logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...
  • Na premeny a budúcnosť maloobchodu sa zameria druhý ročník kongresu Czech Retail Days, ktorý sa...
  • Spoločnosť Erce, známa svojimi osemvaječnými niťovkami, posilnila svoju logistickú...

PORADCA V LOGISTIKE: NIELEN ODBORNÍK , ALE AJ DIPLOMAT

1. novembra 2010
Spravodajstvo 0
888

Vo chvíli, kedy je treba jednotlivé procesy nastaviť, optimalizovať alebo reštrukturalizovať, je jedným zo spôsobov realizácie nadviazanie spolupráce s logistickým poradcom. Výraznou pridanou hodnotou logistického poradcu je nezávislý pohľad a nezaujatosť, takzvaný „helicopter view“, schopnosť rýchlo a presne analyzovať súčasný stav a odhaliť nedostatky. A v neposlednom rade je to omnoho širšia škála skúseností a rôznorodosť pohľadov na vec, ktoré ponúka na rozdiel od väčšiny logistických manažérov.

Všeobecne povedané, logistický poradca disponuje predovšetkým hĺbkou znalostí a dlhoročnou skúsenosťou v logistike – ideálne v spoločnostiach s podobným zameraním, ako je tá cieľová, prehľadom o trendoch v logistike a orientáciou na danom trhu. Prečo nestačí znalosť všeobecná alebo teoretická? Pretože ide o osobu, od ktorej sa predpokladá samostatnosť a konzultačná schopnosť smerovaná k logistickým manažérom spoločnosti a k manažmentu, schopnosť monitorovať, analyzovať, plánovať, navrhovať, ale zároveň aj predložiť pádne argumenty, prečo ten-ktorý postup odporúča zaviesť, resp. zmeniť.

Logistický poradca nebude riadiť kolektív pracovníkov, ale bude predkladať riešenia tak, aby sa ich prostredníctvom docielil maximálny efekt. Aj keď je logistický poradca profesionál a odborník, je nutné, aby pravidelne diskutoval a kooperoval s jednotlivými oddeleniami spoločnosti, v ktorej pôsobí. Dôvodom je, samozrejme, odovzdávanie či spracovávanie najrôznejších informácií a získanie podpory špecialistov či vedúcich pracovníkov, predovšetkým pri vypracovávaní rôznych štatistík, prehľadov a analýz. „Je potrebné si predstaviť, že logistický poradca v konkrétnej firme väčšinou nestrávi iba niekoľko dní či týždňov, ale najskôr niekoľko mesiacov, v niektorých prípadoch môže spolupráca s ním trvať aj niekoľko rokov,“ vysvetľuje Radka Vantuchová, konzultantka personálnej spoločnosti Hudson. To sa môže napríklad stať, ak ide o dlhodobé komplexné zmeny vo veľkej a nadnárodnej spoločnosti. Dĺžka spolupráce samozrejme závisí od rozsahu jeho úloh a vopred stanoveného termínu splnenia.

Poradca v logistike musí byť schopný pomôcť definovať logistickú stratégiu firmy a aj analyzovať operatívu: nastavenie procesov dodávateľsko-odberateľských reťazcov, plánovania výroby, určiť najvhodnejšie distribučné lokality a potrebu centrálnych skladov či prekladísk. Zároveň sa venuje otázke potrebnej transportnej vyťaženosti, či a v akom rozsahu je treba spolupracovať s dopravnými spoločnosťami, prípadne navrhuje optimálny počet vlastných vozidiel vo vozovom parku. Medzi znalosti logistického poradcu patrí aj návrh optimálneho rozvrhnutia skladových zásob, rozdelenie skladových sekcií a presun položiek medzi nimi až do okamihu expedície samotnej. Musí určiť spôsob segmentácie a evidencie položiek, monitorovať materiálový a výrobný tok, prípadne externé dodávky polotovaru (tovaru) a najvhodnejší spôsob expedície. Tiež je potrebné stanoviť potrebu poistnej zásoby v sklade na zabezpečenie neočakávaných potrieb.

