logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Alza a STAVMAT spoločne spúšťajú sieť výdajných miest pre veľké zásielky Alza.sk na slovenskom...
  • Slovenská pošta začala s obnovou vozového parku nákladných áut Slovenská pošta začala s obnovou...
  • Celokamiónové prepravy z Číny do Európy Vojna na Ukrajine mala dopad aj na pozemnú prepravu...
  • cargo-partner ďalej navyšuje skladovú kapacitu v Chorvátsku Poskytovateľ logistiky otvoril v...

POČÍTAČ V KABÍNE: Výber vhodného zariadenia môže zjednodušiť riadenie celej spoločnosti

5. novembra 2010
Benchmarking 0
3639

Spoločnosť Igor Kaiser – KAISER SPEDITION vznikla už v roku 1991 ako dopravno – špedičná  spoločnosť. Aj keď si zachováva ráz rodinnej firmy, postupne dochádzalo k jej rozšíreniu po personálnej stránke, ako aj k rozšíreniu vozového parku, a spoločnosť sa nezameriava už len na nákladnú dopravu, ale i na servis a umývanie nákladných vozidiel či výrobu autoplachiet a reklamy na vozidlá. Firma má licenciu na 13 vozidiel využívaných v medzinárodnej preprave hlavne na destinácie Rakúsko, Taliansko, Nemecko, Francúzsko a Veľkú Britániu. Stredisko špedície zabezpečuje dopravnú činnosť nielen vlastnými vozidlami, ale aj prostredníctvom zmluvných dopravcov. Firma disponuje certifikátom kvality ISO 9001:2000.

Spoločnosť vyžadovala výhodnejšiu komunikáciu s vodičmi v zahraničí

Pôvodne firma KAISER SPEDITION využívala programové vybavenie firmy APK software pod názvom SPED 2000, vďaka ktorému vedeli dispečeri získať potrebné množstvo informácií o priebehu jazdy a tak isto aj štatistické vyhodnotenia samotných prepráv. „Nedostatkom tohto systému bolo, že získavanie dát bolo závislé od vôle vodičov, keďže celková komunikácia prebiehala na základe SMS správ do špedičného softvéru SPED 2000. Pre novú službu sme sa rozhodli práve kvôli tomu, aby sme pri komunikácii neboli závislí od vodičov. Ďalším dôvodom bola potreba reálnej lokalizácie vozidiel. A v neposlednom rade aj preto, lebo sme mali záujem o kontrolu spotreby pohonných látok bez zásahu vodiča,“ vysvetľuje majiteľ firmy Igor Kaiser. Jednou z hlavných požiadaviek na nové riešenie bolo zabezpečenie relatívne rýchlej montáže do viacerých vozidiel, dostatočný servis a hlavne schopnosť aplikovať a vypichnúť hlavné výhody softvéru do praxe.

Pri hľadaní vhodných riešení začal dopravca komunikovať so spoločnosťou GENETECH. Medzi hlavné požiadavky zákazníka na monitorovací systém teda patrila výhodnejšia a lacnejšia komunikácia v zahraničí ako prostredníctvom SMS, pretože vozidlá dopravnej spoločnosti jazdia prevažne za hranicami. Ďalšou požiadavkou bola možnosť on-line zmapovať deň vodiča. „Samozrejme, bolo potrebné prepojenie systému, ktorý už dopravca mal a používal, s riešením spracovania záznamu o prevádzke vozidla elektronickou formou. Podobne ako pri predchádzajúcom systéme vyžadoval celkovú kontrolu a dohľad nad vozidlami, ich polohou, trasou, spotrebou pohonných látok,“ približuje Monika Krajčová, marketingová manažérka spoločnosti GENETECH.

Keďže zákazník presne vedel, čo chce, nebola potrebná žiadna hĺbková analýza jeho potrieb. Požiadavky a potreby KAISER SPEDITION boli hneď na začiatku jasne definované a na základe toho vedel dodávateľ ponúknuť a odporučiť práve to riešenie, ktoré si zákazník aj vybral. Ide o produkt pod názvom DISPEČER, ktorý má ako jediný na trhu nadväznosť na softvérový nástroj SPED. „Ide o priame prepojenie SPED-u, softvéru TDM a počítača LINK vo vozidle,“ približuje Monika Krajčová.

Počítač ako riadiaca jednotka monitoruje všetky dostupné merateľné parametre, zabezpečuje zber a vyhodnocovanie parametrov a funkcií priamo vo vozidle, či komunikuje s prijímačom GPS. Riešenie si vyžiadalo aj inštaláciu ďalších technických zariadení do vozidla – sonda na meranie PHM v nádrži, prijímač GPS a anténa GPS, GSM modul, prenášajúci všetky zozbierané dáta prenáša na centrálny dispečing a komunikačná konzola, ktorá zabezpečuje obojsmernú online komunikáciu medzi dispečerom a vodičom priamo vo vozidle.

Všetky informácie sú k dispozícii okamžite a on-line

Riešenie už nepočíta s papierovou formou záznamu o prevádzke vozidla. Rieši problém operatívnosti, ktorý zahŕňa hlavne časovú otázku doručenia podkladov z prepráv na spracovanie a ich následnú kontrolu. Významnou zmenou prešla forma komunikácie medzi vozidlom a dispečingom, ktorá je zabezpečená on-line prostredníctvom komunikačnej konzoly. V jednom dátovom balíku mobilnej komunikácie cez GPRS je možné, za výhodnejšiu cenu, obojstranne preniesť neporovnateľne väčší rozsah dát, ako je súčasný štandard posielaných dát cez SMS. Cez komunikačnú konzolu priamo vo vozidle vodič získava kompletné informácie o preprave, nakládkach, vykládkach, potrebných kontaktoch súvisiacich s prepravou. To všetko predstavuje úspory a šetrenie nákladov nielen v komunikácii.

Záznam sa tvorí priebežne v reálnom čase s presným registrom dátumov, časov, režimov, miestami výkonu, stavu na tachografe. Zákazník tak má hneď po ukončení prepravy k dispozícii všetky potrebné informácie a možnosť on-line vyhodnotiť stav a ekonomiku prepravy. Program je veľmi jednoducho ovládateľný a hneď po krátkom zaškolení je možné celý monitorovací systém správne  a efektívne využívať. Všetky moduly potrebné pre správne spracovanie údajov sú ovládané z jednotného prostredia a ponúkajú implicitné nastavenia. Ovládanie je optimalizované pre štandardné prostredie Windows.

Každý užívateľ systému si môže vybrať prezentovanie dostupných dát v širokej ponuke náhľadov, spôsobov zobrazenia, filtrov a pod. Rovnako sa môže jednoducho prepínať medzi jednotlivými zobrazenými oknami (napr. aktuálna poloha vozidla a detail priebehu jazdy vybraného vozidla). Softvérová aplikácia je postavená na báze klient – server a pracuje s relačnou databázou SQL Firebird slúžiacej na ukladanie dát. Použitý je multiplatformový open source SQL server. Tým je zabezpečená práca v sieti aj s veľkým množstvom údajov, ktoré je možné z centrálneho servera replikovať na jednotlivé pracovné stanice.

V programe je možné definovať rôzne užívateľské rozhrania pre viacerých užívateľov. Zvyčajne je jedna počítačová stanica vyhradená na komunikáciu a prevádzku databázy a ostatné stanice, pracujúce ako klienti, zobrazujú stav, prevádzku a polohu vozidla.

Spolupráca pokračuje vývojom ďalšieho systému

Pri implementácii systému a realizácii zákazky nevznikli podľa dodávateľa žiadne problémy. Systém a jeho plná funkčnosť v praxi a v konkrétnych situáciách sa vždy na 2-3 vozidlách určitú dobu testuje. Vyskytli sa menšie nedostatky týkajúce sa technického zariadenia, ktoré monitoruje jednotlivé merateľné parametre vo vozidle. Ale hneď po zistení nedostatku (počas testovania) bolo zariadenie kompletne vymenené za nové. Bolo však potrebné urobiť zmeny, ktoré boli pre zákazníka dôležité, ako napr. zmena hodnôt. V komunikačnej konzole sa dovtedy štandardne pri nakládke, v rámci zadávania údajov, dali zadávať čísla v tonách, t.j. celé čísla. Tou zmenou bola úprava, aby sa dali zadávať aj menšie hodnoty v kilogramoch, s použitím desatinnej čiarky. Došlo tak k úprave hodnôt pri zadávaní v menu. Ďalšou zmenou, na žiadosť zákazníka, bola aj výmena SIM kariet od iného mobilného operátora.

