Združenie s názvom BioLNG EuroNet oznámilo záväzok k ďalšiemu rozširovaniu LNG (skvapalneného zemného plynu) ako paliva používaného v cestnej doprave po celej Európe, a to vďaka novej infraštruktúre, ktorá by mala zaistiť dlhodobý úspech a uvádzanie LNG vo veľkom meradle.
Všetci členovia združenia, zahŕňajúceho spoločnosti Shell, Disa, Scania, Osomo a Iveco, budú vykonávať samostatné kroky, ktorých cieľom má byť ďalších 2000 nákladných vozidiel s pohonom na LNG na pozemných komunikáciách, 39 čerpacích staíc na LNG a výstavba závodu na výrobu bioLNG v Holandsku. Čerpacie stanice na LNG budú súčasťou celoeurópskej siete a ich výstavba sa plánuje v Belgicku, Francúzsku, Holandsku, Poľsku a Španielsku. Stanice sa budú nachádzať vo vzdialenosti približne každých 400 km na hlavných cestných ťahoch zo Španielska do východného Poľska.
„LNG je stále viac cenovo dostupnejším palivom pre ťažké nákladné vozidlá, čo z neho, v súvislosti s rozvojom dopravy, činí dôležitý zdroj energie,“ uviedol Istvάn Kapitάny, výkonný viceprezident v spoločnosti Shell Retail. „Spoločnosť Shell sa zaviazala ponúkať svojim zákazníkom energiu s nižším obsahom uhlíka a nové čerpacie stanice na LNG sú významným kúskom mozaiky. Teším sa, až táto dôležitá sieť čerpacích staníc v nadchádzajúcich rokoch privíta európskych motoristov.
Očakáva sa, že závod na výrobu bioLNG vyprodukuje 3000 MT za rok a bude využívať biometan získaný z odpadu. Ten bude následne predávaný koncovým užívateľom prostredníctvom siete LNG. „Tento program zahŕňa čerpacie stanice, výrobu biopalív a dotácie, ktoré sú nevyhnutné k tomu, aby pokrokoví zákazníci investovali do nákladných vozidiel i napriek zvýšeným počiatočným nákladom,“ hovorí Jonas Nordh, riaditeľ pre riešenie udržateľnej dopravy v spoločnosti Scania. „Zatiaľ čo LNG, ktorý znižuje emisie CO2 zhruba o 20 percent, je v súčasnosti viac rozšírený bioplyn, ktorý znižuje emisie CO2 o viac než 90 percent, môže byť s rastúcou potrebou produkovaný v čím ďalej väčšej miere v súlade s prírodou.“