V rámci služby FlexDeliveryService si zákazníci sami volia, kedy a kde sa štandardné doručenie balíkov uskutoční. Pre využitie tejto služby odosielateľ musí iba zaslať e-mailové adresy príjemcov (s ich dovolením) spoločnosti GLS a aktivovať službu. Potom GLS informuje príjemcu e-mailom (v niektorých krajinách tiež formou SMS) o bezprostrednom doručení ako náhle začne proces expedície. Prostredníctvom odkazu v správe majú príjemcovia prístup k rôznym možnostiam. Môžu si napríklad zvoliť iný dátum doručenia, presmerovať balík na inú adresu a v mnohých krajinách si tiež nechávajú balík doručiť do GLS ParcelShopu.
V Nemecku majú príjemcovia balíkov túto možnosť od septembra 2012, v roku 2013 potom GLS následne zaviedla službu FlexDeliveryService na celom území Holandska, rovnako tak v Rakúsku, Belgicku, Maďarsku, Rumunsku, Slovinsku a na Slovensku. Česká dcérska spoločnosť nasledovala vo februári 2014 a novo túto službu ponúka aj GLS Poland. Zavedenie vo Francúzsku, v poradí jedenástej krajine, sa už pripravuje.
„Plníme rastúce požiadavky, ktoré na nás a našich zákazníkov kladie silne rastúce on-line obchodovanie,“ hovorí Rico Back, CEO skupiny GLS. „Výhra je obojstranná. Naši zákazníci sú spokojní, doručujúci vodiči sa tak často nestretávajú so zatvorenými dverami a naša úspešnosť doručenia rastie.“
IT je základom ako na celoštátnej, tak medzinárodnej úrovni
Služba je založená na definovaných procesoch riadených IT, ktoré teraz siahajú za štátne hranice, a teda podporujú medzinárodné on-line obchodovanie. Od novembra 2013 môžu príjemcovia využívať túto službu pre balíky medzi Rakúskom a Nemeckom. Čoskoro sa zapojí aj Belgicko a umožní dostupnosť služby FlexDeliveryService pre zásielky cez hranice všetkých troch krajín.