logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Karol Kvak: Logistika mi dáva priestor využiť moje strategické a analytické myslenie Tradičná...
  • Kongres SLOVLOG 16 odhalil potenciál umelej inteligencie v logistike Umelá inteligencia už nie...
  • C.S.CARGO Slovakia rozšírila priestory v P3 Košice a predĺžila nájom v P3 ŽilinaP Popredný...
  • Muziker ušetrí elektronickou výmenou dokladov desiatky hodín práce Internetový obchod s...

Globálny trend na trhu kancelárskych priestorov

18. marca 2019
Spravodajstvo 0
1397
Globálny trend na trhu kancelárskych priestorov

Na trhu kancelárskych priestorov sa čoraz viac stáva silnejším trend prenájmu servisovaných kancelárii. O čom svedčí aj podiel na tomto trhu, kde v niektorých hlavných metropolách skoro 50% nových transakcií tvoria práve poskytovatelia servisovaných kancelárii. Medzi najväčších poskytovateľov patria spoločnosti International Workplace Group(IWG) a WeWork. Na Slovensku sú nám taktiež známe koncepty HubHub od HB Reavis alebo 5 StarOffices.

Jeden z hlavných klientov – spoločnosť Regus, ktorá je súčasťou International Workplace Group, vníma tento trend a jeho rozvoj na SR a ČR pozitívne: „Tento trend, ktorý sa všeobecne označuje ako flexible working, pomáha firmám presunúť sa od fixných nákladov k flexibilným a získať tak potrebnú agilitu v rýchlo sa meniacom prostredí. Výsledkom sú úspory nákladov a zvýšenie efektivity a spokojnosti zamestnancov. Táto v zahraničí už preverená prax je stále obľúbenejšia aj u nás a očakávame, že popularita konceptu flexible working bude aj naďalej rásť. Na zvýšený dopyt reagujeme nielen rozširovaním kancelárskych centier, ktoré už sú zavedené, ako napr. centrá Europeum a Apollo, ale aj otváraním centier nových – v minulom roku Polus Tower II a ďalšie sú v príprave. Budovaním siete, ktorú môžu naši klienti využívať ako svoju vlastnú, zvyšujeme atraktivitu našej ponuky a získavame značnú konkurenčnú výhodu,” uvádza Karel Pelán, Country Manager Czech Republic & Slovakia.

Kaviarne a lounge zóny, ktoré sú súčasťou takýchto centier dokážu plnohodnotne nahradiť klasické kancelárie a ponúkajú tak nájomcom priestor na kooperáciu. Koncept servisovaných kancelárii preto nevyužívajú, už len start-upy, ale aj stabilné malé či stredné firmy z rôznych sektorov.

„Samotná synergia medzi poskytovateľom servisovaných kancelárií a vlastníkom objektu je viac než bezchybná. Prenajímatelia tak dokážu ponúknuť dočasné priestory v rámci objektu aj väčším firmám počas trvania doby výstavby kancelárií, čo je s pravidla obdobie 4 mesiacov. Nájomca tak na novej adrese dokáže fungovať v podstate ihneď po podpise nájomnej zmluvy. Naopak koncept servisovaných kancelárií dokáže majiteľovi objektu časom ponúknuť stabilného nájomcu formou rastúcich firiem, ktoré sa potrebujú rozširovať.“ konštatuje Michal Rudinský, Head Of Office v 108 Agency na Slovensku.

Čo sú servisované kancelárie a čím sa odlišujú?

Servisované kancelárie sú typ produktu, ktorý na trhu kancelárskych priestorov čo najkomplexnejšie zastrešuje potreby zákazníka, teda Nájomcu. Od pracovného miesta, cez operatívne využívanie zasadačiek až po občerstvenie a administratívnu podporu, vie jednotlivec plnohodnotne fungovať bez potreby rozšírenia tímu zamestnancov.

Ďalšou dôležitou vlastnosťou servisovaných kancelárii je ich priestorová a časová flexibilita. Nájomca je pre prevádzkovateľa takéhoto typu kancelárii partnerom už v prípade virtuálneho sídla. Vie si však prenajať aj pracovné miesto v rámci zdieľaných kancelárii, pripadne tzv „single office“. Možnosť kooperovať medzi jednotlivými spoločnosťami otvára možnosti širokej spolupráce aj pre nový typ nájomcov, ktorý boli doteraz izolovaný na home office, respektíve nemali možnosť operatívne si prenajať pracovné miesto. Častokrát sa však stretávame aj s požiadavkou prenájmu viac m2 pre spoločnosti, ktoré potrebujú rýchlo usadiť väčší počet ľudí. Býva tomu tak v prípade obdobia výstavby vlastných kancelárii ale aj v prípade nečakanej expanzie, či príchodu novej firmy na slovenský trh. Možnosť krátkodobého nájmu plne zariadených kancelárii je teda ďalším kľúčovým faktorom, ktorý významne odlišuje a konkurenčne posilňuje postavenie servisovaných kancelárii na trhu.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov Popredný poskytovateľ služieb priemyselnej logistiky zahájil svoju činnosť v roku 2003. Okamžite aplikoval nové najmodernejšie trendy služieb balenia pre námornú, leteckú i kontinentálnu prepravu. Novinkou na trhu balenia bolo externé balenie u zákazníkov mobilným tímom špecializovaných pracovníkov Deufol. Aj po dvadsiatich rokoch je […]

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss Bezpečnosť by mala byť v intralogistike prioritou. V každej výrobnej a skladovej prevádzke majú byť také bezpečnostné riešenia, ktoré ochránia zamestnancov, tovar, vybavenie aj manipulačnú techniku. Odborníci STILL Slovensko odporúčajú, aby čo najvhodnejšie bezpečnostné riešenia pre konkrétnu prevádzku navrhoval a realizoval na mieru jeden dodávateľ. Vďaka […]

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi Spoločnosť Toyota Material Handling koncom septembra privítala svojich zákazníkov na seminári s názvom Autopilot naživo. Hlavným poslaním seminára bolo predstavenie bestselleru spomedzi automatických vozíkov, vysokozdvižného AGV vozíka SAE160. Automatický vysokozdvižný vozík SAE160 predstavuje univerzálne riešenie automatizácie horizontálnej a vertikálnej prepravy materiálu. Je určený na zakladanie do výšky viac ako […]

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 96: Hlavná téma: Zelená logistika; Doprava: Celovozové zásielky; Development: Hľadanie zamestnancov; Interview: Ján Franek o logistike Správcu zálohového systému; Prípadová štúdia: Rozšírenie mraziarenského skladu; IT: Nástup 2D kódov; Sklad a manipulácia: Zvyšovanie efektivity v intralogistike; E-commerce: Reverzná logistika; Žena v logistike: Erika Kraková; Agenda: Kongres SLOVLOG v znamení AI

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required