logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Archiv newsletteru SL News
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Vladimír Čoček: Logistika sa za posledných 10 rokov zmenila úplne zásadne „Pri všetkých...
  • Slovenské firmy vsádzajú na inteligentné technológie, pri vchode vás privíta e-reception Závora...
  • Nový cloudový softvér na optimalizáciu riadenia robotických flotíl Spoločnosť Mobile Industrial...
  • cargo-partner podporuje pomoc pri zemetrasení v Turecku Keďže Turecko stále pracuje na obnove a...

ČESMAD žiada zrušiť daň z vreckového

8. augusta 2018
Spravodajstvo 0
1640
ČESMAD žiada zrušiť daň z vreckového

Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia žiada zrušiť zdaňovanie vreckového vodičov pri cestách do zahraničia a zmierniť vysokú daň z motorových vozidiel. Očakáva od toho zvýšenie konkurencieschopnosti slovenských dopravcov na domácom aj európskom trhu, ako aj záujmu vodičov o túto profesiu vzhľadom na ich výrazný nedostatok v SR. Vedenie združenia o tom rokovalo so štátnou tajomníčkou Ministerstva financií SR Danou Meager.

Dopravcovia otvorene hovoria o kríze v odvetví a zlých podmienkach na zamestnávanie vodičov a podnikanie. „Okrem povinnej mzdy vodičov, minimálnych miezd v zahraničí dávame aj cestovné náhrady, ktoré nám v zahraničí nechcú uznávať. S tým súvisí aj vreckové, ktoré sa hlavne využíva, keď má vodič veľa dokladov, aby sa mu to dalo do paušálu,“ hovorí Pavol Jančovič, prezident ČESMAD Slovakia. Zdanenie pripraví vodičov o cca 100 až 150 eur mesačne.

Za paradox považuje, že napriek nárastu miezd zhruba o 10 % vodiči naďalej odchádzajú do zahraničia za lepšími podmienkami. „Nás to stojí omnoho viac ako zahraničného dopravcu a človek, ktorý je platený, tam dostáva oveľa viacej ako u nás. Toto je kľúčový argument, prečo nemáme vodičov. Nepotrebujeme cudzincov, nám by stačilo, aby sa vrátili naši vodiči, ktorí sú v zahraničí,“ konštatuje Pavol Jančovič.

„Urobili sme štúdiu v prípade nemeckej minimálnej mzdy za celý mesiac. Urobili sme prepočet, koľko dostane vodič v hotovosti v prípade, že sa za rovnakých podmienok zamestná na Slovensku a v Nemecku,“ povedal Pavol Hudák, prvý viceprezident združenia ČESMAD. Prepočet upravili aj na jedno až štyri deti pre porovnanie sociálnych výhod. „Dospeli sme k záveru, že pracovná sila na Slovensku je drahšia ako v Nemecku. Vodič, ktorý nemá deti, a odíde do Nemecka, kde dostane len minimálnu mzdu, zarobí o 191 eur viac. Vodič s jedným až štyrmi deťmi má v Nemecku s prídavkami viac o 343, 493, 647 a 915 eur. Nemáme šancu konkurovať sociálnemu systému, ktorý je tu zavedený. Jedinou cestou je prijať také opatrenie, aby dopravcovia vedeli konkurovať tejto nevýhode prostredníctvom peňazí, ktoré štát berie a potrebujeme ich od štátu dostať,“ dodáva Pavol Hudák. Aj preto je podľa neho potrebné zrušiť zdaňovanie vreckového pre vodičov.

Taktiež aj daň z motorových vozidiel je na Slovensku v porovnaní s okolitými krajinami podľa ČESMADu takmer dvojnásobne vyššia a v Európskej únii je po Írsku druhá najvyššia. „Je to veľmi silný argument na to, aby sme so štátom na túto tému hovorili,“ tvrdí Pavol Jančovič.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce

Sklad s pohľadom do budúcnosti. Jeden z prvých plne automatizovaných skladov na Slovensku má ZKW Krušovce Plne automatizované skladové prevádzky sa na Slovensku ešte len začínajú realizovať. Za západnými európskymi krajinami v tom zaostávame. Za hlavné faktory, prečo je to tak, odborníci na intralogistiku označujú opatrnosť pri nepoznanom a nevyhnutnú vyššiu prvotnú investíciu. Pritom automatizácia skladu je skvelé riešenie […]

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko

Prvé elektrické nákladné vozidlo vo flotile DB Schenker Slovensko Podobne ako v iných odvetviach, aj v logistike sa čoraz väčší dôraz kladie na udržateľnosť a ekológiu. Klimatická zmena, energetická kríza, enormne vysoká inflácia, to všetko núti spoločnosti nielen šetriť, ale aj byť ekologickejším. Výnimkou nie je ani svet dopravy. Firmy pôsobiace v oblasti logistiky kladú stále […]

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023

Už koncom apríla sa uskutoční prestížna automotive konferencia NEWMATEC 2023 7. ročník konferencie NEWMATEC, ktorú organizuje Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky, sa bude opäť konať v hoteli Partizán na Táloch. Konferencia NEWMATEC 2023: Termín: 25. – 26. apríl Miesto podujatia: Hotel Partizán, Tále Témy: Aktuálna ekonomická a geopolitická situácia a jej vplyv na automobilový priemysel […]

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti

Martin Stratov: Navrhujeme optimálne riešenie v každej oblasti, a to aj v udržateľnosti Spoločnosť Garbe Industrial Real Estate Slovakia zintenzívnila v poslednom období svoje developerské aktivity. Momentálne stavia v Piešťanoch, pričom svoju pozornosť zameriava najmä na efektívne a udržateľné riešenia, ktoré prinášajú rôzne typy benefitov nielen pre nových nájomcov, ale aj pre spoločnosť z hľadiska ekológie. Čo všetko […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 93: Hlavná téma: Logistické služby; Doprava: Využitie LNG v doprave; Development: Vplyv inflácie na projekty; Interview: Peter Holba, Dalitrans; Prípadová štúdia: Spolupráca Packeta a 108 Agency; Výrobná logistika: Efektivita manipulačnej techniky; Skladovanie: Trendy vo svete paliet; Management: Bezpečnosť zamestnancov; Obaly: RFID; Žena v logistike: Mária Budzelová; KLM: Na návšteve Česmad a DPD

SL SK 94: Hlavná téma: Logistika poslednej míle; Doprava: Elektromobilita v nákladnej doprave; Development: Špekulatívna výstavba; Interview: Ladislav Funtík, o logistike pre Ryba Žilina; Prípadová štúdia: Väčšie skladové priestory; Výrobná logistika: Čo prinesie rok 2023 pre automotive a logistiku; Management: Krízové obdobie a inflácia – ako ich prežili firmy?; Obaly: Vratné obaly a budúcnosť; Žena v logistike: Jozefína Tóthová; Agenda: Kongres Slovlog a jeho odkaz pre slovenskú logistiku

 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required