logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Panattoni sa už 6. rok po sebe stal najväčším logistickým developerom v EÚ Industriálny...
  • Na kafe s… Vladimírom Mokošom, vedúcim skupiny transportnej logistiky z Logistického centra...
  • Spolupráca OMV s reťazcom Billa v oblasti potravín Zákazníci OMV teraz môžu natankovať a vybaviť...
  • cargo-partner zaznamenal v roku 2021 rekordný obrat vo výške 1,8 miliardy eur V náročnom trhovom...

V roku 2020 pribudlo až 15 miliónov nových nakupujúcich v e-shopoch  

19. apríla 2021
Spravodajstvo 0
599
V roku 2020 pribudlo až 15 miliónov nových nakupujúcich v e-shopoch  

V roku 2020 pribudlo až 15 miliónov nových nakupujúcich v e-shopoch  

DPDgroup od začiatku pandémie sleduje správanie zákazníkov, ktorí už vyše roka v oveľa väčšom množstve nakupujú elektronicky. Z najnovšej analýzy, ktorú predstavila najväčšia európska kuriérska spoločnosť, vyplýva, že popri výraznej zmene preferencií v tovaroch pribudlo v roku 2020 až 15 miliónov nových nakupujúcich v e-shopoch v porovnaní s rokom 2019.

V štúdii E-shopper barometer DPD takisto potvrdilo, že sa markantne zmenilo prostredie e-commerce, ktoré ponúka obchodníkom a prevádzkovateľom zaujímavé nové príležitosti.

Zákazníci žiadajú rýchlosť a presnosť

Predtým na e-shopoch najviac objednávaný tovar – odevy, módne doplnky a obuv, predbehli potraviny. Vzhľadom na lockdownové opatrenia si spotrebitelia zvykli na objednávanie produktov z potravinárskych reťazcov, ako aj na polotovary a hotové jedlá. Nové inovatívne prístupy e-commerce predajcov sa stali základom pre úspech počas krízy.

Na prvom mieste u zákazníkov e-shopov sú rýchlosť a presnosť doručenia tovarov, preto stále narastá počet tých, ktorí sú schopní doručiť tovar príjemcovi už na druhý deň po vytvorení objednávky. Dôležitými pre zákazníkov sú aj ďalšie služby – doručenie zásielky bezkontaktne a tiež výber z viacerých možností prevzatia balíka. DPD Slovensko už počas prvej vlny pandémie prišlo s inováciou a uviedlo do praxe skôr, ako pôvodne plánovalo, novú službu doručovania zásielok na základe PIN-kódu. Túto praktickú bezkontaktnú formu doručovania oceňujú majitelia e-shopov a predovšetkým príjemcovia balíkov.

„Zavedenie doručenia zásielky na základe PIN kódu prináša väčšiu bezpečnosť z pohľadu skrátenia kontaktu kuriéra a príjemcu pri preberaní zásielky, či vyššej bezpečností osobných údajov príjemcov Zvýšilo aj možnosti včasného doručenia,“ povedal Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD. 

Záleží aj na ekológii

DPDgroup vo svojej analýze poukazuje na rozdiely medzi jednotlivými typmi nakupujúcich od mileniálov po seniorov, od zbehlých zákazníkov po nováčikov, ktoré by si mali majitelia e-shopov všímať a následne im prispôsobovať napríklad aj výber kuriérskej firmy. Zákazníkov súčasnosti veľmi zaujíma ekologický aspekt doručovania balíkov, čoraz viac vyhľadávajú ekologické výrobky či služby a očakávajú, že aj e-shopy prispejú k znižovaniu uhlíkovej stopy, teda k zlepšovaniu čistoty ovzdušia.

DPD považuje ochranu životného prostredia najmä v podobe znižovania emisií za základnú filozofiu spoločnosti, a preto doručuje balíky príjemcom uhlíkovo neutrálne. Balíky, doručené cez DPD nezanechávajú stopu na životnom prostredí. DPD rozširuje aj doručovanie  elektrickými dodávkami, čím sa snaží znížiť dopad na životné prostredie priamo v mieste svojho pôsobenia.

„Pri doručovaní na Slovensku prispievame k znižovaniu lokálnej záťaže pomocou nízko emisných doručovacích vozidiel v 18 mestách už od roku 2019 a našu flotilu naďalej rozširujeme. Do roku 2025 sme sa zároveň zaviazali, že v Bratislave budeme doručovať výlučne týmto typom vozidiel. Zároveň sa zameriame aj na energetickú náročnosť a alternatívne zdroje energií,“ povedal Peter Pavuk. 

Väčšina ostane verná e-shopom

Pri celkovom zvýšení frekvencie nákupov v internetových obchodoch si zákazníci zvykli nakupovať nielen u veľkých a známych značiek, ale aj u malých predajcov. Prejavil sa záujem o miestne a národné značky, zákazníci sú ochotnejší nakupovať aj v doteraz neznámych či v úplne nových internetových obchodoch. Dopyt po doručovaní priamo domov neutíchal ani počas uvoľnenia po prvej vlne pandémie v lete 2020, kedy sa otvorili kamenné predajne.

