Členovia tímu pracujú na regionálnom letisku Mactan Cebu na ostrove Cebu, ktorý susedí s najviac postihnutým ostrovom Leyte. Tím riadi príjem tovaru z krajín, ktorý je doručený letecky alebo po mori a jeho rýchle dodanie postihnutým.Podľa informácií Úradu pre koordináciu humanitárnej pomoci Spojených národov (UNOCHA) bolo postihnutých 10 miliónov obyvateľov a viac než 660 tisíc ľudí je bez strechy nad hlavou. Zástupcovia provincie Leyte hlásia, že len v Tacloban City, najviac postihnutej oblasti, zomrelo niekoľko stoviek obyvateľov. Oblasť nevyhnutne potrebuje vodu, potraviny ,lieky, prístrešky, hygienu a sanitáciu.
„Situácia vo Filipínach, najmä v provincii Leyte je devastujúca a je tu nevyhnutná potreba okamžitého poskytnutia potravín a vody pre ľudí. Náš krízový tím je kvalifikovaný pre poskytovanie núdzovej logistiky na miestnych letiskách v oblastiach postihnutých prírodnými katastrofami a táto udalosť na Filipínach napomôže k získaniu nových skúseností. Vieme, že bezprostredne po katastrofe sa regionálna letisková logistika stretáva s nedostatkami, ktoré vedú k oneskoreniu dodania životne dôležitej pomoci obetiam. Tu sa vieme odlíšiť našou odbornosťou v krízovej logistike po prírodných katastrofách poskytnutím rýchlych a organizovaných dodávok prichádzajúcej pomoci,“ povedal šéf Deutsche Post DHL Frank Appel.
V spolupráci s UNOCHA, Deutsche Post DHL vytvorila globálnu sieť krízových tímov v roku 2005 k podpore letísk v prípade prírodných katastrof. Táto sieť má 400 kvalifikovaných členov, ktorí sú registrovaní ako dobrovoľníci a pokrývajú tri regióny – Amerika, Blízky Východ/Afrika a Ázia-Pacifik v záujme byť čo najbližšie k postihnutým oblastiam. Tímy poskytujú logistickú pomoc na letiskách, zadarmo, zabezpečujú profesionálne skladovanie a riadenie zásob vrátane nakládok a prepravy. Z čias, kedy sa tímy vytvorili, sa poskytla pomoc už vo vyše 20 prípadoch po celom svete, z toho tri boli vo Filipínach.