Tento dynamicky sa rozširujúci spôsob výmeny dokladov si pritom v Uni Hobby našiel svoje miesto veľmi rýchlo. V rekordne krátkom čase – počas necelého mesiaca a pol – bolo do EDI komunikácie zapojených viac ako 100 dodávateľov, s ktorými si v Uni Hobby prostredníctvom konsolidačného centra ORION vymenili už cez 7000 dokladov.
Prenos dát medzi reťazcom Uni Hobby a jeho dodávateľmi sa začal na oboch najrozšírenejších dokumentoch typu objednávka (EDI správa ORDERS) a faktúra (INVOIC). „Vzhľadom k tomu, že náš sortiment predstavuje takmer 90 000 položiek tovaru od stoviek dodávateľov, je pre nás maximálne zjednodušenie a zautomatizovanie výmeny obchodných dokladov veľkým prínosom. EDI preto vnímame ako efektívny spôsob obchodnej komunikácie, ktorý je úplne v súlade s našou ďalšou plánovanou expanziou,“ hovorí Aleš Oulehla, podpredseda predstavenstva Uni Hobby.
Nasadením ORION EDI sa Uni Hobby veľmi rýchlo zaradilo medzi najvýznamnejšie obchodné reťazce, ktoré EDI dokážu najkomplexnejšie využívať. „EDI je desiatky rokov vyskúšaný a medzinárodne štandardizovaný systém, ktorý preukázateľne znižuje náklady na výmenu dokladov pri súčasnom výraznom zvýšení jej rýchlosti. Zároveň dochádza aj k veľmi podstatnému zníženiu chybovosti. Verím preto, že ďalšie EDI správy, ako napríklad dodací list (DESADV) alebo príjemka (RECADV), budú čoskoro nasledovať, tak aby prínosy nasadenia ORION EDI mohli byť v Uni Hobby maximálne využité,“ doplňuje David Reichel, riaditeľ divízie eBusiness spoločnosti CCV Informačné systémy a dodáva : „Za rýchlou a úspešnou implementáciou stojí okrem skúseného tímu mojich kolegov tiež príkladná spolupráca všetkých troch strán – teda vedľa samotného zákazníka tiež firma U&Sluno ako dodávateľ ERP systému.“