logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Konferenčný program kongresu OBALKO 11: návod, ako jazdiť na obalovej cunami Jazda na vlne. To...
  • Kuehne+Nagel prepravuje vybavenie pre veterné turbíny v projekte NEOM Spoločnosť Kuehne+Nagel...
  • Skupina P3 uzavrela prvý polrok s rastúcim ziskom aj vďaka zvýšeniu nájmov Skupina P3 zverejnila...
  • P3 Bratislava Airport privítal najväčšiu zbierku československých veteránov v Európe V mestskom...

DB Schenker používa nový uzavretý typ autovozňa s názvom Hccrrs

5. septembra 2015
Doprava 0
1515

Zvláštny názov Hccrrs je skratka, ktorej železničiari dobre rozumejú. “H” znamená, že je vozeň krytý; “cc” hovorí o tom, že má dvere na zadných stenách a je určený na prepravu automobilov; “rr” identifikuje ložnú jednotku; a “s” informuje o tom, že pri plnom vyťažení je vozeň projektovaný na rýchlosť do max 100 km/hod. Prvé modely tohto inovatívneho typu vozňa začali pre DB Schenker jazdiť v roku 2014. Väčšinou sa využívajú ako blokové vlaky premávajúce medzi závodmi výrobcov automobilov ako BMW a Porsche a exportnými prístavmi.

„Vozeň  bol vyvinutý špeciálne pre potreby zákazníkov DB Schenker,“ hovorí Christian Lang, riaditeľ divízie hotových vozidiel v DB Schenker Rail Automotive. Zohľadňuje požiadavky automobilového priemyslu na uzavreté vozne a tiež ďalšie kľúčové trendy v odvetví. Vozidlá s veľkým exportným potenciálom sú stále väčšie a väčšie. Čoraz populárnejšie sú napríklad SUV vyššej triedy.  Vďaka veľkosti vozňov a možnosti flexibilne prispôsobovať výšku horného podlažia má dvojdielny Hccrrs takmer dvojnásobnú kapacitu v porovnaní s konvenčným vlakom s 20 dvojúrovňovými vozňami – namiesto 100 vozidiel ich prepraví až 180.

Dvojdielne kryté autovozne sú ideálne aj na prepravu nízkych a širokých luxusných športových áut. Vnútorné koľaje boli navrhnuté tak, aby sa predišlo poškodeniu drahých zliatinových diskov nízkoprofilových pneumatík. Aj elektromechanická nakladacia platforma bola vyvinutá tak, aby sa pri nakládke a vykládke vozidiel nepoškodil podvozok. A ak je jedna úroveň naplnená nízkymi športovými vozidlami, ponecháva výška vozňa dostatok priestoru aj pre rozmernejšie vozidlá.

Svetlá výška robí nový Hrccs unikátne efektívnym. Vnútorná dĺžka 26,99 m predstavuje priestor dostatočný pre naloženie 12 MINI  alebo desať vozidiel Mercedes S. To je v odvetví rekordný počet.

„Uzatvorený vozeň má obrovské výhody, najmä pri preprave drahých osobných vozidiel,“ hovorí Christian Lang, ktorý pre Deutsche Bahn pracuje 13 rokov.  „Vozidlá sú chránené pred externými vplyvmi, ako je dážď alebo prach. Nemusíme sa už viac zaoberať znečistením spôsobeným vlhkým počasím, vtáčím trusom, či hrdzou z nosných lán.“ Nehovoriac o piesku, ktorý vozidlá ohrozuje pri silnom vetre, keď vlaky míňajú staveniská alebo polia. Ochrana je zvýšená aj lepšou izoláciou dvier, podláh a strechy. Viacerí výrobcovia automobilov robili vo vozňoch testy bezprašnosti, pri ktorých boli do interiéru vozňov pred cestou inštalované lepiace pásiky, ktoré sa následne analyzovali v chemickom laboratóriu. „Výsledky hovorili samé za seba. Jasne prekročili predchádzajúce štandardy,“ hovorí Christian Lang. Ďalším pozitívnym efektom, vítaným aj z hľadiska ochrany životného prostredia, je eliminácia využívania plastových plachiet, ktorými sa musia drahšie autá počas prepravy otvorenými vozňami prekrývať.

Nové vozne boli vyrobené vo firme Waggonbau Niesky, ktorej tradícia siaha až do roku 1835. DB Schenker Rail by ich mal v Európe začať využívať koncom roka 2015. Vozne sú riadené troma konzolami na každej strane, kontrolujúcimi nakladacie rampy a dvíhajúcimi strechy.

Inžinieri, zodpovední za návrh tohto 36 tonového vozňa sa zamerali aj na ochranu pred krádežami a vandalizmom. Dvere autovozňov je možné otvoriť iba pri zdvihnutí strechy, pridané sú aj špeciálne kovové platne, expertmi nazývané surfy, ktoré sú pripojené k flexibilnému stredu vozňa a poskytujú ešte vyššiu ochranu pred vlámaním.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO V roku 2023 prinášame podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chceme poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia […]
René Stranz, riaditeľ spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku V centre pozornosti oslavy pôsobivej cesty a budovania digitalizácie a udržateľnosti lídra v oblasti logistiky. Firma Gebrüder Weiss, medzinárodná dopravná a logistická spoločnosť, rekapituluje tri úspešné desaťročia na Slovensku. Od založenia pobočky na Slovensku pred 30 rokmi sa spoločnosť s obratom 47,9 milióna eur v roku 2022 […]

Nová priemyselná a logistická hala v Martine

Nová priemyselná a logistická hala v Martine Vďaka svojej výhodnej polohe je ideálnym distribučným uzlom pre domácich a medzinárodných klientov. Logistické centrum Sučany ponúka priestory na výrobu alebo logistiku od 6 000 m2 do 40 000 m2. „Hala má územné rozhodnutie a je pripravená na sťahovanie pre klienta do deväť mesiacov od podpisu nájomnej zmluvy“ hovorí Tomáš […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 95: Hlavná téma: Lodná doprava; Doprava: Systémy riadenia dopravy; Development: Obnoviteľné zdroje v logistických parkoch; Interview: Ľuboš Paulíni o logistike pre Corner SK; Prípadová štúdia: Automatizované skladové veže; b: Elektronické zdieľanie dokladov; Sklad a manipulácia: Manipulačná technika v chladnom prostredí; Obaly: Turbulencie na paletovom trhu; Žena v logistike: Gabriela Sokolová; Agenda: Kongres EASTLOG s rekordnou účasťou

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required