Hovorila mi spolucestujúca v rannom trolejbuse, aké komplikácie jej spôsobuje nový grafikon mestskej hromadnej dopravy. Kvôli presmerovaným spojom nestihne prípoj a ďalším príde do práce neskoro. Mohla by ísť peši na inú zastávku ako vždy a cestovať inými trolejbusmi a autobusmi. To však znamená vstávať o polhodinu skôr.
Nie je to len jej problém. Stačí sa ráno, a vlastne aj počas dňa, započúvať do vysielania rozhlasových staníc. Zápchy a kolóny v hlavnom meste hlásia nepretržite. Byť šoférom v Bratislave si vyžaduje veľkú dávku trpezlivosti a sebazaprenia. Jasné, v množstve áut sedí jeden človek. Ale napadlo niekoho, že možno práve zaviezol manželku do práce a deti do školy? Že sa vlastne sám pokúša dostať do zamestnania? Že naletel developerom, ktorí ponúkali nádherné bývanie v blízkosti Bratislavy? Akurát zabudli dodať, že cesta v špičke trvá aj dve hodiny a nie sú tam školy ani obchody?
Developeri dnes rozhodujú, kde budú stavať a kde sa budú opravovať (uzatvárať) cesty. Územný plán nie je pre nich rozhodujúci, vždy dokážu presadiť jeho zmenu. Aj poza chrbát občanom, aj vďaka poplatným funkcionárom. Developer je skrátka pán, ktorý rozhoduje. A nejakí občania a vodiči ho predsa zastaviť nemôžu.