logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • P3 Bratislava Airport privítal najväčšiu zbierku československých veteránov v Európe V mestskom...
  • Prologis predstavuje platformu Essentials Nová platforma poskytuje škálovateľné a komplexné...
  • SL SK 96: Zelená logistika prináša prestíž aj konkurenčnú výhodu Znižovanie emisií je...
  • Smurfit Kappa sa dohodla na spojení s americkým konkurentom WestRock Spojenie dvoch nadnárodných...

COUNTRY MANAGER: ČLOVEK NEUSTÁLE NA OČIACH ZÁKAZNÍKOM

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
786

Country Manager nie je len formálna funkcia. Človek na tejto pozícii so sebou nesie priamu zodpovednosť za každú udalosť a problémy v spoločnosti. Táto pozícia je najvyššou pozíciou v krajine a má široké právomoci. Vedie tím manažérov oddelení, ktorí mu priamo podliehajú. Každý z týchto manažérov je zodpovedný za svoju oblasť, či už je to transport, skladovanie, obchod alebo ľudské zdroje. Vedú svoje oddelenia v spolupráci s Country Managerom a obhajujú svoje myšlienky a nápady na spoločných poradách. Country Manager má rozhodovaciu právomoc, tvorí rozpočet spoločnosti. Od neho závisí, aká stratégia a aké projekty sa uskutočnia z návrhov jeho podriadených. Neznamená to však, že sa nikomu nezodpovedá za svoje rozhodnutia. Podlieha priamo majiteľom spoločnosti, mnohokrát v zahraničí, alebo regionálnemu riaditeľovi pre viacero krajín. Pred nimi musí obhájiť všetky svoje rozhodnutia a kroky, ktoré podnikol.

Úspešný Country Manager je prínosom pre svoju spoločnosť a pre svoj tím. Aby sa mohol rozvíjať, musí mu byť z pozície majiteľov či nadriadených daná dôvera a kompetencie. Vie, že aby bola jeho spoločnosť úspešná, musí investovať do seba i do svojho tímu. Stále sa ďalej vzdeláva a vštepuje to i svojim ľuďom. Väčšinou nerozhoduje samostatne, ale predostiera svoje nápady a návrhy vedúcim oddelení. Taktiež im dáva dôveru a rozhodovacie právomoci. Motivuje seba i iných a vedie svojím príkladom. Človek na tejto pozícii musí mať excelentné komunikačné, prezentačné a rokovacie zručnosti, pretože prichádza do styku s mnohými obchodnými partnermi, inštitúciami a, samozrejme, podriadenými. „Je otvorený novým myšlienkam, vie počúvať a rozhodovať sa. V krízových situáciách, ktoré v logistike často nastávajú, si zachováva chladnú hlavu. Svojmu tímu vie dať jasný cieľ a víziu, za ktorými sú jeho ľudia ochotní ísť. Najdôležitejším kritériom úspešnosti Country Managera však je  spokojnosť jeho tímu a zákazníkov,“ vysvetľuje Nela Kviečinská, Senior Consultant spoločnosti Recruitment International.

Logistická spoločnosť je samozrejme hlavne obchodnou spoločnosťou. Človek na jej čele je teda najmä obchodníkom a komunikuje s VIP klientmi a obchodnými partnermi. Mnohokrát je značka spoločnosti v mysli klienta spojená práve s menom Country Managera.

Konkurencia na slovenskom trhu v oblasti logistiky je dnes naozaj veľmi veľká, a preto sa klienti rozhodujú podľa toho, aké služby spoločnosť vie pre svojich klientov poskytnúť. Úroveň poskytovaných služieb je taká, akú vyžaduje od svojich ľudí jej Country Manager. On sa musí vedieť orientovať na trhu, poznať potreby svojich klientov a snažiť sa splniť ich predstavy. Zaujíma sa o nich, je s nimi v neustálom kontakte a samozrejme získava nových zaujímavých klientov pre spoločnosť.

