logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Na prestížnom veľtrhu Transport Logistic 2025 v Mníchove bola silne zastúpená celá skupina CTP,...
  • Tohtoročný kongres Eastlog, ktorý sa konal 29. a 30. mája v Prahe, si pripísal rekord v počte...
  • Strategická poloha, výborná dopravná dostupnosť pre pracovníkov a dôraz na udržateľnosť – to sú...
  • Skupina Raben Group od 10. júna 2025 oficiálne začala svoju činnosť v Turecku, ktoré je už 17....

Prestavba regálového systému zvýšila počet paletových miest i celkovú efektivitu

6. apríla 2011
Benchmarking 0
7991
Prestavba regálového systému zvýšila počet paletových miest i celkovú efektivitu

Spoločnosť Hella Slovakia Front-Lighting je greenfieldovým projektom, bola založená v roku 2002 a je 100% dcérskou spoločnosťou nemeckého koncernu Hella. Jej sídlo sa nachádza v obci Kočovce, v blízkosti Nového Mesta nad Váhom. Hella Slovakia Front-Lighting  je výrobnou spoločnosťou , ktorá sa zaoberá výrobou predných svetlometov  pre automobilový priemysel, ako aj svetlometov špecifických, prevažne pre európsky trh. V podstate všetci známi automobiloví výrobcovia patria k zákazníckemu portfóliu spoločnosti. V súčasnosti má firma 850 zamestnancov a jej produkcia presahuje 2,3 mil. kusov svetlometov ročne.

Investícia do nového logistického centra nebola v tom čase efektívna

Minulý rok prebehla v spoločnosti Hella Slovakia Front-Lighting optimalizácia skladového hospodárstva. Cieľom bolo zvýšenie počtu paletových miest v sklade firmy a zefektívnenie všetkých procesov logistického toku materiálu. „Zadanie bolo jasné, v extrémne krátkom čase aplikovať taký logistický systém, aby nám zmaximalizoval úžitkovosť našich skladovacích priestorov, zefektívnil, zrýchlil a sprehľadnil všetky materiálové toky vo firme. Pôvodne sme uvažovali nad výstavbou nových skladov, ale hľadali sme aj lacnejšie riešenie. Spočítali sme si, koľko by nás stála investícia do nového logistického centra a prišli sme na to, že v čase pretrvávajúcej hospodárskej krízy nejde o efektívne investované prostriedky. Takže sme od výstavby upustili a hľadali sme iné riešenie, ktoré by zaručilo efektívnejšie skladovanie s maximálnym využitím existujúcich skladovacích priestorov,“ približuje Ján Šálek, technický riaditeľ spoločnosti Hella Slovakia Front-Lighting.

Manažment firmy oslovil štyri spoločnosti, s ktorými diskutoval o rôznych možnostiach vyriešenia svojich požiadaviek. Každá navrhla určitý spôsob riešenia a na základe vyhodnotenia ponúk sa výrobca svetlometov rozhodol pre spoločnosť Jungheinrich, ktorá ponúkla najkomplexnejšie riešenie za výhodnú cenu.

Všetky zmeny v sklade museli prebehnúť počas jedného týždňa

Pôvodne v sklade prebiehala manipulácia prostredníctvom čelných vozíkov. „Navrhli sme zmenu regálového systému, zúženie uličiek a nasadenie systémových zakladačov, čím sme optimalizovali procesy v sklade,“ hovorí Samuel Majdúch, odborný poradca spoločnosti Jungheinrich. Ako dodáva Ján Šálek: „Mali sme veľmi široké, dalo by sa povedať až luxusné, uličky pre čelné vozíky, ktoré potrebujú až 3,6 m na manipuláciu. To sa nám vďaka Jungheinrichu podarilo znížiť na 1,8 m.“

Na implementáciu nového riešenia bol pôvodne čas dva týždne počas celozávodnej dovolenky vlani v lete, nakoniec však ostal iba jeden týždeň, počas ktorého museli pracovníci spoločnosti Jungheinrich presťahovať regály, doplniť regálový systém a sprevádzkovať manipulačnú techniku. Treba pripomenúť, že Jungheinrich nebol jedinou spoločnosťou, ktorá v sklade v tých dňoch pracovala. Iná firma montovala samostatné hasiace zariadenie (tzv. spriklery), ďalšia sa venovala vyrovnaniu podlahy pre systémové vozíky. Práca všetkých firiem v hale vyžadovala perfektnú koordináciu. Hella Slovakia Front-Lighting ešte týždeň pred celozávodnou dovolenkou začala sťahovať všetok materiál z ich skladu do externého skladu niekoľko desiatok metrov od jej areálu, takže regály boli prázdne a pripravené na demontáž a následné posunutie. „Taktiež sme zabezpečovali výmenu poškodených dielov regálového systému, ktoré mala Hella Slovakia Front-Lighting k dispozícii ako rezervné. Zároveň sme postavili ďalší rad regálov,“ konštatuje Samuel Majdúch. Regály sa posúvali po častiach pomocou paletových vozíkov.

Filozofia prestavby predpokladala úplnú zmenu materiálových tokov

Pôvodná kapacita skladu s plochou 4 400 m2 bola 3 400 paletových miest, vďaka novému riešeniu sa ich počet zvýšil na 4 390. „Konečné zefektívnenie priestoru predstavovalo 42 %, pričom nejde len o zvýšenie počtu paletových miest, ale aj o celkovú efektivitu. Pridali sme totiž ďalšie regály a zároveň sa nám zvýšila veľkosť voľnej plochy, ktorú tiež využívame na skladovanie materiálu,“ približuje Ján Šálek.

Jedným z nečakaných problémov, ktorý museli pracovníci Jungheinrichu vyriešiť, bolo dostať indukčné vedenie cez kanálový poklop, ktorý sa nachádzal v skladovej hale. „Museli sme poklop obrezať dookola a vybrať. Potom sme nechali vyrobiť zo špeciálneho plastbetónu nový odnímateľný poklop, cez ktorý už mohlo viesť indukčné navádzanie,“ približuje Samuel Majdúch.

Celá filozofia prestavby predpokladala úplnú zmenu materiálových tokov. Teda sa úplne zmenila aj nasadená manipulačná technika v sklade. „Zostava vozíkov bola navrhovaná s uvážením a so zohľadnením celkovej obrátkovosti paliet,“ tvrdí Samuel Majdúch. Jungheinrich preto navrhol použiť dva systémový vozíky EFX 410, jeden vychystávací vozík typu EKS 210. Dopĺňajú ich 3 ks ručne vedených vysokozdvižných vozíkov EJC 212, ktoré slúžia na vykladanie a zakladanie paliet do bočných regálov a zároveň vozia materiál z a do výroby a 2 ks ťahačov EZS 130. Tie navážajú komponenty do výroby a vyvážajú prázdne prepravky, ide o tzv. systém milkrun.

Zvýšil sa síce počet zamestnancov, firma však očakáva znižovanie nákladov

Vzhľadom na to, že celý proces prestavby bol riadený profesionálmi, v spoločnosti Hella Slovakia Front-Lighting sa neobávali toho, že celú prestavbu za tých niekoľko dní nestihnú. „Časové plány, ktoré nám dodávateľ predložil, boli presvedčivé a zároveň sme absolvovali aj niekoľko referenčných návštev u jeho zákazníkov. Teda nás presvedčila aj zákaznícka spokojnosť s aplikáciami Jungheinrichu,“ hovorí Ján Šálek.

Keďže vo firme počítali s úplnou zmenou materiálových tokov, pripravovali sa na celú akciu asi dva mesiace dopredu. Išlo najmä o zmenu myslenia zamestnancov, ktorí sa museli pripraviť na iný systém manipulácie s tovarom. „Prechod k novému systému nebol až takým problémom, pretože máme riadený sklad, takže systém obsluhu vozíkov naviedol na presné miesto. Samozrejme, ľudia boli zvyknutí na určité postupy, ale stačil týždeň a zvykli si na nové riešenie,“ konštatuje Ján Šálek.

Dopravu materiálu zo skladu do výroby pôvodne vykonával čelný vozík, dnes zabezpečujú samotnú manipuláciu v regálovom systéme systémové vozíky a prepravu do výroby ťahače. „Tento medzikrok spôsobil síce zvýšenie počtu zamestnancov, ale priniesol vyššiu prehľadnosť, pretože sme skladníkov vybavili mobilnými terminálmi s čítačkami čiarových kódov. Napriek zvýšeniu počtu zamestnancov však očakávame zníženie nákladov,“ dodáva Ján Šálek.

Spustenie prepracovaného skladu do prevádzky prebehlo podľa slov predstaviteľov spoločností Jungheinrich i Hella Slovakia Front-Lighting hladko. „V nedeľu, pred dňom spustenia výroby po celozávodnej dovolenke, sme urobili zaškolenie vodičov vozíkov a od pondelka začala skúšobná prevádzka,“ vysvetľuje Samuel Majdúch.

Servis všetkej manipulačnej techniky je zabezpečený servisnou zmluvou. Jungheinrich má v okolí Nového Mesta nad Váhom troch servisných technikov, takže dokáže flexibilne zabezpečiť všetky servisné úkony. „Navyše v Bratislave, čo predstavuje hodinu cesty po diaľnici, máme centrálny sklad náhradných dielov pre strednú a východnú Európu. Poruchu na vozíku vieme odstrániť do 24 hodín aj v prípade, že sa náhradný diel nebude nachádzať v Bratislave. Dokážeme ho letecky doviezť aj z Nemecka,“ tvrdí Samuel Majdúch. Ako dodáva, kvalitný a rýchly servis taktiež patril medzi základné požiadavky spoločnosti Hella Slovakia Front-Lighting.

V spoločnosti Hella Slovakia Front-Lighting sú s novým riešením spokojní, ale už stavajú ďalší sklad. Súčasné, aj keď optimalizované priestory, už firme vďaka oživeniu automobilového priemyslu nestačia.

*fakty

42 %

predstavuje konečné zefektívnenie priestoru, pričom nejde len o zvýšenie počtu paletových miest, ale aj o celkovú efektivitu.

1,8 m

je dnes šírka uličky regálového systému, ktorý obsluhujú systémové vozíky. Pôvodne sa využívali čelné vozíky, ktoré potrebovali uličku širokú 3,6 m.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok