logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • S rastúcimi nákladmi na zabezpečenie a prevádzku cestnej nákladnej flotily rastie potreba...
  • Nevyspytateľné počasie a geopolitická situácia sťažujú predikciu prepravných časov. Ani...
  • Dunajská Streda sa stáva jedným z najvýznamnejších logistických uzlov strednej Európy. Nová...
  • Bratislavské letisko zaznamenáva najlepšie hospodárske výsledky za 16 rokov. Letisková...

DHL odhaľuje kľúčové trendy v štúdii Logistics Trend Radar 2016

1. augusta 2016
Spravodajstvo 0
1514
DHL odhaľuje kľúčové trendy v štúdii Logistics Trend Radar 2016

DHL popisuje 26 dôležitých trendov, ktoré by mohli mať vplyv na odvetvie logistiky v horizonte nasledujúcich piatich až desiatich rokov. Nová štúdia DHL Logistics Trend Radar 2016 je tretím vydaním priekopníckeho radu, ktorý predstavuje úplne nové trendy, sleduje ďalší vývoj trendov popísaných v predchádzajúcich vydaniach a všíma si taktiež trendy, ktoré od roku 2013, kedy bola zverejnená prvá štúdia, ustúpili do pozadia alebo sa dokázali presadiť v širokom meradle.

„Predvídanie trendov je aj naďalej výzvou. Je ťažké vopred odhadovať, aké trendy budú mať na spoločnosti dlhodobý dopad a aké budú mať krátky život,“ hovorí Markus Kückelhaus, viceprezident spoločnosti DHL, zodpovedný za inovácie a výskum trendov. „Pomocou štúdie Logistics Trend Radar sa snažíme identifikovať trendy a porozumieť im už v rannej fáze ich vývoja, aby sme my aj naši zákazníci získali dostatočný náskok.“

Štúdia Logistics Trend Radar 2016 ponúka cenné poznatky a informácie k prebiehajúcim zmenám a najnovším trendom, ktoré budú pravdepodobne vytvárať budúcnosť logistiky – od makrotrendov, ako sú energie z obnoviteľných zdrojov a zmeny obchodných procesov, až po mikrotrendy, medzi ktoré patria novo založené logistické firmy, ktoré môžu zmeniť celé odvetvie. Štúdia podrobne poukazuje na to, akých oblastí ekonomiky sa tento vývoj dotkne, a uvádza časové obdobie v nasledujúcom desaťročí, kedy sa prejaví jeho potenciálny vplyv.

Pravdepodobne najvplyvnejšie trendy popísané štúdiou z roku 2016 sú založené na umelej inteligencii a personalizácii. Medzi ne patria inteligentné dodávateľské reťazce s vysoko rozvinutými samoučiacimi sa systémami. Dátovo riadené a autonómne dodávateľské reťazce by mohli v doteraz nepredstaviteľnom merítku optimalizovať výrobu, logistiku, skladovanie a dodávanie tovaru konečným spotrebiteľom, a toto všetko by sa mohlo stať realitou už behom piatich rokov napriek vysokým počiatočným nákladom, ktoré bránia ich rýchlejšiemu zavádzaniu do logistického odvetvia.

Zmeny v správaní zákazníkov a túžba po personalizácii viedli k dvom ďalším trendom: Batch Size One a On-demand Delivery. V prípade „dodania podľa dopytu“ (On-demand Delivery) rozhoduje zákazník o tom, kedy a kde má byť objednaný tovar dodaný, a zásielku mu potom doručia flexibilné kuriérske služby. Batch Size One („Veľkosť série 1“) ukazuje, čo by sa mohlo stať, keby sa dopyt spotrebiteľov po vysoko personalizovaných produktoch dostal v nasledujúcich dvadsiatich rokoch na úroveň veľkovýroby. „Veľkosť série 1“ by viedla k decentralizovanej výrobe a rýchlym zmenám v dodávateľských reťazcoch. Poskytovatelia logistických služieb budú musieť byť rýchly a flexibilný, aby mohli reagovať na zmeny v dobách a mieste výroby.

„Kľúčové trendy, predstavené v tohtoročnej štúdii Logistics Trend Radar, by mohli radikálne zmeniť globálne odvetvie logistiky, pričom 15 z 26 týchto trendov sa prejaví pravdepodobne behom piatich rokov,“ hovorí Matthias Heutger, viceprezident spoločnosti DHL, zodpovedný za stratégiu, marketing a inovácie. „Pre všetkých manažérov v oblastiach riadenia dodávateľských reťazcov a logistiky je rozhodujúce, aby si teraz uvedomili tieto priekopnícke trendy a ich vplyv na vlastné podnikanie alebo odvetvie.“

Veľmi oceňovaná štúdia Logistics Trend Radar, vydávaná oddelením DHL Trend Research, je dynamickým a mnohostranným nástrojom profesionálov v logistike pri plánovaní budúcich scenárov a vývoji stratégií a inovácií. Ročník 2016 zahŕňa detailnú analýzu nových trendov a ich príslušný vplyv na rôzne oblasti ekonomiky, aktuálny výhľad na dlhodobé trendy a poznatky odborníkov Svetovej banky, Fraunhoferovho inštitútu a spoločností HP a 500 Startups, týkajúce sa budúcnosti odvetvia logistiky. Štúdia navyše predstavuje transformačné pilotné projekty oddelenia DHL Trend Research, medzi ktoré patrí testovanie spolupracujúcich robotov v skladovacích prevádzkach spoločnosti DHL.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Bezkonkurenčný dizajn a špičkový výkon s novým radom elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48

Toyota Material Handling Europe s potešením predstavuje nový rad čelných elektrických vysokozdvižných vozíkov Toyota Traigo48, ktorý ponúka vynikajúci výkon, bezkonkurenčný dizajn a komplexný súbor funkcií, ktoré určujú nový štandard pre manipuláciu s materiálom. S 3- a 4-kolesovými modelmi v rôznych veľkostiach je rad Traigo48 prispôsobený potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú univerzálnosť a produktivitu v aplikáciách, ako […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Toyota MH Europe a SSAB sa pustili do výroby novej generácie manipulačnej techniky s nižšou uhlíkovou stopou

Spoločnosť začína používať oceľ SSAB Zero z recyklovanej ocele, ktorá sa vyrába využitím elektrickej energie bez fosílnych palív a bioplynu, vďaka čomu vznikajú ocele s výrazne nižšími emisiami uhlíka z fosílnych palív. Toyota Material Handling Europe a SSAB vstupujú do partnerstva bez fosílnych palív a vďaka tejto spolupráci sa spoločnosť stáva prvým výrobcom manipulačnej techniky, […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 102: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok