logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Geis: Logistika môže byť zábava aj adrenalín

25. júla 2018
Doprava 0
1547
Geis: Logistika môže byť zábava aj adrenalín

Prepravná a logistická spoločnosť Geis prepraví ročne po zemi, vode či vo vzduchu milióny zásielok na firemné a súkromné adresy. „Občas sa objaví naozaj špeciálna požiadavka na prepravu,“ hovorí Naďa Bohinská, marketingová špecialistka skupiny Geis na Slovensku. A hneď jednu takú perličku konkrétne z leteckej prepravy pridáva. Išlo o býčie spermie od šľachteného šampióna, ktoré bolo potrebné prepraviť z Českej republiky do Turecka.

„Vysoká hodnota prepravovaného tovaru vyžadovala špeciálne zaobchádzanie. Tovar bol zabalený v 27 tankových dózach s veľkosťou 55x55x80 centimetrov, pričom každá vážila 70 kilogramov. Spoločne išlo o 100.993 dávok s celkovou hmotnosťou takmer dve tony,“ spomína Naďa Bohinská.

Ďaleko väčším problémom než váha a rozmery zásielky bola potreba nepretržitého chladenia. „Tanky sme museli po celú dobu transportu chladiť tekutým dusíkom. Tým pádom išlo o tzv. nebezpečný tovar, ktorý letecká preprava riadi špecifickými pravidlami Medzinárodnej asociácie leteckých prepravcov (IATA),“ opisuje Naďa Bohinská.

Zásielka odletela podľa plánu leteckou spoločnosťou Turkish Airlines a do cieľa dorazila v poriadku a včas. „Asi po dvoch mesiacoch nás klient oslovil znova, aby sme dopravili jednu dózu späť z Turecka z dôvodu reklamácie,“ hovorí Naďa Bohinská. Jednalo sa o 1013 dávok s hmotnosťou 38 kilogramov. Zásielka dorazila do Prahy tak, ako sa plánovalo. „Turecký odosielateľ ale bohužiaľ nevystavil platné vývozné veterinárne dokumenty pre vstup tovaru do Európskej únie a zásielku zadržala česká veterinárna správa. Aj napriek všetkému úsiliu sa nášmu klientovi nepodarilo donútiť tureckú stranu, aby vystavila platné veterinárne dokumenty. Preto sme nakoniec museli nechať túto reklamovanú zásielku pod colným dohľadom zlikvidovať,“ spomína Naďa Bohinská.

Nečakané komplikácie

Občas sa môže skomplikovať aj jednoduchá preprava na krátku vzdialenosť, o čom hovorí aj ďalšia príhoda. „Išlo o prepravu tzv. okolo komína, teda v okruhu desiatok kilometrov od depa,“ hovorí Aleš Vykydal, prevádzkový riaditeľ Geis Parcel CZ. „Jeden z našich dopravcov zaučil nového vodiča na trase Brandýs nad Labem a okolie. Keď tento nový vodič prvýkrát slúžil sám, vyrazil radšej s predstihom,“ uvádza Aleš Vykydal.

Po štyroch hodinách kontaktoval vodiča dispečer s otázkou, prečo doteraz nedoručil konkrétny balík, ktorý mal byť už u príjemcu v Brandýse nad Labem. Vodič mu odpovedal, že je v Říčanoch, teda asi iba sedem kilometrov od depa, kde zásielky k rozvozu naložil. Dispečer začal zisťovať, čo sa stalo a či nemá poruchu na vozidle, ale vodič odpovedal, že auto je v poriadku, ale pokazila sa navigácia a on nemôže trafiť do Brandýsa. Za ďalšiu hodinu sa vrátil späť do depa, kde na neho netrpezlivo čakali tri náhradné vozidlá. „Zásielky sme doručili načas, dezorientovaného vodiča sme však už nikdy viac nevideli,“ dodáva Aleš Vykydal.

Nebezpečné lepidlo

Niekedy sa nebezpečný tovar objaví tam, kde by ste ho najmenej čakali. „Unikátnu zásielku, a to šesť kusov železničných koľajníc s váhou 16.000 kilogramov, sme prepravovali letecky do indonézskej Jakarty,“ spomína David Knobloch, prokurista Geis CZ Air + Sea. „Táto preprava bola veľmi náročná na prípravu, pretože sme zabezpečovali aj manipulačnú techniku na vykládku koľajníc z kamióna a ich presun na leteckej palety na expedíciu do lietadla. Navyše celá procedúra prepravy, vykládky, manipulácie a prípravy exportných dokumentov musela bezpodmienečne prebehnúť v priebehu šiestich hodín. Keď už to vyzeralo, že všetko stíhame, objavila sa neavizovaná súčasť zásielky, a to špeciálne lepidlá, ktorá musela byť odoslaná rovnakým letom. Práve táto drobnosť nám spôsobila najväčší stres. Ukázalo sa totiž, že ide o nebezpečný tovar, takže sme museli v extrémne krátkom termíne vyriešiť ich prebalenie a dokumentáciu podľa pravidiel IATA. Našťastie sme si so situáciou poradili vďaka odbornosti a flexibilite nášho leteckého oddelenia a termín sme dodržali,“ popisuje David Knobloch a dodáva, že na podobné komplikácie je spoločnosť Geis pripravená a nebojí sa čeliť ďalším výzvam.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok