logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Elektronické obchodovanie naďalej mení podobu európskeho logistického trhu. Podľa najnovšej...
  • Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva...
  • Spoločnosť DHL bola ocenená ako líder v hodnotení Gartner Magic Quadrant 2025 pre poskytovateľov...
  • V rámci svojej expanzie na Slovensku otvorila spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko pobočku colných...

DHL: Storočný model podnikania v automobilovom odvetví sa mení

19. novembra 2015
Infozóna 0
1132

Správa uvádza, že konvergenciou obidvoch priemyslových odvetví urýchľuje rastúci podiel systémov zo sveta high-tech v konštrukcii vozidiel, ktorý odráža rastúce požiadavky zákazníkov na produktové inovácie. Štúdiu Tichá revolúcia: Konvergencia a budúcnosť automobilového dodávateľského reťazca pripravila pre DHL Lisa Harringtonová, prezidentka spoločnosti lharrington group LLC. Jej cieľom bolo identifikovať globálne výzvy a príležitosti v automobilovom priemysle.

Konvergencia smerujúca k potenciálnemu vytvoreniu jedného super odvetvia súvisí s nárastom počtu globálnych mega dodávateľov, pretože 82 % komponentov, používaných výrobcami automobilov, je momentálne outsourcovaných. Táto zvýšená závislosť – ešte pred tridsiatimi rokmi bol tento podiel len 56 % – mení hierarchiu, ktorej základom boli doteraz samotní výrobcovia automobilov. Automobilový priemysel teraz vyžaduje väčšiu štandardizáciu, prehľad a riadenie rizík v dodavateľských reťazcoch, aby si udržal konkurencieschopnosť.

Lisa Harringtonová k tomu uviedla: „Starý spôsob podnikania v automobilovom priemysle je prekonaný. Sú preč doby, kedy mal výrobca automobilov dodávateľa výhradne z automobilového priemyslu. Súčasný priemerné vozidlo strednej triedy má približne 40 až 50 systémov riadených mikroprocesorom, ktoré si vyžadujú viac ako 20 miliónov riadkov softvérového kódu. Pre porovnanie – Boeing 787 má menej ako 15 miliónov riadkov softvérového kódu.“

„Je to ukážka toho, ako zložito prepojené, a tým aj závislé, sa stali obidve priemyslové odvetvia,“ poznamenala Harringtonová. „Zatiaľ čo spotrebitelia chcú výhody stále inteligentnejších a technicky vyspelejších vozidiel, výrobcovia sa musia stretávať s väčším rizikom a neistotou vo svojich dodávateľských reťazcoch. Podniky musia byť aktívnejšie a spolupracovať s dodávateľmi, aby boli dodávateľské reťazce pripravené na modernú prevádzku a nedochádzalo k narušovaniu podnikových procesov.“

Tri hlavné piliere

Nový automobilový dodávateľský reťazec je postavený na troch hlavných pilieroch: štandardizácii, prehľadnosti a riadení rizík. Priemysel musí pracovať na štandardizácii riadenia fyzických a informačných dodávateľských reťazcov. To umožní výrobcom automobilov a ich dodávateľom zoštíhliť svoje prevádzkové činnosti, a tým znížiť celkové náklady. Pre veľa spoločností je táto cesta ku štandardizácii jadrom ich strategických plánov smerujúcích k premene ich globálneho dodávateľského reťazca.

Druhý pilier, prehľadnosť, má základ v najmodernejších aplikáciách informačných technológií v rámci dodávateľského reťazca. IT môže zlepšiť prehľadnosť prostredníctvom systémov pre analýzu a sledovanie, ktoré zaznamenávajú každú transakciu v dodávateľskom reťazci. Tento druh prehľadu umožňuje spoločnostiam presne a nepretržite sledovať, čo sa deje v ich globálnej sieti. Prehľadnosť umožňuje realizovať efektívnejšie riadenie rizík, ktoré predstavujú tretí pilier, znižovaním neistoty v dodávateľskom reťazci.

Pavel Hendrych, Managing Director DHL Supply Chain Slovensko hovorí: „DHL má bohaté skúsenosti, pretože niekoľko desiatok rokov spolupracuje ako s automobilovým, tak aj technologickým priemyslom. Sledujeme proces konvergencie obidvoch odvetví a bezprostredne vidíme aj riziká a neistoty, ktoré môže spôsobiť. Príchod nových dodávateľov do automobilového odvetvia zvyšuje dôležitosť a zložitosť riadenia rizík v dodávateľských reťazcoch v automobilovom priemysle. Pre dodávateľov vzniká nové riziko v podobe konkurencie s ostatnými odvetviami, v neposlednom rade v rámci technologického sektoru pre technologické dodávky. Výrobcovia automobilov musia diverzifikovať svoju dodávateľskú základňu tak, aby mali zaistené lokálne dodávky alebo dodávky z blízkych regiónov. Tým znížia závislosť a poistia sa proti rizikám.“

„Spoločnosti musia taktiež zabezpečiť, aby využívali najmodernejšie riešenia pre riadenie rizík, ktoré im umožnia zachovať si konkurenčný náskok,“ dodal P. Hendrych. „Medzi tieto riešenia patria riadiace veže dodávateľského reťazca, ktoré poskytujú kompletný prehľad a kontrolu nad rozšíreným dodávateľským reťazcom. Jedná sa napríklad o nástroje pre posudzovanie či riadenie rizík, ako je softvérová aplikácia DHL Resilience360. Resilience360 je jedinečné nové riešenie pre riadenie rizík, ktoré umožňuje podnikom premeniť narušovanie dodávateľského reťazca a globálnu ekologickú a sociálnopolitickú nestabilitu v konkurenčnú výhodu, pretože im poskytuje holistický a komplexný pohľad na celé dodávateľské reťazce a prehľad o rizikách v reálnom čase.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok