„Vyrobiť 200 miliónov komponentov nám trvalo od založenia závodu v roku 2000 celých 10 rokov. Ďalších 100 miliónov sme dokázali vyrobiť za tri roky. Som hrdý nielen na tento výsledok, ale najmä na našich zamestnancov. Tento míľnik sme dosiahli nielen vďaka novým technológiám, ale aj pre nasadenie a angažovanosť nášho tímu,“ hovorí Werner Landau, vedúci martinského závodu VW SK.
Martinský závod VW SK s viac ako 800 zamestnancami patrí k najväčším zamestnávateľom v turčianskom regióne. Jeho produkčné portfólio pozostáva z výroby komponentov pre podvozky ako sú brzdové kotúče, brzdové bubny, náboje a závesy kolies. Druhou hlavnou časťou produkcie sú komponenty pre prevodovky ako telesá diferenciálu, synchrónne krúžky, prírubové hriadele, kužeľové krúžky, hnacie a duté hriadele a kryty prevodoviek. Tie sa montujú do automatických aj mechanických prevodoviek s priečnym alebo pozdĺžnym uložením.
Komponenty sa v Martine vyrábajú pre vozidlá značiek Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA a Porsche. V roku 2012 vyrobil martinský závod 28,85 milióna komponentov.
Viac ako 93 % produkcie smeruje na export. Približne 7 % martinskej produkcie, ktorú tvoria prírubové hriadele, synchrónne krúžky a telesá diferenciálu, sa v bratislavskom závode VW SK montuje do 27 typov prevodoviek. Nosnou časťou produkčného portfólia v Bratislave sú prevodovky so systémom Štart-Stop pre vozidlá platformy MQB koncernu Volkswagen s motorizáciami 1,4 TSI, 1,6 TDI, 1,8 TFSI a 2,0 TDI. Bratislavský závod vyrába 6-stupňovú prevodovku typu MQ250 ako jediný na svete.