Spoločnosť IN TIME 1. júla zaviedla doručovanie do slovenských poštomatov. Medzinárodná preprava, ktorú IN TIME ponúka, sa touto službou významne rozširuje o nový spôsob doručovania, ktorý získava čoraz viac zákazníkov medzi príjemcami zásielok. „Medzinárodná zásielky sú budúcnosťou trhu kuriérskych služieb. Tento sektor bude ďalej posilnený poštomatmi InPost umiestnenými na príhodných miestach a prístupnými 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní v roku. Spoločnosť InPost poskytuje medzinárodné prepravné služby už od roku 2013, kedy náš národný partner, Eesti Post, využil sieť balíkových terminálov InPost pri zavedení svojich služieb v Estónsku, Lotyšsku a Litve. Radi by sme rozvíjali medzinárodné služby tak, aby bolo možné využiť celú globálnu sieť terminálov InPost,“ hovorí Rafał Brzoska, CEO spoločnosti InPost.
Poštomaty ponúkajú zákazníkom IN TIME dosiaľ nebývalú rýchlosť vyzdvihnutia – za pomoci QR kódu v smartfóne trvá iba niekoľko sekúnd. To je možné vďaka pokrokovému pripojenia terminálov s aplikáciami pre mobilné telefóny a technológií CodeWise. Navyše, ak zákazník zmení svoje rozhodnutie, môže spoločnosť zásielku doručiť obvyklým kuriérskymi spôsobom až do domu. Po odovzdaní informácie, že je zásielka pripravená na vyzdvihnutie, má klient 3 pracovné dni na to, aby zásielku z vybraného poštomatu vyzdvihol. Po tejto dobe je možné zásielku vyzdvihnúť v priebehu ďalších 4 dní v regionálnom depe IN TIME.
„S ohľadom na rast obchodovanie medzi Českou republikou a Slovenskom som presvedčená, že si táto nová služba rýchlo získa veľkú obľubu,“ hovorí Dana Englichová, riaditeľka IN TIME. „Možnosti poštomatov sú obrovské, preto budeme čoskoro ponúkať aj službu vrátenia (spiatočného zasielanie) prostredníctvom balíkových terminálov. Svoje služby chceme navyše ponúkať aj mimo sektora B2C
a plánujeme ich zaviesť aj v ďalších krajinách, čím služba získava takmer neobmedzené možnosti vyzdvihnutia. Vo výhľade je Poľsko,“ dodáva Dana Englichová.
Vývoj inovatívneho riešenia s poštomatmi InPost sa na európskom trhu od začiatku roka 2014 zrýchľuje. Spoločnosť InPost nedávno podpísala strategické dohody so spoločnosťami Carrefour Italy, TNT Express Italy a s talianskou platformou elektronického obchodovania nazývanou Banzai. V Taliansku bude do konca roka 2015 inštalovaných až tisíc balíkových boxov InPost. Okrem toho potvrdila spoločnosť InPost spoluprácu so spoločnosťou Transport for London, ktorá má v úmysle umiestniť poštomaty InPost na parkoviskách v blízkosti staníc londýnskej podzemnej dráhy, vrátane slávnej stanice Victoria. Okrem toho sa spoločnosť InPost dohodla so sieťou Morrisons Supermarket, ktorá prevádzkuje vo Veľkej Británii viac ako 500 predajní, na umiestnenie balíkových terminálov InPost v jej objektoch.
21 krajín s poštomatmi
Riešenie InPost upravené podľa požiadaviek jednotlivých krajín fungujú už v 21 krajinách: Saudská Arábia, Austrália, Čile, Veľká Británia, Írsko, Island, Taliansko, Francúzsko, Lotyšsko, Litva, Ukrajina, Estónsko, Poľsko, Rusko, Cyprus, Slovensko, Česká republika, Kolumbia, Kostarika, Salvádor a Guatemala. V súčasnej dobe je na celom svete rozmiestnených viac ako 3500 balíkových terminálov s technológiou InPost. Spoločnosť má v pláne inštalovať do konca roka 2016 ďalších 16 000 poštomatov v Európe.