logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Priestory nevyužíva len pre potreby slovenskej filiálky. Z distribučného centra v parku P3 Senec...
  • Na slovenských zákazníkov pri online nakupovaní najviac „funguje“ cena a doprava zadarmo....
  • Povedomie o benefitoch štandardizovanej elektronickej výmeny dát (EDI) medzi odberateľom...
  • Ďalšie vylepšovanie vysoko kvalitných logistických činností na oboch amerických kontinentoch, v...

ROZHOVOR: O úspechu nerozhodujú len investície

7. apríla 2016
Rozhovory 0
4832
ROZHOVOR: O úspechu nerozhodujú len investície

V exkluzívnom interview sa Luc Arnouts, chief commercial officer Antwerp Port Authority, zamýšľa nad tým, čo je kľúčom pre konkurencieschopnosť tohto belgického prístavu.

Nedávno prístav Antverpy dosiahol dvojitý rekord, týkajúci sa manipulácie s nákladom. Ako si stojí v porovnaní s ostatnými európskymi prístavmi?
V roku 2015 sme dosiahli nový objem nákladnej dopravy, a to 208,42 milióna ton a v oblasti kontajnerovej prepravy sme prekročili dokonca 9 miliónov TEU (TEU je prepravná jednotka, ktorá je ekvivalentom jedného 20stopého kontajnera – pozn. red.). Pri kontajnerovej preprave tak došlo k 7,5% nárastu, čo znamená, že prístav Antverpy dosiahol v uplynulom roku najväčší nárast v celom regióne.
Dosiahnutie tohto výsledku nie je náhodné. Počas posledných desaťročí totiž došlo k masívnym investíciám do prístavu, a to nielen od nadnárodných spoločností, ale aj zo strany súkromných belgických spoločností, vedenia prístavu a zo strany flámskej vlády. Vďaka tomu sme sa stali najväčším integrovaným petrochemickým klastrom v Európe. Disponujeme vysoko špecializovanými terminálmi a skladmi s vysokou produktivitou a širokými logistickými službami, čo dohromady vytvára pevné spojenie s globálnymi dodávateľskými reťazcami. Prístav Antverpy je vďaka tomu najväčšou integrovanou námornou, logistickou a priemyselnou platformou v Európe.

Ako ste tento úspech vlastne dosiahli?
Okrem iného vďaka výhodnej geografickej polohe. Prístav je totiž výborne dostupný pre všetky veľké kontajnerové lode. Každý týždeň obslúžime niekoľko lodí s viac ako 10 000 TEU. V júli 2015 priplávala do prístavu najväčšia kontajnerová loď MSC Zoe, ktorá prepravovala náklad s objemom 19 224 TEU. Antverpy predstavujú popredný európsky prístav pre kontajnerovú dopravu z a do Ameriky, Afriky, Blízkeho a Stredného východu a indického subkontinentu. Prieskumy ukazujú, že naši zákazníci sú s nákladovou efektívnosťou a rýchlou manipuláciou so všetkými druhmi nákladu a vysokou kvalitou služieb veľmi spokojní.
Antverpy kombinujú svoju strategickú vnútrozemskú a centrálnu polohu s rozsiahlou sieťou do zvyšku Európy. V neposlednom rade ponúkame transparentné dodávateľské reťazce a hladké colné postupy. Náš systém – System Community (APC) – centralizuje všetky elektronické systémy pre štandardizovanú výmenu dát medzi všetkými aktérmi reťazca. Sme presvedčení, že spolupráca prístavu so všetkými zúčastnenými stranami spolu s kombináciou námornej a priemyselnej logistiky je to, čo z Antverp robí vedúci prístav v Európe.