Aj štúdia DPDgroup o zmenách v správaní zákazníkov ukazuje, že ľudia nechcú meniť svoje nové návyky a až 70% spotrebiteľov plánuje nakupovať v e-shopoch aj po skončení pandémie. Keďže je nakupovanie cez internet bezpečné a finančne výhodné, navyše rastie počet e-shopov a možnosti výberu, je len málo dôvodov, prečo by sa mali spotrebitelia vzdať pohodlia, rozmanitosti a výhodných cien, ktoré im e-commerce ponúka.

„Myslíme si, že dobrá skúsenosť príjemcov aj s poslednou míľou pri doručení tovaru posilní pozície e-shopov, ktoré konzumentom rozširujú možnosti a variabilnosť ponúkaného tovaru v porovnaní s ponukou kamenných predajniach. Vidíme to ako príležitosť pre ďalšie inovácie, ktoré skvalitnia celkové odvetvie e-commers,“ dodal Peter Pavuk.

V e-shopoch pribudli seniori

Zaujímavými zákazníkmi sú tzv. senior e-shopperi, ľudia od 55 rokov vyššie, ktorí tvorili v období pred pandémiou skôr malú skupinku. Správajú sa ako noví zákazníci, ktorí nakupujú online skôr z nutnosti ako s radosťou, záleží im najmä na dôveryhodnosti internetových predajní, pričom pri doručovaní zásielok volia skôr konzervatívnejšie spôsoby ako mladší a skúsenejší internetoví nakupujúci.

Seniori si vyhľadávajú tovar na e-shopoch väčšinou cez počítač či notebook, nepoužívajú v takom množstve smartfóny ako mladšie generácie, a nie sú ani zďaleka tak aktívni na sociálnych sieťach, čo znamená, že ich výber až tak neovplyvňujú reklamy. Vo všeobecnosti majú tradičnejšie nákupné správanie – využívajú nástroje či webové stránky na porovnávanie cien, čítajú popisy k produktom, platia skôr platobnými kartami ako digitálnymi peňaženkami, čo by si mali internetoví predajcovia všímať a prispôsobovať svoje e-shopy aj staršej generácii.

Najnovšia analýza spotrebiteľského správania DPDgroup je už štvrtým barometrom, ktorý priniesol zaujímavé zistenia v online nakupovaní. Za obdobie poznačené koronavírusovou pandémiou je najvýraznejšou zmenou oproti minulosti nielen všeobecný obrovský dopyt po internetových predajniach a doručovaní balíkov do domácností, ale aj zmena v myslení spotrebiteľov, ktorým omnoho viac záleží na udržateľnosti – dopyt po ekologických možnostiach doručenia, kúpa použitého tovaru či viac pozornosti venovanej recyklovateľnosti produktov.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom V dnešnej rýchlej dobe, kedy sú správne nastavené procesy v sklade základom efektivity, je mimoriadne dôležitá spoľahlivá manipulačná technika s prvotriednym servisom. To však predstavuje značné investície, ktoré majiteľ prevádzky nemusí práve mať alebo sa mu neoplatí rozširovať vozový park natrvalo. V týchto prípadoch je praktickým a výhodným […]

6. ročník konferencie NEWMATEC

6. ročník konferencie NEWMATEC Dovoľujeme si Vás pozvať na 6. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky. Konferencia NEWMATEC 2022: Termín: 7. – 8. jún 2022 Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Program podujatia: https://www.newmatec.sk/program/ Konferenciou bude sprevádzať Ivan Hodáč, automotive expert a bývalý generálny sekretár ACEA. Nechajte sa inšpirovať prednáškami od: Sigrid […]

Gebrüder Weiss získal dve ocenenia

Gebrüder Weiss získal dve ocenenia Snaha o poskytovanie kvalitných logistických a prepravných služieb, ktorá je charakteristická pre spoločnosť Gebrüder Weiss už viac ako päť storočí po celom svete, sa dočkala ocenení na Slovensku. Konkrétne sú nimi Slovak Superbrands Award 2022 a AA certifikát ratingovej agentúry Bisnode/Dun & Bradstreet. V rámci programu Slovak Superbrands ide o […]

STILL už desiatky rokov pomáha zefektívniť skladovú logistiku veľkým hráčom

STILL už desiatky rokov pomáha zefektívniť skladovú logistiku veľkým hráčom Spoločnosť STILL Slovensko pomáha hľadať ideálne riešenia pre efektívne využívanie skladovacích priestorov rôznych rozmerov, a to aj pre skutočne veľkých klientov s veľkými plochami. Využíva na to celú flotilu vysokozdvižných vozíkov a iných zariadení vrátane svojich osvedčených modelov. Veľkí hráči potrebujú predovšetkým odborné poradenstvo, kvalitné služby a okamžité […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Prečítať elektronicky.
Zaistite si svoj výtlačok.

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required