Nové lietadlo vyrába čínska štátna firma Commercial Aircraft Corporation of China (Comac). Proces získavania certifikácie vraj firma začala už v roku 2003, schvaľovanie spôsobilosti lietadla však bolo odkladané kvôli prasklinám na krídlach, chybám v elektroinštalácii lietadla a výpadkom počítačového systému.
Firma Comac podľa citácií v čínskom liste sama priznáva, že získanie osvedčenia pre ňu neznamená koniec vývoja a bude vraj pracovať na zlepšení dizajnu, systémov a prevádzky. Lietadlo ARJ-21 by malo slúžiť nielen pre potreby rastúceho domáceho trhu, ktorému teraz dominujú zahraniční hráči, ale aj na vývoz. Má tak konkurovať modelom firiem Embraer a Bombardier. Čína však tiež vyvíja ešte väčší stroj C-919, ktorý by mal konkurovať lietadlám Airbus a Boeing
Peking začal projekt 90 miestneho lietadla ARJ-21 v roku 2002, kedy rast príjmov domácností odštartoval masívnu expanziu domáceho leteckého priemyslu. Čínska vláda kvôli tomu vytvorila aj štátnu firmu Comac, ktorá dostala na starosť vývoj a výrobu lietadla v Šanghaji. Dôležité letecké a ďalšie systémy majú firme dodať zahraniční výrobcovia. Napriek problémom s výrobou a vývojom mal Comac už vlani 240 objednávok na ARJ-21, prevažne od domácich spoločností, ale tiež od GE Capital Aviation Service a Lao Airlines.
Authorization