logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Aramco a DHL Supply Chain oznamujú nový spoločný podnik na prevádzkovanie dodávateľského a...
  • Spoločnosť Dachser zaznamenala ďalší masívny rast Medzi hospodárskym rozmachom a normalizáciou...
  • Volkswagen Slovakia si vlani udržal solídne finančné výsledky Spoločnosť Volkswagen Slovakia...
  • cargo-partner zabezpečil prepravu vzácneho samurajského meča z Japonska na Slovensko...

COUNTRY MANAGER: ČLOVEK NEUSTÁLE NA OČIACH ZÁKAZNÍKOM

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
754

Country Manager nie je len formálna funkcia. Človek na tejto pozícii so sebou nesie priamu zodpovednosť za každú udalosť a problémy v spoločnosti. Táto pozícia je najvyššou pozíciou v krajine a má široké právomoci. Vedie tím manažérov oddelení, ktorí mu priamo podliehajú. Každý z týchto manažérov je zodpovedný za svoju oblasť, či už je to transport, skladovanie, obchod alebo ľudské zdroje. Vedú svoje oddelenia v spolupráci s Country Managerom a obhajujú svoje myšlienky a nápady na spoločných poradách. Country Manager má rozhodovaciu právomoc, tvorí rozpočet spoločnosti. Od neho závisí, aká stratégia a aké projekty sa uskutočnia z návrhov jeho podriadených. Neznamená to však, že sa nikomu nezodpovedá za svoje rozhodnutia. Podlieha priamo majiteľom spoločnosti, mnohokrát v zahraničí, alebo regionálnemu riaditeľovi pre viacero krajín. Pred nimi musí obhájiť všetky svoje rozhodnutia a kroky, ktoré podnikol.

Úspešný Country Manager je prínosom pre svoju spoločnosť a pre svoj tím. Aby sa mohol rozvíjať, musí mu byť z pozície majiteľov či nadriadených daná dôvera a kompetencie. Vie, že aby bola jeho spoločnosť úspešná, musí investovať do seba i do svojho tímu. Stále sa ďalej vzdeláva a vštepuje to i svojim ľuďom. Väčšinou nerozhoduje samostatne, ale predostiera svoje nápady a návrhy vedúcim oddelení. Taktiež im dáva dôveru a rozhodovacie právomoci. Motivuje seba i iných a vedie svojím príkladom. Človek na tejto pozícii musí mať excelentné komunikačné, prezentačné a rokovacie zručnosti, pretože prichádza do styku s mnohými obchodnými partnermi, inštitúciami a, samozrejme, podriadenými. „Je otvorený novým myšlienkam, vie počúvať a rozhodovať sa. V krízových situáciách, ktoré v logistike často nastávajú, si zachováva chladnú hlavu. Svojmu tímu vie dať jasný cieľ a víziu, za ktorými sú jeho ľudia ochotní ísť. Najdôležitejším kritériom úspešnosti Country Managera však je  spokojnosť jeho tímu a zákazníkov,“ vysvetľuje Nela Kviečinská, Senior Consultant spoločnosti Recruitment International.

Logistická spoločnosť je samozrejme hlavne obchodnou spoločnosťou. Človek na jej čele je teda najmä obchodníkom a komunikuje s VIP klientmi a obchodnými partnermi. Mnohokrát je značka spoločnosti v mysli klienta spojená práve s menom Country Managera.

Konkurencia na slovenskom trhu v oblasti logistiky je dnes naozaj veľmi veľká, a preto sa klienti rozhodujú podľa toho, aké služby spoločnosť vie pre svojich klientov poskytnúť. Úroveň poskytovaných služieb je taká, akú vyžaduje od svojich ľudí jej Country Manager. On sa musí vedieť orientovať na trhu, poznať potreby svojich klientov a snažiť sa splniť ich predstavy. Zaujíma sa o nich, je s nimi v neustálom kontakte a samozrejme získava nových zaujímavých klientov pre spoločnosť.

Niekedy sa môže na prvý pohľad zdať, že Country Manager iba chodí po stretnutiach a vlastne „nič nerobí“. „Je to však ďaleko od pravdy. Najvyšší predstaviteľ firmy má povinnosť zviditeľňovať firmu, ktorú vedie. Teda aby ho bolo na verejnosti, na konferenciách a výstavách čo najviac vidieť, pretože jeho meno a prezentácia predávajú spoločnosť a jej produkty. Taktiež ak súčasný klient vidí svojho obchodného partnera na rôznych akciách, podporuje to jeho pozitívne povedomie o tejto spoločnosti a uisťuje sa tak o správnosti svojho výberu,“ upozorňuje Nela Kviečinská.

Country Manager rád mení veci, procesy a systémy v spoločnosti k lepšiemu. Musí byť dynamickým typom človeka, ktorý sa rád posúva stále niekam vyššie, nebáť sa zodpovednosti, dôverovať druhým a byť si istý svojím postavením. Ak sa dobrý Country Manager posunie vyššie v rámci spoločnosti, veľakrát i do zahraničia, nikdy by po ňom nemala zostať „potopa“. Mal by pripraviť kompetentného nástupcu, ktorý bude pokračovať v jeho práci. Ak si niekoho „vychová“, bude vedieť, že spoločnosť je vždy v dobrých rukách a procesy v nej sú transparentné.

Mal by byť vzdelaným a rozhľadeným, s niekoľkoročnými relevantnými skúsenosťami v oblasti logistiky a dopravy. Taktiež mu nesmú chýbať široké kontakty a znalosti o trhu. Plynulá komunikácia v jednej svetovej reči je na tejto pozícii podmienkou. Či je to angličtina, nemčina príp. iná reč závisí od interných smerníc spoločnosti. Jeho platové ohodnotenie častokrát začína pri 100 000 Sk mesačne a máva percentuálne podiely na úspechu spoločnosti.

Na tejto pozícii sa predpokladá dynamický typ človeka, ktorý sa rád posúva stále niekam vyššie, nebojí sa zodpovednosti, dôveruje druhým a je si istý svojím postavením. Pozícia Country Managera je veľmi ťažká. Je to veľmi zodpovedná, náročná a stresujúca funkcia, ktorá si vyžaduje celého človeka a veľké množstvo jeho času. Je to líder, ktorý svoju spoločnosť vedie k vysokým métam, cieľom a stabilnému výkonu.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti Spoločnosť Garbe Industrial Real Estate Slovakia zintenzívnila v poslednom období svoje developerské aktivity. Momentálne stavia v Piešťanoch, pričom svoju pozornosť zameriava najmä na efektívne a udržateľné riešenia, ktoré prinášajú rôzne typy benefitov nielen pre nových nájomcov, ale aj pre spoločnosť z hľadiska ekológie. Čo všetko […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required