
Zalesňovanie vyrúbaných oblastí, podpora rozvoja alternatívnych energií či rekultivácie skládkových plynov – overené a zmysluplné ekologické projekty z medzinárodného programu Clean Advantage budú teraz môcť podporiť slovenskí podnikatelia. Túto možnosť prihlásenia sa k spoločenskej zodpovednosti im sprostredkujú ich palivové karty od CCS. Slováci sa tak zaradia k svetovým značkám pomáhajúcim pomocou Clean Advantage, ako sú Google, Disney, Mattel alebo Heineken.
Slovenské firmy budú môcť prostredníctvom palivových kariet od CCS prispieť k ochrane prírody v mieste svojho pôsobenia, a pripojiť sa tak k podpore rady svetových iniciatív v rámci mnohých overených projektov na zachytenie škodlivého oxidu uhličitého (CO2) z ovzdušia. Spoločnosť CCS sa totiž od 1. januára budúceho roku zapojí do medzinárodného Programu Clean Advantage a jej klienti, majitelia a užívatelia vozových parkov, budú tak mať rovnakú možnosť podporiť napríklad miestne výsadby stromov, rekultiváciu skládok, alternatívne zdroje energie a podobne.
„Funguje to tak, že za každý liter pohonných hmôt natankovaný s použitím CCS palivovej karty, program vypočíta zodpovedajúce emisie oxidu uhličitého automobilu a automaticky, odvedenými centami naviac, investuje financie získané od užívateľov kariet do ekologických projektov. Emisie oxidu uhličitého vyprodukovaného počas jazdy môžu tak firmy zodpovedne znížiť práve prostredníctvom primeraných investícií do týchto projektov,“ vysvetľuje myšlienku medzinárodného programu, do ktorého sú dnes zapojené tisíce spoločností, generálny riaditeľ CCS Ján Polívka. Účastník programu nemusí zriaďovať žiadne zariadenie ani nemá administratívu naviac. Využíva existujúce vozidlá svojho vozového parku i karty CCS a z programu môže kedykoľvek zase vystúpiť.
CCS sa pre zapojenie do Clean Advantage rozhodla na základe zvyšujúceho sa dopytu slovenských podnikateľských subjektov po čitateľnej a dobre organizovanej možnosti naplniť svoju spoločenskú zodpovednosť. Prieskumy spoločnosti GreenPrint, ktorá program Clean Advantage zastrešuje, ukazujú, že polovica spotrebiteľov uprednostňuje pri obstarávaní tovarov a služieb spoločnosti, ktoré podporujú ekologické programy. Až 59 % spotrebiteľov je potom ochotných zaplatiť viac za ekologicky orientované produkty.
„Redukcia oxidu uhličitého korešponduje s našim zameraním. Páči sa nám, že program je dobrovoľný a klienti sa budú môcť rozhodnúť, či snahu CCS podporia a do programu sa pripoja alebo nie. Ich peniaze budú investované len do preverených a certifikovaných projektov, takže si všetci účastníci budú môcť skontrolovať účelnosť vynaložených prostriedkov,“ upozornil Jan Polívka s tým, že spoločnosť sa bude snažiť projekty maximálne priblížiť do regiónu sídla firiem. Každá zapojená firma dostane certifikát s vyčíslením ročnej redukcie CO2, samolepku na auto a ECO logo na web, ktorý bude môcť prezentovať a takto sa odlíšiť od konkurencie. „Pravidelne z našej strany dostane výpočet aktivít, ktoré sa vďaka získaným financiám podarilo uskutočniť. Zameriame sa predovšetkým na zalesňovanie lokalít v Nízkych Tatrách,“ informoval Jan Polívka.