Niekedy sa môže na prvý pohľad zdať, že Country Manager iba chodí po stretnutiach a vlastne „nič nerobí“. „Je to však ďaleko od pravdy. Najvyšší predstaviteľ firmy má povinnosť zviditeľňovať firmu, ktorú vedie. Teda aby ho bolo na verejnosti, na konferenciách a výstavách čo najviac vidieť, pretože jeho meno a prezentácia predávajú spoločnosť a jej produkty. Taktiež ak súčasný klient vidí svojho obchodného partnera na rôznych akciách, podporuje to jeho pozitívne povedomie o tejto spoločnosti a uisťuje sa tak o správnosti svojho výberu,“ upozorňuje Nela Kviečinská.

Country Manager rád mení veci, procesy a systémy v spoločnosti k lepšiemu. Musí byť dynamickým typom človeka, ktorý sa rád posúva stále niekam vyššie, nebáť sa zodpovednosti, dôverovať druhým a byť si istý svojím postavením. Ak sa dobrý Country Manager posunie vyššie v rámci spoločnosti, veľakrát i do zahraničia, nikdy by po ňom nemala zostať „potopa“. Mal by pripraviť kompetentného nástupcu, ktorý bude pokračovať v jeho práci. Ak si niekoho „vychová“, bude vedieť, že spoločnosť je vždy v dobrých rukách a procesy v nej sú transparentné.

Mal by byť vzdelaným a rozhľadeným, s niekoľkoročnými relevantnými skúsenosťami v oblasti logistiky a dopravy. Taktiež mu nesmú chýbať široké kontakty a znalosti o trhu. Plynulá komunikácia v jednej svetovej reči je na tejto pozícii podmienkou. Či je to angličtina, nemčina príp. iná reč závisí od interných smerníc spoločnosti. Jeho platové ohodnotenie častokrát začína pri 100 000 Sk mesačne a máva percentuálne podiely na úspechu spoločnosti.

Na tejto pozícii sa predpokladá dynamický typ človeka, ktorý sa rád posúva stále niekam vyššie, nebojí sa zodpovednosti, dôveruje druhým a je si istý svojím postavením. Pozícia Country Managera je veľmi ťažká. Je to veľmi zodpovedná, náročná a stresujúca funkcia, ktorá si vyžaduje celého človeka a veľké množstvo jeho času. Je to líder, ktorý svoju spoločnosť vedie k vysokým métam, cieľom a stabilnému výkonu.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO V roku 2023 prinášame podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chceme poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia […]
René Stranz, riaditeľ spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku V centre pozornosti oslavy pôsobivej cesty a budovania digitalizácie a udržateľnosti lídra v oblasti logistiky. Firma Gebrüder Weiss, medzinárodná dopravná a logistická spoločnosť, rekapituluje tri úspešné desaťročia na Slovensku. Od založenia pobočky na Slovensku pred 30 rokmi sa spoločnosť s obratom 47,9 milióna eur v roku 2022 […]

Nová priemyselná a logistická hala v Martine

Nová priemyselná a logistická hala v Martine Vďaka svojej výhodnej polohe je ideálnym distribučným uzlom pre domácich a medzinárodných klientov. Logistické centrum Sučany ponúka priestory na výrobu alebo logistiku od 6 000 m2 do 40 000 m2. „Hala má územné rozhodnutie a je pripravená na sťahovanie pre klienta do deväť mesiacov od podpisu nájomnej zmluvy“ hovorí Tomáš […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 95: Hlavná téma: Lodná doprava; Doprava: Systémy riadenia dopravy; Development: Obnoviteľné zdroje v logistických parkoch; Interview: Ľuboš Paulíni o logistike pre Corner SK; Prípadová štúdia: Automatizované skladové veže; b: Elektronické zdieľanie dokladov; Sklad a manipulácia: Manipulačná technika v chladnom prostredí; Obaly: Turbulencie na paletovom trhu; Žena v logistike: Gabriela Sokolová; Agenda: Kongres EASTLOG s rekordnou účasťou

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required