logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

E-commmerce mení distribúciu u priemyslových firiem

5. júla 2017
Spravodajstvo 0
895
E-commmerce mení distribúciu u priemyslových firiem

Najnovšia štúdia UPS medzi priemyselnými firmami v Európe, Spojených štátoch a Číne potvrdzuje, že e-commerce mení nakupovanie v priemyselných firmách. S nakupovaním priamo od výrobcu a s posilňovaním elektronických trhovísk dochádza k zmenám v hodnotovom dodávateľsko-odberateľskom reťazci a tradiční distribútori sú pod zvýšeným tlakom a bojujú o udržanie podielu na trhu.

Na základe prieskumu medzi 800 profesionálnymi nákupcami z Francúzska, Talianska, Nemecka a Veľkej Británie štúdia UPS „2017 Industrial Buying Dynamics Study“ ukazuje, že v roku 2017 vyše 90 percent nákupcov priemyselných podnikov nakupuje priamo od výrobcov, čo je nárast o 27 percent od posledného prieskumu v roku 2015. Zo štúdie tiež vyplýva, že nákupcovia minú väčšiu časť svojho rozpočtu priamo u výrobcov; podiel priamych obchodov s výrobcami na celkových výdavkoch v Európe tvorí už 44 percent.

„Najdôležitejšou správou o nakupovaní v priemysle v roku 2017 je zmena: priamy on-line predaj nahrádza staré zavedené obchody cez distribútorov,“ hovorí Abhijit Saha, viceprezident pre marketing UPS Europe. „Či už ide o priamy nákup od výrobcu, či cez elektronické trhovisko, tradiční sprostredkovatelia sú všade pod veľkým tlakom. A možnosti získať on-line informácie aj vykonať samotný obchod sú významnými faktormi tejto zmeny.“

Ako môžu tento posun dopytu zachytiť predajcovia produktov priemyselnej výroby? Podľa štúdie UPS je zďaleka najdôležitejším faktorom zlepšenie popredajných služieb, od svojho dodávateľa ich očakáva 86 percent nákupcov, čo je oproti roku 2015 nárast o 8 percent. Aj keď najdôležitejšou popredajnou službou je efektívny proces vrátenia tovaru, nákupcovia takisto očakávajú oveľa širšiu ponuku služieb. Podľa 70 percent respondentov je najdôležitejšia možnosť údržby a opráv u zákazníka. Popredajné služby v skutočnosti pomáhajú dodávateľom udržať si lojalitu zákazníka a ziskovosť, pretože 55 percent respondentov vyjadrilo ochotu zmeniť dodávateľa s ohľadom na popredajné služby.

Nákupcovia takisto očakávajú rýchlejšie dodanie. Dvaja z piatich nákupcov uvádzajú, že u najmenej štvrtiny svojich objednávok požadujú dodanie ten istý deň a podľa 60 percent nákupcov je dodanie najdlhšie do 48 hodín zvyčajne požadované u všetkých objednávok.

Štúdia tiež zdôrazňuje rastúci význam poistenia, ktoré je súčasťou ponuky dodávateľa, a ďalej rast cezhraničných predajov. Polovica všetkých európskych nákupcov v štúdii uviedla, že by zmenila dodávateľa v prípade, že by ponúkol lepšie poistenia. V prípade cezhraničných predajov štúdia ukázala, že 33 percent respondentov získava svoje výrobky od dodávateľov mimo domáci trh, predovšetkým z iných európskych krajín. Podľa nákupcov sú ďalšími najdôležitejšími dodávateľskými trhmi Spojené štáty a Čína.

„Spoločnosti, ktoré vnímajú príležitosť v podobe meniacich sa modelov distribúcie v priemyselnej výrobe, si chcú udržať svojich zákazníkov a expandovať na nové trhy,“ uviedol Abhijit Saha. „Čo znamená ponúknuť užívateľsky ústretovejší predajné kanály, investovať do svojich dodávateľských reťazcov a zamerať sa na popredajné služby.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok