logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Lidl zverejnil svoju štvrtú Správu o trvalej udržateľnosti Slovo „zodpovednosť“ má viacero...
  • Organizátor Czech & Slovak Sustainability Summit, skupina ATOZ, zverejnil kompletný program...
  • Do CTPark-u Košice presunul svoju výrobu britský producent plastových výliskov Hi-Technology...
  • Evolution Time Critical expanduje do strednej Európy Globálny špecialista na expresnú urgentnú...

DHL: Storočný model podnikania v automobilovom odvetví sa mení

19. novembra 2015
Infozóna 0
1005

Správa uvádza, že konvergenciou obidvoch priemyslových odvetví urýchľuje rastúci podiel systémov zo sveta high-tech v konštrukcii vozidiel, ktorý odráža rastúce požiadavky zákazníkov na produktové inovácie. Štúdiu Tichá revolúcia: Konvergencia a budúcnosť automobilového dodávateľského reťazca pripravila pre DHL Lisa Harringtonová, prezidentka spoločnosti lharrington group LLC. Jej cieľom bolo identifikovať globálne výzvy a príležitosti v automobilovom priemysle.

Konvergencia smerujúca k potenciálnemu vytvoreniu jedného super odvetvia súvisí s nárastom počtu globálnych mega dodávateľov, pretože 82 % komponentov, používaných výrobcami automobilov, je momentálne outsourcovaných. Táto zvýšená závislosť – ešte pred tridsiatimi rokmi bol tento podiel len 56 % – mení hierarchiu, ktorej základom boli doteraz samotní výrobcovia automobilov. Automobilový priemysel teraz vyžaduje väčšiu štandardizáciu, prehľad a riadenie rizík v dodavateľských reťazcoch, aby si udržal konkurencieschopnosť.

Lisa Harringtonová k tomu uviedla: „Starý spôsob podnikania v automobilovom priemysle je prekonaný. Sú preč doby, kedy mal výrobca automobilov dodávateľa výhradne z automobilového priemyslu. Súčasný priemerné vozidlo strednej triedy má približne 40 až 50 systémov riadených mikroprocesorom, ktoré si vyžadujú viac ako 20 miliónov riadkov softvérového kódu. Pre porovnanie – Boeing 787 má menej ako 15 miliónov riadkov softvérového kódu.“

„Je to ukážka toho, ako zložito prepojené, a tým aj závislé, sa stali obidve priemyslové odvetvia,“ poznamenala Harringtonová. „Zatiaľ čo spotrebitelia chcú výhody stále inteligentnejších a technicky vyspelejších vozidiel, výrobcovia sa musia stretávať s väčším rizikom a neistotou vo svojich dodávateľských reťazcoch. Podniky musia byť aktívnejšie a spolupracovať s dodávateľmi, aby boli dodávateľské reťazce pripravené na modernú prevádzku a nedochádzalo k narušovaniu podnikových procesov.“

Tri hlavné piliere

Nový automobilový dodávateľský reťazec je postavený na troch hlavných pilieroch: štandardizácii, prehľadnosti a riadení rizík. Priemysel musí pracovať na štandardizácii riadenia fyzických a informačných dodávateľských reťazcov. To umožní výrobcom automobilov a ich dodávateľom zoštíhliť svoje prevádzkové činnosti, a tým znížiť celkové náklady. Pre veľa spoločností je táto cesta ku štandardizácii jadrom ich strategických plánov smerujúcích k premene ich globálneho dodávateľského reťazca.

Druhý pilier, prehľadnosť, má základ v najmodernejších aplikáciách informačných technológií v rámci dodávateľského reťazca. IT môže zlepšiť prehľadnosť prostredníctvom systémov pre analýzu a sledovanie, ktoré zaznamenávajú každú transakciu v dodávateľskom reťazci. Tento druh prehľadu umožňuje spoločnostiam presne a nepretržite sledovať, čo sa deje v ich globálnej sieti. Prehľadnosť umožňuje realizovať efektívnejšie riadenie rizík, ktoré predstavujú tretí pilier, znižovaním neistoty v dodávateľskom reťazci.

Pavel Hendrych, Managing Director DHL Supply Chain Slovensko hovorí: „DHL má bohaté skúsenosti, pretože niekoľko desiatok rokov spolupracuje ako s automobilovým, tak aj technologickým priemyslom. Sledujeme proces konvergencie obidvoch odvetví a bezprostredne vidíme aj riziká a neistoty, ktoré môže spôsobiť. Príchod nových dodávateľov do automobilového odvetvia zvyšuje dôležitosť a zložitosť riadenia rizík v dodávateľských reťazcoch v automobilovom priemysle. Pre dodávateľov vzniká nové riziko v podobe konkurencie s ostatnými odvetviami, v neposlednom rade v rámci technologického sektoru pre technologické dodávky. Výrobcovia automobilov musia diverzifikovať svoju dodávateľskú základňu tak, aby mali zaistené lokálne dodávky alebo dodávky z blízkych regiónov. Tým znížia závislosť a poistia sa proti rizikám.“

„Spoločnosti musia taktiež zabezpečiť, aby využívali najmodernejšie riešenia pre riadenie rizík, ktoré im umožnia zachovať si konkurenčný náskok,“ dodal P. Hendrych. „Medzi tieto riešenia patria riadiace veže dodávateľského reťazca, ktoré poskytujú kompletný prehľad a kontrolu nad rozšíreným dodávateľským reťazcom. Jedná sa napríklad o nástroje pre posudzovanie či riadenie rizík, ako je softvérová aplikácia DHL Resilience360. Resilience360 je jedinečné nové riešenie pre riadenie rizík, ktoré umožňuje podnikom premeniť narušovanie dodávateľského reťazca a globálnu ekologickú a sociálnopolitickú nestabilitu v konkurenčnú výhodu, pretože im poskytuje holistický a komplexný pohľad na celé dodávateľské reťazce a prehľad o rizikách v reálnom čase.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ktorý retrak je ten správny pre vašu prevádzku?

Ktorý retrak je ten správny pre vašu prevádzku? Retraky boli vyvinuté pre vysoko intenzívnu manipuláciu pri stohovaní vo veľkých výškach a pre dlhú vodorovnú prepravu. Sú to univerzálne vozíky určené hlavne pre interiérovú manipuláciu a dokážu narábať so všetkými typmi paliet a aj s inými druhmi nosičov nákladov. Tieto vysokozdvižné vozíky sa často používajú vo viaczmenných prevádzkach, ktoré kladú […]

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required