V súčasnej dobe existuje určitá nestálosť v oblasti kontajnerových aliancií. Ako jej prístav Antverpy čelí?
Hľadíme do budúcnosti s dôverou a spoliehame na naše silné stránky. Sme si tiež vedomí rýchlych zmien v medzinárodných dodávateľských reťazcoch. To je dôvod, prečo prístav Antverpy investuje do novej výrobnej kapacity a ešte lepšej dostupnosti prístavu. V apríli tohto roku bude slávnostne otvorený nový zámok Kieldrecht na ľavom brehu rieky Šelda. Manažment prístavu po dlhej dobe začal s prípravou nového veľkého prílivového doku, a to aj na ľavom brehu. Na rozvojovú oblasť bolo vyčlenených asi 1000 hektárov.
Samozrejme sa venujeme našim zákazníkom každý deň. Napríklad 18. februára priplávala do nášho prístavu loď Eleonora Maersk s prepravnou kapacitou 15 500 TEU. Táto loď sa vzhľadom k oneskoreniu pri prieplave Suezom rozhodla nezastaviť v Tangeri a Southamptone a prišla priamo do Antverp. Loď má ponor 15,65 metra, čím vytvorila náš nový rekord. Dokazuje to, že sme dôveryhodným partnerom zákazníkov, ktorí sa na nás môžu vo všetkom spoľahnúť.

Aký význam má prístav Antverpy pre strednú a východnú Európu? Ako je na ne napojený?
Stredná a východná Európa sú dôležitými logistickými a výrobnými oblasťami pre celý prístav Antverpy a jeho okolie. Naším cieľom je vytvoriť vynikajúce spojenie do týchto príťažlivých ekonomických centier. V minulom roku sme kládli veľký dôraz na nové a lepšie železničné spojenie práve do niekoľkých krajín strednej a východnej Európy. A to sa začína vyplácať, pretože budeme schopní vytvoriť vyššiu frekvenciu niektorých služieb a naštartovať novú železničnú prepravu do Českej republiky.
Aby sme vyšli zákazníkom v ústrety, vyvinuli sme v prístave nové platformy, ktoré ponúkajú väčšiu transparentnosť a prehľadnosť všetkých služieb medzi prístavom a miestami v európskom vnútrozemí.

Čo je kľúčom k tomu, aby prístav v Antverpách aj naďalej zostal konkurencieschopným?
Musíme sa odlíšiť od konkurencie na svetovom trhu. Spoločnosti musia mať možnosť obrátiť sa na čo najlepšie dodávateľské reťazce a tak dostať náklad do konečného cieľa. Spoľahlivosť, kvalita, udržateľnosť, flexibilita, celkové náklady a dodacie lehoty sú kľúčovými ukazovateľmi výkonnosti pre dodávateľské reťazce. Prístav Antverpy ponúka integrovaný dodávateľský reťazec na vysokej úrovni. Vďaka najväčšiemu integrovanému petrochemickému klastru v Európe a rozsiahlym skladovacím kapacitám investujeme do rýchlych spojov a inteligentnej logistiky. Máme za to, že toto je naša vstupenka do budúcnosti.
Okrem technológií sú nemenej dôležití aj ľudia, ktorí u nás pracujú. Sme presvedčení, že práve ľudia a ich zručnosti robia z Antverp to, čím v skutočnosti sú –
silným a moderným európskym prístavom.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Skupina ARETE hľadá nájomcov pre rozšírenie priemyselného parku v Dunajskej Strede

Investičná a realitná skupina ARETE rozšíri plochu strategicky umiestneného priemyselného parku v Dunajskej Strede takmer o polovicu. Rozšírenie o približne 13 000 m2 je vo fáze pred realizáciou a ponúkne moderné priestory s cross-dock riešením vhodné na skladovanie, logistiku alebo ľahkú výrobu. ARETE predpokladá environmentálnu certifikáciu BREEAM ako aj ponuku flexibilných obchodných podmienok pre nájomcov. […]

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Sklady s voľnou kapacitou pri Prahe, v Brne, v Pohořeliciach a na Ostravsku

Spoločnosť PST CLC Mitsui-Soko aktuálne ponúka voľné skladové kapacity vo svojich skladoch v Mošnove na Ostravsku, v Pohořeliciach pri Brne, v Brne a v Úžiciach pri Prahe. Vo všetkých svojich multi-user skladoch naprieč republikou firma novo ponúka službu co-packing, po ktorej je vysoký dopyt. Firma ponúka aj prepravy a colné služby. Dodajme, že spoločnosť PST […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok