Na svoju doterajšiu pozitívnu skúsenosť s komplexnou elektronickou dátovou obchodnou výmenou s niekoľkými retailovými reťazcami úspešne naviazala spoločnosť ASSA ABLOY, ktorá sa rozhodla v rámci ďalšieho rozvoja zapojiť všetkých svojich odberateľov do EDI (Electronic Data Interchange – elektronická výmena dát). V prvej fáze došlo k osloveniu 35 veľkoodberateľov, z ktorých sa pre elektronické prepojenie rozhodlo viac než 80 %, čo znamená významnú úsporu spojenú s využitím bezpapierových procesov. Potvrdila sa tak veľmi vysoká miera penetrácie EDI, ktoré je defacto štandardom pre výmenu obchodných dokladov medzi veľkými obchodnými subjektmi. V rámci druhej etapy sa ASSA ABLOY zameria na elektronickú komunikáciu s ďalšími odberateľmi.
Poskytovateľom celého riešení pre ASSA ABLOY sa stala spoločnosť CCV Informační systémy, ktorá oslovila vybraných obchodný partnerov a ponúkla veľkoobchodným odberateľom dve možnosti, ako sprevádzkovať EDI komunikáciu. Prvá bola prostredníctvom clearingového centra EDI Orion, umožňujúca priame prepojenie s podnikovým ERP systémom. Druhou bolo webové riešenie pre prípad, že by podnikový systém integráciu neumožňoval.
„Skutočnosť, že väčšina odberateľov dala prednosť integrovanému riešeniu, ktoré so sebou nesie všetky výhody spojené s EDI, svedčí o ich pozitívnej pripravenosti na zavedenie štruktúrovanej elektronickej komunikácie podľa medzinárodných štandardov,“ uviedol David Reichel, riaditeľ divízie eBusiness spoločnosti CCV Informační systémy.
„Pre ďalší rozvoj EDI sme si vybrali prevereného poskytovateľa. Ten nám zabezpečuje v rámci Orion eKatalogu tiež elektronickú správu produktových dát. Vďaka tomu si môžu odberatelia jednoducho objednávať naše produkty, o ktorých majú kompletné informácie a sú v objednávke vždy jasne identifikované,“ hovorí Michal Říha, Business Unit Manager v spoločnosti ASSA ABLOY, a dodáva: „Rozšírenie elektronickej komunikácie medzi ďalšími partnermi nám opäť urýchli tok dokumentov a zároveň zníži chybovosť v objednávkach a faktúrach, čo nám prinesie zvýšenie kvality a efektivity práce najmä v oddelení zákazníckeho servisu.“