logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Alza a STAVMAT spoločne spúšťajú sieť výdajných miest pre veľké zásielky Alza.sk na slovenskom...
  • Slovenská pošta začala s obnovou vozového parku nákladných áut Slovenská pošta začala s obnovou...
  • Celokamiónové prepravy z Číny do Európy Vojna na Ukrajine mala dopad aj na pozemnú prepravu...
  • cargo-partner ďalej navyšuje skladovú kapacitu v Chorvátsku Poskytovateľ logistiky otvoril v...

Distribučné kanály sa aj naďalej posúvajú zo západu na východ do regiónu CEE

7. mája 2015
Doprava 0
839

Damian Harrington, regionálny riaditeľ výskumu pre východnú Európu Colliers International, povedal: „Naša najnovšia infografika ilustruje, ako sa európske logistické prostredie počas krátkeho obdobia zmenilo. Tieto zmeny sme predpovedali, keď sme začali vydávať sériu správ Budúcnosť európskeho logistického trhu. Svoju úlohu v tomto vývoji zohráva presun globálnych obchodných trás, nová infraštruktúra v Európe, rýchly rozvoj e-commerce, rastúci dopyt na trhu strednej a východnej Európy a zlepšenie efektivity dodávateľského reťazca. A tým to nekončí – vznik a potreba multimodálnej nákladnej kapacity a energeticky účinných dopravných a dodávateľských reťazcov bude pokračovať v transformácii centier a modelov, čo výrazne ovplyvní logistické prostredie a naše mestá v budúcnosti.“

Prehľad hlavných prístavov v Európe vypracovaný spoločnosťou Colliers International ukazuje, že od roku 2010 došlo k výrazným zmenám v obchodovaní, a to z hľadiska objemu TEU kontajnerov. Prístavy obsluhujúce severné Poľsko a Nemecko boli na vrchole piliera, čo pomáha riadiť logistický dopyt v severnom Nemecku a Poľsku a kľúčových trhoch CEE regiónu. Gdaňsk (trojmestie) zaznamenal od roku 2010 zvýšenie objemu obchodu o 133 %, čo ho posúva na rovnakú úroveň s francúzskym Marseille.

Najviac rastúcim prístavom je Piraeus v Aténach, ktorý zaznamenal nárast obchodu o neuveriteľných 276 %, čím sa dostal na úroveň prístavu Felixstowe, hlavného prístavu vo Veľkej Británii. Rast obchodu v Grécku, Turecku, a tiež v Konštante, najväčšom prístave v Rumunsku, posilnil posun v obchodovaní cez Stredomorie až po juhovýchodnú Európu, čo ide ruka v ruke s významným rastom výroby na juhovýchode Európy. Tento rast riadi predovšetkým nízka cena práce a prevádzkové náklady, vysoko kvalifikovaná pracovná sila a rastúce celoeurópske a globálne prepojenie.

Ďalšie hlavné prístavy, ktoré rastú od roku 2010, sú Marseille, Janov a Algecira, demonštrujú posun v obsluhe Európy zo Stredomoria. Tradičné severské námorné prístavy – Le Havre, Antverpy, Zeebrugge a Rotterdam, zaznamenali v rovnakom období stagnáciu alebo pokles objemu TEU. Vo Veľkej Británii zaznamenal najväčší rast Londýn, zatiaľ čo Felixstowe, Southampton a Liverpool vykázali pokles aktivity.

Tim Davies, riaditeľ EMEA Industrial, Colliers International, povedal: „Je zaujímavé vidieť, ako rýchlo sa môžu obchodné modely zmeniť. Teší nás, že sme boli v čele mnohých z týchto kľúčových zmien v celom regióne EMEA. Napríklad vo Veľkej Británii zabezpečujeme v mene spoločnosti DP World poradenské služby prístavu London Gateway, ktorý je jedným z popredných dopravných uzlov v Európe. Hlavnou výhodou tohto prístavu je vysoká technická spôsobilosť a miestna infraštruktúra vrátane multimodálnej kapacity. Náš prieskum naznačuje, že týmto smerom sa do budúcna bude vyvíjať väčšina veľkých moderných európskych prístavov.“

„Rovnako ako sa mení kľúčové faktory, ktoré ovplyvňujú distribučné centrá, sme svedkami vývoja miest z hľadiska dopytu po moderných priemyselných priestoroch. Ten je ťahaný sektorom e-commerce, novými formami mestskej dopravy a technológiami, ktoré ovplyvňujú klientov z kanálov biznis-biznis a biznis-zákazník. To je jedno z najdynamickejších a vzrušujúcich odvetví, do ktorých môžeme byť zapojení. Vďaka práci na inovatívnom riešení s našimi klientmi znovu rozvíjame maloobchodný sektor,“ povedal Tim Davies.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike?

Ako moderne zaistiť bezpečnosť zamestnancov v logistike? „Legislatíva hovorí, že každý zamestnávateľ je povinný zamestnancom, ktorí vykonávajú rizikovú prácu, zabezpečiť ich neustály dohľad. A to buď druhým pracovníkom alebo iným spôsobom. Dohliadajúci pracovník je ale pre zamestnávateľov príliš drahý a mohol by navyše vykonávať v rámci firmy inú prácu,“ hovorí Lukáš Převrátil, riaditeľ vzdialeného dohľadu […]

Systematické riadenie organizácie

Systematické riadenie organizácie Systematické riadenie organizácie a odbavenie prepravných kapacít je prínosom pre príjem, expedíciu aj dopravcu. Aplikácia riadenia časových okien na nakládke a vykládke Time Slot Control spolu s komplexným yard management riešením pomáha skrátiť čas potrebný na odbavenie vozidla. Situácia na dopravnom trhu je zložitá. Preto je kladený dôraz na efektívnu spoluprácu a […]

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových

27 kamier a AI postačuje na 80 000 metrov štvorcových Kontajnerový terminál Herne ušetrí 60 000 eur ročne na prevádzkových nákladoch na fyzickú bezpečnosť Kontajnerový terminál Herne (CTH) je príkladná spoločnosť z Porúria. Na ploche takmer 80 000 metrov štvorcových sa distribuuje tovar z celého sveta na miesto určenia. Predchádzajúca bezpečnostná stratégia s bezpečnostnými strážcami […]

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom

Ak potrebujete špičkový vysokozdvižný vozík len na určité obdobie, riešením je prenájom V dnešnej rýchlej dobe, kedy sú správne nastavené procesy v sklade základom efektivity, je mimoriadne dôležitá spoľahlivá manipulačná technika s prvotriednym servisom. To však predstavuje značné investície, ktoré majiteľ prevádzky nemusí práve mať alebo sa mu neoplatí rozširovať vozový park natrvalo. V týchto prípadoch je praktickým a výhodným […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 91: Hlavná téma: Omnichannel logistika; Doprava: Manipulačná technika v náročnom teréne; Development: Využitie IT systémov; Interview: Ľubomír Petrík, Terno; Prípadová štúdia: Skladové priestory pre dm drogerie markt Slovensko; Výrobná logistika: Železničná doprava; Konferencia: Slovlog v Bratislave; KLM: Prínos kongresov pre logistiku; Skladovanie: Dodávateľské reťazce

Prečítať elektronicky.
Zaistite si svoj výtlačok.

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required