Prípravné práce na výsuve začali vo štvrtok 27. augusta v skorých ranných hodinách. Na Dunaji bol uzavretá lodná prevádzka. Nadväzovalo ukotvenie špeciálnej lode s podpornou konštrukciou medzi novo vybudovaným pilierom č. 34 a č. 5 s aktiváciou podpornej sústavy na lodi. Popoludní nasledoval začiatok samotného výsuvu. Oceľová konštrukcia bola vysúvaná postupne po častiach, ktoré boli na miesto dovážané kamiónmi. Zváranie konštrukcie prebiehalo priamo na mieste. Konštrukcia premostila Dunaj v smere od petržalskej strany na bratislavskú.
Pohyb konštrukcie bol po celý čas monitorovaný z oboch brehov špeciálnou meracou technikou a celý priestor bol vybavený bezpečnostnými prvkami. Po skončení výsuvu bola konštrukcia zaistená na svojom mieste a prebehla deaktivácia kotviacej lode a odkotvenie súlodia. Z tohto dôvodu bola doprava na Dunaji znovu obnovená v sobotu 29. augusta.
Výsuv oceľovej konštrukcie bolo veľmi zaujímavým predstavením a technicky veľmi unikátnou akciou. Dĺžka vysúvanej konštrukcie predstavovala 76 m, hmotnosť, ktorá sa vysúvala na pilier č. 34, predstavovala 800 ton.
Rekonštrukcia Starého mosta v Bratislave vrátane opráv súvisiacich okolitých komunikácií je strategickou stavbou, ktorá prebieha priamo v centre metropoly. Práce realizuje EUROVIA SK pre mesto Bratislava od roku 2013. Dokončenie sa predpokladá na konci roka 2015.