logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...
  • Na premeny a budúcnosť maloobchodu sa zameria druhý ročník kongresu Czech Retail Days, ktorý sa...
  • Spoločnosť Erce, známa svojimi osemvaječnými niťovkami, posilnila svoju logistickú...

DHL: Storočný model podnikania v automobilovom odvetví sa mení

19. novembra 2015
Infozóna 0
1164

Správa uvádza, že konvergenciou obidvoch priemyslových odvetví urýchľuje rastúci podiel systémov zo sveta high-tech v konštrukcii vozidiel, ktorý odráža rastúce požiadavky zákazníkov na produktové inovácie. Štúdiu Tichá revolúcia: Konvergencia a budúcnosť automobilového dodávateľského reťazca pripravila pre DHL Lisa Harringtonová, prezidentka spoločnosti lharrington group LLC. Jej cieľom bolo identifikovať globálne výzvy a príležitosti v automobilovom priemysle.

Konvergencia smerujúca k potenciálnemu vytvoreniu jedného super odvetvia súvisí s nárastom počtu globálnych mega dodávateľov, pretože 82 % komponentov, používaných výrobcami automobilov, je momentálne outsourcovaných. Táto zvýšená závislosť – ešte pred tridsiatimi rokmi bol tento podiel len 56 % – mení hierarchiu, ktorej základom boli doteraz samotní výrobcovia automobilov. Automobilový priemysel teraz vyžaduje väčšiu štandardizáciu, prehľad a riadenie rizík v dodavateľských reťazcoch, aby si udržal konkurencieschopnosť.

Lisa Harringtonová k tomu uviedla: „Starý spôsob podnikania v automobilovom priemysle je prekonaný. Sú preč doby, kedy mal výrobca automobilov dodávateľa výhradne z automobilového priemyslu. Súčasný priemerné vozidlo strednej triedy má približne 40 až 50 systémov riadených mikroprocesorom, ktoré si vyžadujú viac ako 20 miliónov riadkov softvérového kódu. Pre porovnanie – Boeing 787 má menej ako 15 miliónov riadkov softvérového kódu.“

„Je to ukážka toho, ako zložito prepojené, a tým aj závislé, sa stali obidve priemyslové odvetvia,“ poznamenala Harringtonová. „Zatiaľ čo spotrebitelia chcú výhody stále inteligentnejších a technicky vyspelejších vozidiel, výrobcovia sa musia stretávať s väčším rizikom a neistotou vo svojich dodávateľských reťazcoch. Podniky musia byť aktívnejšie a spolupracovať s dodávateľmi, aby boli dodávateľské reťazce pripravené na modernú prevádzku a nedochádzalo k narušovaniu podnikových procesov.“

Tri hlavné piliere

Nový automobilový dodávateľský reťazec je postavený na troch hlavných pilieroch: štandardizácii, prehľadnosti a riadení rizík. Priemysel musí pracovať na štandardizácii riadenia fyzických a informačných dodávateľských reťazcov. To umožní výrobcom automobilov a ich dodávateľom zoštíhliť svoje prevádzkové činnosti, a tým znížiť celkové náklady. Pre veľa spoločností je táto cesta ku štandardizácii jadrom ich strategických plánov smerujúcích k premene ich globálneho dodávateľského reťazca.

Druhý pilier, prehľadnosť, má základ v najmodernejších aplikáciách informačných technológií v rámci dodávateľského reťazca. IT môže zlepšiť prehľadnosť prostredníctvom systémov pre analýzu a sledovanie, ktoré zaznamenávajú každú transakciu v dodávateľskom reťazci. Tento druh prehľadu umožňuje spoločnostiam presne a nepretržite sledovať, čo sa deje v ich globálnej sieti. Prehľadnosť umožňuje realizovať efektívnejšie riadenie rizík, ktoré predstavujú tretí pilier, znižovaním neistoty v dodávateľskom reťazci.

Pavel Hendrych, Managing Director DHL Supply Chain Slovensko hovorí: „DHL má bohaté skúsenosti, pretože niekoľko desiatok rokov spolupracuje ako s automobilovým, tak aj technologickým priemyslom. Sledujeme proces konvergencie obidvoch odvetví a bezprostredne vidíme aj riziká a neistoty, ktoré môže spôsobiť. Príchod nových dodávateľov do automobilového odvetvia zvyšuje dôležitosť a zložitosť riadenia rizík v dodávateľských reťazcoch v automobilovom priemysle. Pre dodávateľov vzniká nové riziko v podobe konkurencie s ostatnými odvetviami, v neposlednom rade v rámci technologického sektoru pre technologické dodávky. Výrobcovia automobilov musia diverzifikovať svoju dodávateľskú základňu tak, aby mali zaistené lokálne dodávky alebo dodávky z blízkych regiónov. Tým znížia závislosť a poistia sa proti rizikám.“

„Spoločnosti musia taktiež zabezpečiť, aby využívali najmodernejšie riešenia pre riadenie rizík, ktoré im umožnia zachovať si konkurenčný náskok,“ dodal P. Hendrych. „Medzi tieto riešenia patria riadiace veže dodávateľského reťazca, ktoré poskytujú kompletný prehľad a kontrolu nad rozšíreným dodávateľským reťazcom. Jedná sa napríklad o nástroje pre posudzovanie či riadenie rizík, ako je softvérová aplikácia DHL Resilience360. Resilience360 je jedinečné nové riešenie pre riadenie rizík, ktoré umožňuje podnikom premeniť narušovanie dodávateľského reťazca a globálnu ekologickú a sociálnopolitickú nestabilitu v konkurenčnú výhodu, pretože im poskytuje holistický a komplexný pohľad na celé dodávateľské reťazce a prehľad o rizikách v reálnom čase.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Slovenský industriálny trh vstupuje do druhej polovice 2025 so stabilnými cenami a rastúcou ponukou

Slovenský industriálny trh čaká v druhej polovici 2025 zvýšený dopyt oproti slabšiemu prvému polroku avšak stále pod úrovňami predošlých rokoch. S tým súvisí aj očakávaný nárast voľných priestorov a zvýšený tlak na ceny nájomného. Napriek tomu záujem investorov o logistické projekty pretrváva. Industriálny trh v prvej polovici roka ochladol. Prenájom priestorov dosiahol len 117-tisíc m², […]

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.