Do prvého ročníka súťaže bolo prihlásených 60 obalov v troch kategóriách: spotrebiteľské, skupinové a prepravné obaly. Počet prihlášok je dôkazom, že súťaž má na trhu svoje miesto. Pre výrobcov baleného tovaru, dizajnérov aj výrobcov obalov predstavuje názor užívateľov dôležitú spätnú väzbu, ktorú môžu využiť nielen pre svoje marketingové aktivity, ale aj ako inšpiráciu pre ďalšie plánované inovácie. Potvrdila sa teda dôležitosť zapojiť do hodnotenia okrem odbornej poroty i užívateľov obalov. Spojenie týchto dvoch pohľadov tiež zabezpečí výber naozaj toho najlepšieho z najlepších.
Prvá časť hodnotenia prebehla 14. mája v hoteli Aquapalace Hotel Prague, kde sa zišla komisia zložená z odborníkov na jednotlivé oblasti:
Adriana Weberová, šéfredaktorka, Svět balení; Daniel Novotný, vedúci oddelenia marketingu, Penny Market; Douglas Kaufmann, odborník na obalový dizajn a stratégiu značiek; Ivan Doležal, redaktor, Svět tisku; Ivan Novák, odbor dráh, železničnej a kombinovanej dopravy Ministerstva dopravy ČR; Jaroslav Rous, independent packaging consultant & project manager, Rousnet; Jaroslav Smíšek, group manager ATOZ Logistics, Systémy logistiky; Ladislava Caisová, ex-šéfredaktorka časopisu Svět balení; Lukáš Tomek, lektor akadémie dopravného vzdelávania, DEKRA CZ; Magdalena Bambousková, vedúc CTN (CIMT), predsedníčka TNK 78-Obaly a balenie a TNK 115-Kontajnery, výmenné nadstavby a palety; Martin Kolář, managing director, 4P & P; Michal Bílý, obchodný riaditeľ, GS1 Czech Republic; Miroslava Jechoux, legal & development manager (ČSAD Uherské Hradiště) a prezidentka Klubu logistických manažérov; Vlastimil Dejl, senior consultant, ColourMind a Zbyněk Kolář, manager klientského oddelenia, EKO-KOM.
Komisia posudzovala obaly komplexne z pohľadu inovácie, ochrany produktov, požiadaviek užívateľov obalov, ekológie, legislatívy a v neposlednom rade aj marketingové, logistické a ekonomické aspekty. Výber finalistov nemala vôbec jednoduchý, zišiel sa celý rad veľmi zaujímavých obalových riešení. Do druhého kola, v ktorom už budú reálne vzorky hodnotiť priamo používatelia obalov podľa súťažnej kategórie, postúpilo 14 obalov s najvyšším bodovým hodnotením. Marketingový výskum priamo u užívateľov obalov bude zabezpečovať renomovaná výskumná agentúra STEM/MARK.
Viac sa dozviete na http://www.packstar.cz/finaliste-2015/