logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Na premeny a budúcnosť maloobchodu sa zameria druhý ročník kongresu Czech Retail Days, ktorý sa...
  • Spoločnosť Erce, známa svojimi osemvaječnými niťovkami, posilnila svoju logistickú...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...
  • Na Slovensku dnes pracuje už viac než 135-tisíc cudzincov, čo predstavuje takmer 7 % pracovnej...

DHL predpovedá výrobné logistické reťazce budúcnosti

21. októbra 2015
Doprava 0
1901
DHL predpovedá výrobné logistické reťazce budúcnosti

Zabezpečujúc približne 17 percent GDP a 14 percent zamestnanosti na celom svete, výrobný sektor je motorom svetového obchodu – 70 percent celkového objemu svetového obchodu vzniká vo výrobných firmách. Vzhľadom na túto skutočnosť, autori štúdie poukazujú na potrebu regionalizácie, vzájomného prepojenia, posilnenia a udržateľnosti logistických reťazcov ako aj agilnosti v záujme súladu s trhovými zmenami, riešeniami šitými na mieru a etickými kódexmi.

Štúdia „Building the World – A DHL Perspective on Future Engineering & Manufacturing Supply Chains“ poukazuje na šesť významných trendov zo sveta ekonómie, životného prostredia, politiky, spoločnosti a technológií a ich dôsledky. Na základe týchto kľúčových zistení predpovedá pravdepodobné reakcie sektoru a päť dôsledkov pre budúce logistické reťazce. „Vo všeobecnosti očakávame, že manažéri logistických reťazcov budú musieť počítať s ešte väčšou zložitosťou v budúcnosti,“ hovorí Reg Kenney, President Engineering & Manufacturing, DHL Customer Solutions & Innovation. „Zákazníci budú očakávať širšie, viac prispôsobené produktové portfólio. V kombinácií s meniacimi sa trhmi, nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily a novými technológiami čoraz viac dodávateľov bude musieť prehodnotiť svoje súčasné logistické reťazce.“

Regionalizované logistické reťazce potrebujú silnejšiu odolnosť

Vzhľadom na zmeny ekonomiky a zákazníckych očakávaní, E&M firmy začali s reštrukturalizáciou svojich výrobných procesov a prispôsobeným podnikateľských modelov s orientáciou na zákazníkov a konkurencieschopnosť. V budúcnosti toto bude znamenať aj inteligentnú a udržateľnú výrobu a nové modely spolupráce naprieč hodnotovým reťazcom. Nakoľko rozvojové krajiny narastajú a podniky premiestňujú svoju výrobku bližšie k týmto trhom, logistické reťazce sa musia prispôsobiť. Toto vyžaduje globálnu sieť viac regionalizovaných logistických reťazcov pre urýchlenie dodania a okamžitú reakciu na zmeny v zákazníckom dopyte. Výzvou pre logistických manažérov tým pádom bude požiadavka zodpovedať viacerým predpisom a smerniciam špeciálnym pre tú-ktorú krajinu.

Väčšia nestálosť v zákazníckom dopyte taktiež naznačuje potrebu silnejšej odolnosti budúcich logistických reťazcov. Firmy budú nútené k neustálemu kompromisu medzi efektívnosťou a nadbytočnosťou s nevyhnutnými núdzovými plánmi. Zároveň, budúce E&M logistické reťazce musia byť viac agilné, rýchle, efektívne a reagujúce na menšie objemy špeciálne prispôsobených výrobkov s nepredvídateľnou variabilitou dopytu. Toto môže zahŕňať riešenia ako 3D-tlač, smart riadenie zásob ako aj výrobné a externé logistické koncepty.

Taktiež, budúce E&M logistické reťazce musia byť viac udržiavateľné. Čoraz viac zákazníkov vyberá svojich dodávateľov podľa ekologického výkonu. V záujme zníženia svojho ekologického dopadu, E&M spoločnosti musia zvýšiť transparentnosť svojich logistických reťazcov v záujme sledovania emisií skleníkových plynov všetkých dodávateľov. Súčasťou tohto riešenia sú prepojenie a integrované logistické reťazce. Analyzovaním dát zozbieraných od dodávateľov a subdodávateľov, logistické reťazce môžu byť viac prepojené od dverí k dverám v reálnom čase. Toto by mohlo viesť k vyššej transparentnosti a zvýšenej spolupráci naprieč rôznymi logistickými reťazcami.

V takýchto podmienkach rôznorodosť E&M sektorov znamená príležitosti. Viaceré E&M spoločnosti už dnes úspešne presadzujú inovatívne logistické koncepty, ktoré môžu byť využité v celom sektore. Okrem iného, overené koncepty z iných sektorov sú zrelé na presadenie v E&M sektoroch, najmä koncepty z oblasti automobilového priemyslu a technológií.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Slovenský industriálny trh vstupuje do druhej polovice 2025 so stabilnými cenami a rastúcou ponukou

Slovenský industriálny trh čaká v druhej polovici 2025 zvýšený dopyt oproti slabšiemu prvému polroku avšak stále pod úrovňami predošlých rokoch. S tým súvisí aj očakávaný nárast voľných priestorov a zvýšený tlak na ceny nájomného. Napriek tomu záujem investorov o logistické projekty pretrváva. Industriálny trh v prvej polovici roka ochladol. Prenájom priestorov dosiahol len 117-tisíc m², […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.