Celý proces implementácie bol štandardný pre tento typ dopravcu. Po jeho definitívnom výbere a na základe zmluvy medzi oboma stranami dostala firma GENETECH objednávku na dodanie a realizáciu systému. Následne bol dohodnutý termín na technickú montáž, inštaláciu softvéru a školenie obsluhy a používania. Po týchto krokoch nasledoval proces odovzdania zákazky. Počas jedného mesiaca prebiehala kontrola funkčnosti a aplikácia zavedeného systému, ak by došlo k možným komplikáciám a boli ešte potrebné dodatočné úpravy, zmeny či servis.

Vo firme KAISER SPEDITION sú s novým riešením spokojní. „Ponúka nám ľahšie riadenie dopravnej spoločnosti na každej úrovni a tým aj viacero výhod. Výrazne vnímame predovšetkým lepšiu kontrolu vodiča a uľahčenie jeho práce, zjednodušenie organizácie práce disponenta, možnosť informovať zákazníka o aktuálnom priebehu jeho zásielky či získanie reálnych štatistických údajov o vozidlách, vodičoch a firme. Navyše kombinácia TDM softvéru a softvéru SPED je ideálna kombinácia na celkovú kontrolu špedičnej spoločnosti,“ uzatvára Igor Kaiser.

Spoločnosť GENETECH je pripravená operatívne riešiť akékoľvek požiadavky na zmenu či prípadné nedostatky. „Od nahlásenia akéhokoľvek nedostatku, chyby, komplikácie sme schopní a pripravení riešiť tieto medzery v relatívne krátkom čase. V prípade ošetrenia zákazky servisnou zmluvou reagujeme podľa dohodnutých  podmienok zahŕňajúcich osobitnériešenie,“ dodáva Monika Krajčová. Spolupráca s firmou KAISER SPEDITION pokračuje aj v ďalších oblastiach. Vývojové oddelenie GENETECH-u pripravuje projekt bezpečnosti v oblasti prepravy tovaru, ktorý zabezpečí nákladný priestor.

Článok pripravil Jozef Oravec

*fakty

13

vlastných vozidiel používa na prepravu spoločnosť KAISER SPEDITION. Dopravu zabezpečuje aj prostredníctvom zmluvných dopravcov.

SQL server

Použitý je multiplatformový open source SQL server, čím je zabezpečená práca v sieti aj s veľkým množstvom údajov.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike?

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike? „Legislatíva hovorí, že každý zamestnávateľ je povinný zamestnancom, ktorí vykonávajú rizikovú prácu, zabezpečiť ich neustály dohľad. A to buď druhým pracovníkom alebo iným spôsobom. Dohliadajúci pracovník je ale pre zamestnávateľov príliš drahý a mohol by navyše vykonávať v rámci firmy inú prácu,“ hovorí Lukáš Převrátil, riaditeľ vzdialeného dohľadu […]

Systematické riadenie organizácie

Systematické riadenie organizácie Systematické riadenie organizácie a odbavenie prepravných kapacít je prínosom pre príjem, expedíciu aj dopravcu. Aplikácia riadenia časových okien na nakládke a vykládke Time Slot Control spolu s komplexným yard management riešením pomáha skrátiť čas potrebný na odbavenie vozidla. Situácia na dopravnom trhu je zložitá. Preto je kladený dôraz na efektívnu spoluprácu a […]

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových Kontajnerový terminál Herne ušetrí 60 000 eur ročne na prevádzkových nákladoch na fyzickú bezpečnosť Kontajnerový terminál Herne (CTH) je príkladná spoločnosť z Porúria. Na ploche takmer 80 000 metrov štvorcových sa distribuuje tovar z celého sveta na miesto určenia. Predchádzajúca bezpečnostná stratégia s bezpečnostnými strážcami […]

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom V dnešnej rýchlej dobe, kedy sú správne nastavené procesy v sklade základom efektivity, je mimoriadne dôležitá spoľahlivá manipulačná technika s prvotriednym servisom. To však predstavuje značné investície, ktoré majiteľ prevádzky nemusí práve mať alebo sa mu neoplatí rozširovať vozový park natrvalo. V týchto prípadoch je praktickým a výhodným […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 91: Hlavná téma: Omnichannel logistika; Doprava: Manipulačná technika v náročnom teréne; Development: Využitie IT systémov; Interview: Ľubomír Petrík, Terno; Prípadová štúdia: Skladové priestory pre dm drogerie markt Slovensko; Výrobná logistika: Železničná doprava; Konferencia: Slovlog v Bratislave; KLM: Prínos kongresov pre logistiku; Skladovanie: Dodávateľské reťazce

Prečítať elektronicky.
Zaistite si svoj výtlačok.

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required