
Loďou, vlakom i kamiónom: nové multimodálne prepravné spojenie od DB Schenker medzi Rakúskom a Fínskom usporí pri preprave tovaru až štvrtinu emisií. Celosvetovo pôsobiaca predajcu nábytkárskych doplnkov Blum vďaka novému spojenie ušetril v ovzduší už viac ako 100 ton CO2.
Vďaka flexibilnej preprave môže DB Schenker vyzdvihnúť zásielky od pondelka do štvrtka z akéhokoľvek miesta v Rakúsku. Tovar potom putuje čo najrýchlejšie kamiónom, vlakom a loďou do Helsínk. V prístave je preložený na kamióny, ktoré ho dovezú na miesto určenia kdekoľvek vo Fínsku.
Nová linka je ďalším dôkazom udržateľného rozvoja podnikania, ktorý DB Schenker formuloval vo svojom Programe na ochranu klímy 2020. V ňom sa zaviazal znížiť do roku 2020 emisie o 20 % a zároveň zvýšiť podiel využitej energie z obnoviteľných zdrojov o 75 %, a to predovšetkým vďaka solárnym panelom a veterným elektrárňam.
Nové prepravné spojenie využíva okrem iných tiež rakúska spoločnosť Blum, ktorá dodáva kovania a ďalšie doplnky k nábytku do celého sveta. Svoju cestu šetrnej prepravy začala už v roku 2011 v rámci spolupráce s DB Schenker a od tej doby sa jej podarilo znížiť emisie o štvrtinu. „Vďaka novému spojeniu od DB Schenker sa nám na trase do Fínska podarilo znížiť emisie CO2 už o 106 ton v porovnaní s obvyklým spôsobom prepravy,“ potvrdzuje Ingmar Blum, riaditeľ pre prepravu a logistiku v spoločnosti Julius Blum.
DB Schenker sa u svojich zákazníkov snaží presadzovať predovšetkým železničnú a kombinovanú prepravu. V praxi platí, že čím je vzdialenosť väčšia a objem prepravovaného tovaru vyšší, tým je železničná preprava ekologickejšia. „Ekologicky udržateľná logistika môže prispieť k lepšej ekonomike prepráv. Napríklad v železničnej preprave možno oproti kamiónovej preprave ušetriť v závislosti od okolností až 15 % nákladov,“ prezrádza Tomáš Holomoucký, riaditeľ DB Schenker v ČR.
V Českej republike je príkladom ekologického spojenia logistické riešenie pre výrobcov zváračského materiálu ESAB. Ten zo svojho výrobného závodu vo Vamberku preváža každý týždeň 2000 ton zváračského tovaru do terminálu v Pardubiciach-Semtíne, odkiaľ sa následne distribuuje do celého sveta. V roku 2010 sa tovar začal na trase dlhej 65 km prevážať po železnici. Vďaka tomu jazdí do terminálu denne namiesto dvadsiatich kamiónov iba jeden vlak. Za viac ako 6 rokov fungovania projektu ušetrilo toto riešenie v ovzduší 750 ton emisií CO2 a české cesty zbavilo 27 000 kamiónov.