logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Konferenčný program kongresu OBALKO 11: návod, ako jazdiť na obalovej cunami Jazda na vlne. To...
  • Kuehne+Nagel prepravuje vybavenie pre veterné turbíny v projekte NEOM Spoločnosť Kuehne+Nagel...
  • Skupina P3 uzavrela prvý polrok s rastúcim ziskom aj vďaka zvýšeniu nájmov Skupina P3 zverejnila...
  • P3 Bratislava Airport privítal najväčšiu zbierku československých veteránov v Európe V mestskom...

NOVÝ CENTRÁLNY SKLAD: Expanzia do východnej Európy pritiahla do Lozorna nábytkársky koncern

5. novembra 2010
Benchmarking 0
6697

Minulý rok sa naplno prejavili dôsledky globálnej ekonomickej krízy, ktorá v nebývalej miere zasiahla developerov logistických projektov. Namiesto výstavby nových skladových priestorov sa zamerali na prenájom neobsadených plôch a napriek tomu, že mali nakúpené stovky hektárov stavebných pozemkov, prakticky nikto nič nestaval. V podstate jediným významný developerským počinom minulého roka je výstavba novej haly pre obchodný reťazec s nábytkom v priestoroch logistického parku PointPark Bratislava v Lozorne.

Diskont s nábytkom prevádzkuje celkovo 59 predajní

Reč je o spoločnosti Möbelix, ktorá prevádzkuje diskontné predajne s nábytkom. Firma, ktorá vznikla v roku 1989 v rakúskom St. Floriane, patrí do koncernu XXXLutz a v Európe prevádzkuje celkom 59 obchodov s nábytkom. Najviac predajní má nábytkový diskont v Rakúsku a Nemecku, ale v posledných rokoch expanduje vo východnej Európe, predovšetkým v Českej republike, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku. Kým na Slovensku má Möbelix zatiaľ iba jednu predajňu v Bratislave, v Čechách momentálne fungujú štyri. Firma má však záujem zriadiť obchod s nábytkom v každom meste nad 100 tisíc obyvateľov. Expanzia vo východnej Európe viedla spoločnosť k rozhodnutiu vybudovať centrálny sklad pre tento región práve na Slovensku.

„Koncern XXXLutz mal až do septembra minulého roku jeden centrálny sklad pre všetky dcérske spoločnosti, teda XXXLutz, Möbelix, Mömax. Vzhľadom k postupujúcej expanzii Möbelixu do krajín východnej Európy je pozícia Lozorna, kde svoje haly ponúka jeden z medzinárodných hráčov na trhu logistiky PointPark Properties, logisticky veľmi výhodná. Našim zámerom bolo vytvoriť centrálny sklad na báze priebežného skladovania, to znamená v prízemnej úrovni od príjmu k výdaju tovaru,“ konštatuje Igor Gorgiev, Branch Manager spoločnosti Möbelix.

Obchodný reťazec hľadal silného medzinárodného partnera s dostatočným finančným zázemím, ktorý bude v ťažkej situácii na trhu developmentu na prelome rokov 2008 a 2009 finančne stabilný a bude plniť svoje záväzky na 100 percent. „Naša spolupráca začala v marci 2008, kedy sa uskutočnilo prvé stretnutie medzi predstaviteľmi našich spoločností. V júli 2008 sa po vzájomných rokovaniach podpísali Základné zmluvné podmienky,“ vysvetľuje Peter Bečár, managing director spoločnosti PointPark Properties (P3) pre Slovenskú republiku.

Medzi rozhodujúce faktory patrila aj lokalita a infraštruktúra parku PointPark Bratislava, umiestneného na diaľnici D2 (Praha – Bratislava – Budapešť) pri zjazde Lozorno, iba 15 km od slovenského hlavného mesta Bratislava.

