Brnianska spoločnosť CCV Informačné systémy bráni svoju značku v spore s nadnárodným gigantom NOKIA. Prihlášku ochrannej známky LOKIA WMS. určenú pre skladový softvér, napadla NOKIA námietkami. Prípad teraz rieši oddelenie sporných konaní Úradu pre priemyselné vlastníctvo. Novinka pre riadenie skladov bola uvedená na trh už v septembri minulého roka a je nasadená u dvoch desiatok zákazníkov.
Spoločnosť NOKIA Corporation podala 16. februára 2018 prostredníctvom svojho právneho zástupcu JUDr. Vladimíra Rotta námietky na Úrad priemyselného vlastníctva proti zápisu značky LOKIA WMS. Ako dôvod sporu uvádza podobnosť požadovaného označenia „LOKIA WMS“ so skoršou slovnou ochrannou známkou „NOKIA“, platnou na celom území EÚ.
LOKIA WMS bola uvedená na trh v septembri 2017
CCV Informačné systémy poskytuje skladový softvér na slovenskom trhu už 20 rokov a 6. septembra minulého roka uviedla na trh nové skladové riešenie pod názvom LOKIA WMS. Znižuje o 40 % prácnosť v sklade a z 99 % obmedzuje chybovosť skladovej logistiky. Je tak účinným nástrojom pre lepšie riadenie pracovníkov skladu. Riešenie je výnimočné nielen zrozumiteľným zobrazením zásob na grafickej mape skladu, no najmä rýchlosťou nasadenie za jeden deň. Cloudové riešenie LOKIA WMS je poskytované výhradne formou služby cez internet a v súčasnosti pomáha riadiť sklady dvom desiatkam stredne veľkých obchodných a výrobných firiem.
V snahe o ochranu značky požiadala ešte v auguste pred samotným uvedením na trh spoločnosť CCV Informačné systémy prostredníctvom svojho patentového zástupcu Ing. Libora Markesa o zápis ochrannej známky do registra Úradu priemyselného vlastníctva (ÚPV).
Spor o zameniteľnosť značky u zákazníkov
Námietka spoločnosti NOKIA Corporation vychádza z faktu, že skoršia ochranná známka „NOKIA“ je platná vo všetkých triedach výrobkov a služieb (č. 1 až 45). Vzťahuje sa tak na najširšie možné spektrum výrobkov a služieb, a teda sa samozrejme prekrýva tiež v triedach č. 9, 35 a 42, pre ktoré je zápis napadnutého označenia „LOKIA WMS“. CCV nespochybňuje tvrdenie napádajúceho, ak ide o zhodu na týchto triedach produktov a služieb. Reálne ide ale o úplne odlišné značky zamerané na iné cieľové skupiny.
Ako sporný sa javí argument napádajúceho o podobnosti s rizikom zámeny značky pre skladový softvér so značkou známou medzi mobilnými telefónmi. Pri zadaní „NOKIA“ do vyhľadávača sa pritom výskyt tohto označenia obmedzuje výlučne na oblasti mobilných telefónov alebo telekomunikačnej infraštruktúry.
„Relevantnou verejnosťou, na ktorú produktom cielime, sú firmy, ktoré vybavujú svoje skladové prevádzky softvérom pre riadenie skladov. Ide teda o spotrebiteľa na pozícii manažéra logistiky, a tí pristupujú k výberu systémov s veľmi vysokou mierou pozornosti. Je málo pravdepodobná možnosť zámeny na českom trhu, kde je ochranná známka „NOKIA“ dostatočne známa a intenzívne používaná. Česká verejnosť si označenie „NOKIA“ spája výlučne s mobilnými telefónmi alebo prípadne s produktmi infraštruktúry telekomunikačných sietí,“ tvrdí Tomáš Kormaňák, produktový manažér LOKIA WMS.