logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Tématické prílohy
  • Na východ Slovenska prichádza čoraz menej nových investorov, no existujúce firmy sa neustále...
  • Ceremónia v duchu japonských tradícií, na ktorej sa zúčastnili aj významní partneri a hostia z...
  • Kým počas minulých rokov bojoval maloobchod o každú prepravnú kapacitu z Ázie, tento rok sú...
  • CTP Slovakia s hrdosťou oznamuje príchod nového významného klienta do svojho portfólia –...

DPD Poľsko otvára najväčšie triediace stredisko v regióne CEE

22. októbra 2012
Logistické systémy 0
1150

Centrálne triediace stredisko je najväčšou investíciou tohto druhu v strednej a východnej Európe a jedným z najmodernejších triediacich zariadení v tejto časti Európy. Triediaci systém okrem toho bezpečne zvládne aj zásielky typu B2C.

„Stryków ako strategický bod umiestnenia skladov už veľa rokov láka pozornosť investorov okrem iného aj najkratšou priemernou vzdialenosťou doručovania na predajné trhy a cestné uzly. Tieto moderné investície sú umiestňované v samom srdci Poľska, kde sa stretávajú všetky hlavné komunikačné trasy. Spolu s našimi investičnými partnermi hľadáme optimálne logistické riešenia a centrálna poloha Strykówa spĺňa požiadavky na optimalizáciu nákladov. V tejto obci sa nachádzajú tri priemyselné parky s 2500 pracovnými miestami a cestný uzol, ktorý nielenže uľahčuje spojenie medzi Varšavou a Poznaňou (v tomto roku budú otvorené ďalšie dva úseky: A2, ktorý spojí túto obec s hlavným mestom, a A1 medzi Strykówom a Toruňou), ale je aj neprehliadnuteľnou príležitosťou na podnikanie,“ povedal Rafał Nawłoka, prezident DPD Poľsko.

Budovy nového Centrálneho triediaceho strediska, ktoré zaberá rozlohu takmer 9 hektárov, poskytujú skladové priestory s rozlohou 13 500 m2 a kancelárske priestory s rozlohou 2500 m2. Spevnené manévrovacie priestory s rozlohou 5,5 hektára pojmú až 300 vozidiel za noc. Tento kolos zahŕňa 158 LH brán, 12 kuriérskych brán vrátane 44 vykladacích staníc a 76 (naplánovaných je 96) nakladacích staníc. Budovu podopiera 150 betónových pilierov, pričom každý z nich váži takmer 15 ton. Toto zariadenie má dĺžku 300 m, šírku 40 m a výšku 14 m.

„Celkové investície, trvajúce tri roky (od vytvorenia koncepcie až dodnes), nás vyšli na 32 miliónov eur a v blízkej budúcnosti poskytnú pracovné miesta 430 ľuďom,“ povedal Rafał Nawłoka.

Technológie použité v novom Centrálnom triediacom stredisku z neho robia jedno z najmodernejších triediacich zariadení v tejto časti Európy. „Plne automatický triediaci systém Vanderlande inštalovaný v Strykówe nás stál viac ako 16 miliónov eur. S kapacitou – ktorá má dosiahnuť až 35 000 balíkov za hodinu – ide o implementáciu jednej z najnovších technológií. Triediace centrum v Strykówe je vybavené dvoma hlavnými triediacim strojmi, z ktorých každý má výkon 17 500 balíkov za hodinu, a triediacim strojom na malé balíky a obálky, ktorý môže spracovať 8000 balíkov za hodinu. Všetky stroje v zariadení v Strykówe sú triediče s krížovými pásmi. Celková dĺžka všetkých triediacich liniek presahuje 1500 metrov. Ak by triediaci stroj tohto typu pracoval asi hodinu, roztriedil by až 840 000 balíkov. Takúto rýchlosť umožňujú procesy, ktoré optimalizujú prepravu v centre, čím sa môže skrátiť čas pohybu balíka cez náš sklad na potrebné minimum – čo je asi 3,5 minúty od vyloženia po preloženie,“ hovorí Krzysztof Porębski, riaditeľ DPD Poľsko pre kvalitu.

Sklad je rozdelený na nakladacie a vykladacie priestory, ktoré sú prepojené triediacim systémom navrhnutým holandskou spoločnosťou Vanderlande. Celé zariadenie je monitorované centrálnym počítačom a štyrmi centrálnymi skenermi fungujúcimi z piatich uhlov (4 x 5 kamier; skenuje sa 5 strán balíka), ktoré súčasne premeriavajú balíky. Okrem toho je každá linka vybavená a kontrolnou váhou, ktorá odváži každý balík na triediacom stroji bez spomalenia rýchlosti prebiehajúceho postupu.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Zväz logistiky a zasielateľstva SR pozýva na odbornú konferenciu

V priestoroch hotela NH Bratislava Gate One sa 6. novembra 2025 uskutoční odborná konferencia Zväzu logistiky a zasielateľstva SR. Podujatie ponúkne bohatý program zameraný na aktuálne trendy a výzvy. Program konferencie je rozdelený do niekoľkých blokov, ktoré pokrývajú širokú škálu tém. Účastníci sa môžu tešiť na prednášky o stratégii rozvoja colníctva na Slovensku, aktuálnych trendoch […]

Slovenský industriálny trh potvrdzuje dlhodobý potenciál aj v treťom kvartáli 2025

Slovenský industrálny trh vstúpil do druhej polovice roka opatrnejšie, keď dopyt po nových priestoroch klesol približne o polovicu oproti minulému roku. Vyššia neobsadenosť však hrá v prospech nájomcov, ktorí si vedia vyrokovať flexibilnejšie podmienky a výhodnejšie nájomné. Napriek spomaleniu je na trhu cítiť mierne oživenie aktivity a očakávame tradične silný záver roka. Hrubý prenájom v […]

Toyota MH spája špičkové regály s inteligentnou automatizáciou

Toyota Material Handling prináša komplexné riešenia pre modernú logistiku, ktoré spájajú špičkové regálové systémy s inteligentnou automatizáciou založenou na AGV technológii. Naším cieľom je pomáhať firmám budovať efektívne, bezpečné a udržateľné skladové prevádzky pripravené na výzvy budúcnosti. V oblasti regálových riešení ponúkame široké portfólio produktov – od klasických paletových regálov a drive-in systémov, cez spádové […]

V logistike musíme začať myslieť digitálne

Digitalizácia mení spôsob, akým firmy riadia svoju logistiku. Stále viac spoločností si uvedomuje, že bez centralizovaných dát a automatizovaných procesov sa moderný dodávateľský reťazec už nezaobíde. „Logistika je nervový systém dodávateľského reťazca. No ak dáta putujú medzi e-mailmi, Excelmi a telefonátmi, systém sa spomalí. Každá chyba či oneskorenie znamená zdržanie, ktoré stojí čas aj peniaze. […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

Systémy Logistiky 104 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettera časopisu Systémy logistiky, ktorý vám každú stredu doručí do e-mailovej schránky informácie o aktuálnom dianí v logistike.





Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.