Dôležitá bola aj možnosť spolupráce so stabilným partnerom so skúsenosťami na medzinárodnej úrovni, ako aj referencia v podobe distribučného centra pre spoločnosť WHIRLPOOL, ktorá pôsobí v PointPark Bratislava od roku 2008. Rozhodla taktiež flexibilita developera a možnosť dodania stavby na kľúč v priebehu šiestich mesiacov od začiatku výstavby po požadovaný termín počiatku prevádzky. Bonusom pre klienta bola aj potenciálna možnosť ďalšieho rozširovania parku v prípade potreby klienta.

Projekt bol zrealizovaný v priebehu necelého roka

N a oboch stranách boli vytvorené projektové tímy (projektanti, architekti), ktoré vzájomne spolupracovali, operatívne projekt riešili a aktívne komunikovali. Priebeh projektovej prípravy a realizácie projektu naplnil predstavy developera i zákazníka a napomohol úspešnému naplneniu zmluvných podmienok, čo dokazuje aj fakt, že projekt sa zrealizoval v priebehu necelého roka, pričom samotná výstavba trvala šesť mesiacov.

Vo februári 2009 podpísali obe strany zmluvu o budúcej zmluve, v marci 2009 sa začala výstavba a už v septembri odovzdal developer halu klientovi do užívania.

Skladová plocha bola stanovená na rozlohu 25 970 m2, pričom 12 059 m2 bolo určených na možnú expanziu. Spoločnosť Möbelix požadovala 1800 m2 kancelárskych priestorov, z toho 800 m2 kancelárií, kde sa mali vykonávať administratívne úkony späté s operatívou skladu v DC 5 a 1000 m2 kancelárií pre administratívu spätú s operatívou skladov mimo SR.

„V prípravnej fáze sme zákazníkovi prispôsobili štandard haly a pripravili projekt na mieru, tzv. build to suit riešenie. Zvýšili sme zaťaženie podlahy, aby sa mohol inštalovať regálový systém a indukčné linky na navádzanie automatických vysokozdvižných vozíkov, zároveň sa pripravili na mieru kancelárie a mnoho ďalších detailov projektu ako napríklad osvetlenie a pod.“ objasňuje priebeh projektu Pavol Podskoč, vedúci development oddelenia P3 na Slovensku.

Prípravná fáza a samotná realizácia projektu prebehla podľa slov predstaviteľov oboch spoločností, developera i zákazníka, bez závažnejších zmien. Klient počas realizácie síce zopár zmien týkajúcich sa inštalácie dátových sietí v kanceláriách a v sklade požadoval, tie však celkový priebeh výstavby a samotné odovzdanie priestorov zákazníkovi neovplyvnili. „Zákazníkovi sme tiež poskytli pomocnú ruku v prípade legislatívnych postupov. Týkali sa najmä užívania objektu v nadväznosti na špecifiká jeho prevádzky,“ hovorí Peter Bečár.

Zabezpečenie bezproblémovej prevádzky

Bezproblémový chod parku zabezpečuje špecializovaný facility manažér, ktorý prevádzku rieši v súčinnosti s lokálnym property manažérom priamo z P3. Nábytkársky koncern sa v nových priestoroch cíti dobre. „Skladovací priestor plne zodpovedá našim požiadavkám, takže sme so spoluprácou s PointPark Properties spokojní,“ uzatvára Igor Georgiev.

Spoločnosť PointPark Propereties na prefinancovanie výstavby distribučnej haly 5 pre spoločnosť Möbelix získala investičný úver vo výške 11,5 mil. eur od VÚB banky. „Získanie úveru v období, ktoré charakterizuje viac zdržanlivé správanie sa bánk pri financovaní ne hnuteľností, vnímame ako úspech a potvrdenie kvality projektu. Výstavba pre Möbelix znamená pokračovanie výstavby logistického parku PointPark Bratislava, do rozširovania ktorého hodlá spoločnosť investovať v najbližšej budúcnosti,“ zdôrazňuje Peter Bečár.

Úspech projektu Mőbelix a rastúci záujem paneurópskych hráčov o lokalitu sú tiež dôvodmi, prečo sa spoločnosť PointPark Properties nedávno rozhodla expandovať a rozšíriť park v Lozorne na 41 ha. V blízkej budúcnosti to znamená zvýšenie prenajímateľnej plochy o 110 000 m2 v najvyššom štandarde. „Rozširovanie portfólia spoločnosti pre výstavbu je súčasťou našej firemnej stratégie. Slovenská republika je strategickou lokalitou pre mnohých významných hráčov na medzinárodnom distribučnom trhu. PointPark Bratislava tak práve vďaka svojej polohe zohráva významnú úlohu na paneurópskom logistickom trhu“, dodáva Peter Bečár.

Akvizícia pozemkov zabezpečí pokračovanie výstavby logistických hál v PointPark Bratislava takmer do roku 2014, pričom ponúkne pracovnú príležitosť približne pre 450 ľudí. Súčasne však predpovedá príliv medzinárodných spoločností s potenciálom ďalších investícií do regiónu.

*fakty

11,5 mil. €

predstavoval investičný úver, ktorý získala spoločnosť PointPark Properties na prefinancovanie výstavby distribučnej haly 5 pre spoločnosť Möbelix.

25 970 m2

je celková rozloha skladovej plochy, pričom 12 059 m2 bolo určených na možnú expanziu. Nájomca požadoval aj 1800 m2 kancelárskych priestorov,

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA

Toyota predstavuje dva nové modely v zdokonalenom rade VNA Zákazníci si môžu vybrať vozík do veľmi úzkych uličiek, ktorý vyhovuje ich prevádzke – širšiu alebo užšiu verziu, s pevným alebo kĺbovým podvozkom. Koncept pokročilých vozíkov do veľmi úzkych uličiek (VNA) je založený na modeloch Toyota BT Vector série A. Nové modely vozíkov Toyota BT Vector […]

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO

INOFEST je festival inovácií, ktorý už štvrtý rok organizuje so svojimi členmi a partnermi združenie INOVATO V roku 2023 prinášame podujatie prvýkrát na východné Slovensko, čím chceme poskytnúť príležitosť členom a partnerom prezentovať svoje firmy, hľadať biznisové príležitosti, ako aj prispieť k rozvoju inovačného ekosystému. Festival je miestom, kde sa stretávajú experti z firiem, zástupcovia […]
René Stranz, riaditeľ spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku

30-ročný príbeh úspechu spoločnosti Gebrüder Weiss na Slovensku V centre pozornosti oslavy pôsobivej cesty a budovania digitalizácie a udržateľnosti lídra v oblasti logistiky. Firma Gebrüder Weiss, medzinárodná dopravná a logistická spoločnosť, rekapituluje tri úspešné desaťročia na Slovensku. Od založenia pobočky na Slovensku pred 30 rokmi sa spoločnosť s obratom 47,9 milióna eur v roku 2022 […]

Nová priemyselná a logistická hala v Martine

Nová priemyselná a logistická hala v Martine Vďaka svojej výhodnej polohe je ideálnym distribučným uzlom pre domácich a medzinárodných klientov. Logistické centrum Sučany ponúka priestory na výrobu alebo logistiku od 6 000 m2 do 40 000 m2. „Hala má územné rozhodnutie a je pripravená na sťahovanie pre klienta do deväť mesiacov od podpisu nájomnej zmluvy“ hovorí Tomáš […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 95: Hlavná téma: Lodná doprava; Doprava: Systémy riadenia dopravy; Development: Obnoviteľné zdroje v logistických parkoch; Interview: Ľuboš Paulíni o logistike pre Corner SK; Prípadová štúdia: Automatizované skladové veže; b: Elektronické zdieľanie dokladov; Sklad a manipulácia: Manipulačná technika v chladnom prostredí; Obaly: Turbulencie na paletovom trhu; Žena v logistike: Gabriela Sokolová; Agenda: Kongres EASTLOG s rekordnou účasťou

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required