Cieľom spolupráce s logistickým poradcom je optimalizácia nákladov a maximalizácia efektivity komplexných procesov, t.j. efektívny zákaznícky servis. „Kľúčovým faktorom úspechu je dôvera medzi zadávateľom a poradcom. Tento pri svojej práci prichádza do styku s citlivými údajmi spoločnosti, a tak je podstatnou vlastnosťou poradcu zachovanie mlčanlivosti a tiež objektívnosť a nezávislosť. Ťažko si predstaviť efektívne poradenstvo, ak poradca zastupuje záujmy aj tretej strany,“ hovorí Radka Vantuchová. Vzhľadom na množstvo údajov potrebných na analýzu a spracovanie je potrebné, aby spoločnosť kvalitne a dostatočne dokázala pracovať s informačným systémom. Tu by ideálne malo dôjsť k prepojeniu nielen informácií o skladových zásobách, výrobných kapacitách, skladových zásobách, dodacích dobách, ale tiež o financiách, dodávateľoch, odberateľoch, a pod. V takom prípade môže byť úlohou logistického poradcu určiť základné kritériá a logistické ukazovatele, ktoré sú pre firmu v oblasti logistiky dôležité – akýsi logistický dashboard (kľúčové ukazovatele pre manažment) či KPI (key performance indicators) a aj spôsob, ako tieto ukazovatele v optimálnej podobe získať a docieliť. V dnešnej dobe majú spoločnosti široké možnosti využitia služieb konzultačných firiem orientujúcich sa na komplexné riešenie v tejto oblasti alebo služieb externého poradcu. V tomto prípade záleží iba na samotnej spoločnosti, pre ktorý variant spolupráce sa rozhodne. Samozrejmosťou v oboch prípadoch je starostlivé preverenie referencií.

Logistický poradca väčšinou spolupracuje so spoločnosťou na báze kontraktu, samozrejme za výrazne odlišných sadzieb než je bežné platové nastavenie napr. logistického alebo prevádzkového manažéra v spoločnosti. Hodnotenie býva dohodnuté v hodinových sadzbách, prípadne tzv. „fix fee“ za vykonanie dojednaného projektu. V závislosti od rozsahu činnosti je vhodné časť odmeny dohodnúť ako bonus v prípade úspešnej realizácie. Výška ohodnotenia sa môže markantne odlišovať u nezávislých externistov a v spoločnostiach poskytujúcich tento servis podľa rozsahu a špecifických požiadaviek klienta.

Ak zhrnieme všetko, čo sa očakáva od externého logistického poradcu, zistíme, že nehľadáme manažéra alebo špecialistu, ale nezávislého a skúseného experta na poli logistiky, ktorý je samozrejme pre spoločnosť na prvý pohľad nákladnejší než jej kmeňový zamestnanec, ale výsledkom jeho úsilia by malo byť trvalé zvýšenie efektivity a kvality logistiky, bez toho, aby súčasní manažéri a zamestnanci boli zavalení úlohami nad rámec bežnej náplne práce a bez toho, aby bol dočasne ovplyvnený celkový výkon a výsledok spoločnosti.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Slovenský industriálny trh vstupuje do druhej polovice 2025 so stabilnými cenami a rastúcou ponukou

Slovenský industriálny trh čaká v druhej polovici 2025 zvýšený dopyt oproti slabšiemu prvému polroku avšak stále pod úrovňami predošlých rokoch. S tým súvisí aj očakávaný nárast voľných priestorov a zvýšený tlak na ceny nájomného. Napriek tomu záujem investorov o logistické projekty pretrváva. Industriálny trh v prvej polovici roka ochladol. Prenájom priestorov dosiahol len 117-tisíc m², […]

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Prípadová štúdia FM Logistic: Personalizácia v logistike e-commerce Lindt

Personalizácia produktov sa čoraz viac rozširuje aj mimo oblasti odevného, klenotníckeho a kozmetického priemyslu. Tento trend rýchlo rastie aj v potravinárskom sektore, kde spotrebitelia očakávajú, že si budú môcť vytvoriť produkty prispôsobené ich individuálnym preferenciám. To predstavuje náročnú výzvu pre výrobcov, ale zároveň aj veľkú príležitosť na budovanie lojality a odlíšenie sa na trhu. Partnerstvo […]

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.