logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Lidl zverejnil svoju štvrtú Správu o trvalej udržateľnosti Slovo „zodpovednosť“ má viacero...
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Do CTPark-u Košice presunul svoju výrobu britský producent plastových výliskov Hi-Technology...
  • Evolution Time Critical expanduje do strednej Európy Globálny špecialista na expresnú urgentnú...

DB Schenker používa nový uzavretý typ autovozňa s názvom Hccrrs

5. septembra 2015
Doprava 0
1473

Zvláštny názov Hccrrs je skratka, ktorej železničiari dobre rozumejú. “H” znamená, že je vozeň krytý; “cc” hovorí o tom, že má dvere na zadných stenách a je určený na prepravu automobilov; “rr” identifikuje ložnú jednotku; a “s” informuje o tom, že pri plnom vyťažení je vozeň projektovaný na rýchlosť do max 100 km/hod. Prvé modely tohto inovatívneho typu vozňa začali pre DB Schenker jazdiť v roku 2014. Väčšinou sa využívajú ako blokové vlaky premávajúce medzi závodmi výrobcov automobilov ako BMW a Porsche a exportnými prístavmi.

„Vozeň  bol vyvinutý špeciálne pre potreby zákazníkov DB Schenker,“ hovorí Christian Lang, riaditeľ divízie hotových vozidiel v DB Schenker Rail Automotive. Zohľadňuje požiadavky automobilového priemyslu na uzavreté vozne a tiež ďalšie kľúčové trendy v odvetví. Vozidlá s veľkým exportným potenciálom sú stále väčšie a väčšie. Čoraz populárnejšie sú napríklad SUV vyššej triedy.  Vďaka veľkosti vozňov a možnosti flexibilne prispôsobovať výšku horného podlažia má dvojdielny Hccrrs takmer dvojnásobnú kapacitu v porovnaní s konvenčným vlakom s 20 dvojúrovňovými vozňami – namiesto 100 vozidiel ich prepraví až 180.

Dvojdielne kryté autovozne sú ideálne aj na prepravu nízkych a širokých luxusných športových áut. Vnútorné koľaje boli navrhnuté tak, aby sa predišlo poškodeniu drahých zliatinových diskov nízkoprofilových pneumatík. Aj elektromechanická nakladacia platforma bola vyvinutá tak, aby sa pri nakládke a vykládke vozidiel nepoškodil podvozok. A ak je jedna úroveň naplnená nízkymi športovými vozidlami, ponecháva výška vozňa dostatok priestoru aj pre rozmernejšie vozidlá.

Svetlá výška robí nový Hrccs unikátne efektívnym. Vnútorná dĺžka 26,99 m predstavuje priestor dostatočný pre naloženie 12 MINI  alebo desať vozidiel Mercedes S. To je v odvetví rekordný počet.

„Uzatvorený vozeň má obrovské výhody, najmä pri preprave drahých osobných vozidiel,“ hovorí Christian Lang, ktorý pre Deutsche Bahn pracuje 13 rokov.  „Vozidlá sú chránené pred externými vplyvmi, ako je dážď alebo prach. Nemusíme sa už viac zaoberať znečistením spôsobeným vlhkým počasím, vtáčím trusom, či hrdzou z nosných lán.“ Nehovoriac o piesku, ktorý vozidlá ohrozuje pri silnom vetre, keď vlaky míňajú staveniská alebo polia. Ochrana je zvýšená aj lepšou izoláciou dvier, podláh a strechy. Viacerí výrobcovia automobilov robili vo vozňoch testy bezprašnosti, pri ktorých boli do interiéru vozňov pred cestou inštalované lepiace pásiky, ktoré sa následne analyzovali v chemickom laboratóriu. „Výsledky hovorili samé za seba. Jasne prekročili predchádzajúce štandardy,“ hovorí Christian Lang. Ďalším pozitívnym efektom, vítaným aj z hľadiska ochrany životného prostredia, je eliminácia využívania plastových plachiet, ktorými sa musia drahšie autá počas prepravy otvorenými vozňami prekrývať.

Nové vozne boli vyrobené vo firme Waggonbau Niesky, ktorej tradícia siaha až do roku 1835. DB Schenker Rail by ich mal v Európe začať využívať koncom roka 2015. Vozne sú riadené troma konzolami na každej strane, kontrolujúcimi nakladacie rampy a dvíhajúcimi strechy.

Inžinieri, zodpovední za návrh tohto 36 tonového vozňa sa zamerali aj na ochranu pred krádežami a vandalizmom. Dvere autovozňov je možné otvoriť iba pri zdvihnutí strechy, pridané sú aj špeciálne kovové platne, expertmi nazývané surfy, ktoré sú pripojené k flexibilnému stredu vozňa a poskytujú ešte vyššiu ochranu pred vlámaním.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ktorý retrak je ten správny pre vašu prevádzku?

Ktorý retrak je ten správny pre vašu prevádzku? Retraky boli vyvinuté pre vysoko intenzívnu manipuláciu pri stohovaní vo veľkých výškach a pre dlhú vodorovnú prepravu. Sú to univerzálne vozíky určené hlavne pre interiérovú manipuláciu a dokážu narábať so všetkými typmi paliet a aj s inými druhmi nosičov nákladov. Tieto vysokozdvižné vozíky sa často používajú vo viaczmenných prevádzkach, ktoré kladú […]

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required