku dodávateľsko-odberateľského reťazca pomocou GLN, potom pri kmeňových dátach dochádza k efektívnejšej výmene informácií a ďalšej redukcii manuálnych činností pri administratíve spojenej s tokom tovaru.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ktorý retrak je ten správny pre vašu prevádzku?

Ktorý retrak je ten správny pre vašu prevádzku? Retraky boli vyvinuté pre vysoko intenzívnu manipuláciu pri stohovaní vo veľkých výškach a pre dlhú vodorovnú prepravu. Sú to univerzálne vozíky určené hlavne pre interiérovú manipuláciu a dokážu narábať so všetkými typmi paliet a aj s inými druhmi nosičov nákladov. Tieto vysokozdvižné vozíky sa často používajú vo viaczmenných prevádzkach, ktoré kladú […]

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required