logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

IFS: 93 percent firiem vidí zmenu ako príležitosť

13. apríla 2016
Spravodajstvo 0
2336
IFS: 93 percent firiem vidí zmenu ako príležitosť

Spoločnosť IFS, globálny dodávateľ podnikových aplikácií, zverejnila závery nedávneho prieskumu, ktorého sa zúčastnilo viac ako 1 000 respondentov z oblasti riadenia IT v spoločnostiach, ktoré pôsobia v odvetví priemyselnej výroby, v oblasti realizácie dodávok investičných celkov a v stavebníctve alebo maloobchodnom predaji. 93 percent respondentov uviedlo, že sa zmene nebráni a vidí v nej príležitosť pre rozvoj podnikania.
Dve tretiny respondentov sa zhodli na tom, že ak dôjde ku zmenám v rámci ich podnikania, patrí medzi najdôležitejšie faktory silný zmysel pre smerovanie spoločnosti, jasné obchodné ciele a efektívne vedenie spoločnosti. Keď sme účastníkov prieskumu požiadali, aby zo zoznamu vybrali tri trhové alebo sociálne zmeny, ktoré majú najväčší vplyv na ich podnikanie, 68 % respondentov z celého sveta uviedlo, že vôbec najväčší vplyv na ich podnikanie majú v súčasnosti zmeny v dopyte zákazníkov. Predstavitelia vrcholového manažmentu sú považovaní za druhý najvplyvnejší faktor v 37 % prípadov a v poradí ďalším faktorom je celková dostupnosť ponúkaného tovaru a služieb (29 %).
Prieskum však odhalil významné rozdiely v názoroch respondentov z rôznych častí sveta a z rôznych priemyselných odvetví, pokiaľ ide o faktory, ktoré majú zásadný vplyv na zmeny v podnikaní. Podstatné zistenia:
• V Číne je vrcholový manažment považovaný za veľmi vplyvný faktor (v 65 % prípadov, zatiaľ čo globálne iba v 37 %), na opačnej strane pritom stojí vnímanie malého vplyvu správania sa zamestnancov ako aj medzinárodných či miestnych zákonných obmedzení a nariadení (11 %, resp. 6 %, v porovnaní s priemernými globálnymi hodnotami 21 %, resp. 20 %).
• Pokročilé technológie sú považované za veľmi vplyvný faktor vyvolávajúci zmeny v Nemecku (44 %) a tiež v Číne (42 %), zatiaľ čo priemerná globálna hodnota predstavuje 25 %.
• Krajiny Beneluxu a Nórsko sú časťou sveta, v ktorej vplyv správania sa zamestnancov v podnikoch vykazuje najväčšiu odchýlku v hodnotení, a síce celých 44 % v týchto krajinách v porovnaní s globálnym priemerom 28 %. Naproti tomu vplyv miestnych zákonov a nariadení aj zmien vlády je tu vnímaný len ako nepatrný, vo Švédsku, Nórsku a Dánsku zmeny vlády ovplyvňujú firmy v priemere iba z 11 % a miestne zákony v 7 % prípadov.
• V rámci všetkých opýtaných krajín Brazília uviedla, že zmeny miestnej vlády a miestnych zákonov a nariadení majú v 81 % prípadov výrazný vplyv na zmeny, globálny priemer pritom predstavuje 38 %. To je v priamom kontraste s Nemeckom, kde zmeny vlády a miestnych zákonov sú považované za významné faktory len v 2 % prípadov.
• Britské podniky venujú najviac pozornosti zmenám v dostupnosti tovarov a služieb (v priemere 51 %), pričom globálny priemer je 29 %.
• Respondenti vo Francúzsku si viac než kde inde všímajú fúzií a akvizícií (41 %), čo je dvakrát viac ako globálny priemer (20 %).
• Španielsko je unikátne v tom, že považuje pracovníkov vrcholového manažmentu za rovnako vplyvný faktor ako zákaznícky dopyt, obidve kategórie totiž získali zhodne po 59 %.
• Respondenti v Severnej Amerike prikladajú väčší význam zmenám vlády (priemerne 37 %), ako je globálny priemer – len 18 %.
Taktiež sú tu viditeľné výraznejšie názorové odchýlky medzi jednotlivými priemyselnými odvetviami. Vplyv celkovej dostupnosti ponúkaných tovarov a služieb nie je v stavebníctve považovaný za rovnako zásadný ako v sektore výroby a obchodu (22 %, resp. 41 % a 45 %). V stavebníctve sú však zmeny vlády považované za významnejší faktor ako v obchode a vo výrobe (26 % v porovnaní s 9 % a 7 %). Úloha pokročilých technológií je zjavná vo výrobnom sektore, kde ju respondenti označili za druhý najdôležitejší faktor ovplyvňujúci zmeny v podnikaní. Na opačnom konci spektra vo výrobnom sektore sa nachádzajú senior manažéri (iba v 4 % označení ako kľúčový stimul), v stavebníctve a maloobchode dosahuje hodnota 20 %.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok