
Spoločnosť DB Schenker hrá významnú rolu pri plnení nového environmentálneho cieľa skupiny DB, ktorým je znížiť do roku 2030 produkciu skleníkových plynov na polovicu v porovnaní s rokom 2006. Logistická divízia sa zaviazala znížiť produkciu špecifických emisií v porovnaní s rokom 2006 až o 40 percent.
DB Schenker je v skupine DB zodpovedný za produkciu takmer dvoch tretín emisií, preto hrá tento záväzok kľúčovú rolu pri dosiahnutí stanoveného spoločného cieľa. Už na začiatku roka 2017 sa logistická spoločnosť podujala rásť do roku 2030 pri súčasnom nulovom náraste produkcie emisií. Vzhľadom na to zvýšila svoje ročné environmentálne ciele o 3 % pre cestnú a leteckú prepravu do roku 2020. Ďalšie znižovanie emisií je plánované aj v námornej preprave, i keď treba povedať, že v tomto smere už DB Schenker dosiahol 62% zníženie emisií na TEU/km v porovnaní s rokom 2006.
Za približne 95 % emisií v spoločnosti DB Schenker sú zodpovední jej subdodávatelia, ktorých je v celosvetovom meradle približne 40.000. Aby bola spoločnosť schopná tieto emisie znížiť, podporuje svojich partnerov rôznymi kampaňami, či už na úrovni celej siete alebo prostredníctvom lokálnych projektov – napríklad testovaním nových technológií alebo asistenciou pri získavaní podporných prostriedkov.
V Paríži napríklad spoločnosť DB Schenker France predstavila projekt e-mobility pre doručovanie a vyzdvihovanie zberných zásielok. „Spustením tohto programu sme sa stali jednou z prvých spoločností, poskytujúcich uhlíkovo neutrálnu mestskú logistiku,“ hovorí Tariel Chamerois, Sustainability Manager v DB Schenker France a viceprezident asociácie CLECAT. Zaujímavá je aj iniciatíva DB Schenker vo Švédsku, kde má spoločnosť v prevádzke približne 800 vozidiel jazdiacich na biopalivo, čím znížila spotrebu nafty asi o tretinu.
„Najväčšou výzvou bude pokračovať v znižovaní využívania fosílnych palív. V pozemnej preprave je smerovanie jasné – využívanie železničnej prepravy aj na interkontinentálnej úrovni môže pomôcť presmerovať časť tovaru z kamiónov, lietadiel a lodí. Tlak je aj na zavádzanie inovácií a dostupné sú rôzne dotácie, ktoré podporujú „zelené“ projekty. Avšak pri leteckej a námornej preprave sú potrebné celkom nové technológie, ktoré sú v súčasnosti len v plienkach,“ hovorí Andrea Dorothea Schoen, Carbon Controller a riaditeľka programu na ochranu klímy v DB Schenker.