logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

FM Logistic zverejnila výsledky za finančný rok 2018-19

11. júla 2019
Spravodajstvo 0
1713
FM Logistic zverejnila výsledky za finančný rok 2018-19

Spoločnosť FM Logistic oznámila svoje finančné výsledky za fiškálny rok 2018-19, ktorý skončil 31. marca 2019. Podrobnú, auditovanú výročnú správu spoločnosť zverejnila 15. júla 2019.

Spoločnosť FM Logistic vykázala v roku končiacim marcom 2019 tržby vo výške 1.318 miliónov EUR, čo predstavuje medziročný nárast o 11,8 % a zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) o 35,1 milióna EUR, čo je o 32 % viac ako 26,5 milióna EUR z minulého fiškálneho roka. Po odpočítaní vplyvu mien bol rast príjmov 15 %. Zlepšenie EBIT bolo podporené opatreniami, ktoré podnik prijal s cieľom zvýšiť prevádzkovú efektivitu a byť selektívnejší vo svojom obchodnom prístupe.

„FM Logistic dosiahla vo fiškálnom roku 2018-19 solídne výsledky s dvojciferným rastom tržieb a EBITu,“ povedal Jean-Christophe Machet, generálny riaditeľ FM Logistic. „Nárast príjmov bol výhradne organický, čo ukazuje na dôveru našich zákazníkov. Zlepšenie ziskovosti odráža prvé výsledky nášho plánu Focus. Implementácia tohto plánu sa začala v roku 2017 a má štyri ciele: nastaviť správne ceny za naše služby, zvýšiť prevádzkovú efektivitu, rozvíjať ľudské zdroje a byť selektívnejší z obchodného hľadiska. Tieto výsledky dávajú kredit nášmu obchodnému modelu nezávislej a rodinnej spoločnosti. “

FM Logistic využila trvalý dopyt po logistických službách v Európe a Ázii, ktorý je poháňaný rozvojom multikanálovej distribúcie a e-commerce. V priebehu fiškálneho roka 2018-19 získala FM Logistic nové zákazky vo výške 190 miliónov EUR, a to najmä od spoločností v sektore FMCG, maloobchodu, parfumov a kozmetiky.

V transportných aktivitách dosiahla FM Logistic rast tržieb vo výške 17% (pri stálom FX), čo bolo podporené aj výsledkom služby mestskej logistiky Citylogin. Citylogin sa rozvíja spolu s veľkými e-commerce a maloobchodnými spoločnosťami.

FM Logistic v priebehu roka 2018-19 pokračovala v rozširovaní svojej pôsobnosti v celej Európe. Otvorila alebo rozšírila niekoľko logistických platforiem v Rusku, Poľsku, Českej republike, Rumunsku, Španielsku a Taliansku. Výstavba prebieha v Indii a vo Vietname. Mimofrancuzský trh teraz tvorí 61% príjmov FM Logistic.

Stredná Európa

„Hrubý domáci produkt na stredoeurópskych trhoch naďalej rastie. FM Logistic na tieto pozitívne podnety zareagovala a posilnila svoju pozíciu v regióne, kde sa teší vysokej dôvere svojich zákazníkov. Zároveň v Poľsku, Českej republike, na Slovensku a v Maďarsku získala niekoľko ocenení vo svojom sektore,“ povedal Daniel Franke, výkonný riaditeľ FM Logistic pre strednú Európu.

Aby FM Logistic uspokojila dopyt súčasných i potenciálnych zákazníkov otvorila v strednej Európe 5 nových platforiem (v poľskom Gdansku, Štetíne, Lodži, Bedzin a v českých Lovosiciach). Obrat spoločnosti FM Logistic rastie každým rokom vďaka dôslednej implementácii svojej stratégie a priaznivému tempu ekonomického rastu v strednej Európe. V porovnaní s predchádzajúcim rokom spoločnosť zaznamenala nárast obratu o 12,5%, čo spolu so zvýšením prevádzkového zisku viedlo k výraznému zlepšeniu ziskovosti. V roku 2018-19 vzrástol obrat spoločnosti v Poľsku o 10%, v Českej republike o 24%, na Slovensku o 6% a v Maďarsku o 25%.

Súčasne FM Logistic pokračovala v investíciách do automatizácie svojich skladových procesov. Zvýšila prevádzkovú efektivitu nasadením ďalších automatizovaných vozidiel (AGV), spolupracujúcich robotov (cobotov) a inventúrnych dronov. Spoločnosť tiež pokračovala vo svojej digitálnej transformácii s migráciou niekoľkých aplikácií do cloudu, prijatím nových systémov pre správu skladu (WMS), zavedením digitálneho HR Suite a implementáciou G Suite Google.

V účtovnom roku FM Logistic v strednej Európe rozšírila portfólio svojich zákazníkov o mená ako je IKEA, Biedronka, InterVion, Chipita, Zentiva, Pepco, Kwidzyn, Żywiec, McCormick, Fanex, Polpharma, Woseba, Continental Bakeries.

Poľský a Slovenský tím získal hlavnú cenu v celosvetovej súťaži FM Logistic Faster Mind Challenge, určené pre študentov a absolventov vysokých škôl. Súťaž podporuje inovácie prostredníctvom realizácie súťažných projektov, ktoré môžu pomôcť FM Logistic dosiahnuť ciele stanovené v jej stratégii trvalo udržateľného rozvoja.

Neopomenuteľným úspechom je 90% skóre pri audite štandardného operačného postupu od spoločnosti IKEA, ktorého ako prvá v histórii dosiahla práve logistická platforma FM v Jarostech.

Vyhliadky

Vo fiškálnom roku 2019-20 očakáva FM Logistic ďalšie zlepšenie EBITu postavené na pomalšom raste tržieb v dôsledku zvýšenej komerčné selektivity. Tieto ciele je potrebné chápať pri konštantných výmenných kurzoch a bez akvizícií.

O FM Logistic Stredná Európa

FM Logistic Stredná Európa je pobočkou medzinárodného logistického operátora, ktorý pôsobí na 3 kontinentoch. V stredoeurópskom regióne pôsobí od roku 1995, kedy bola otvorená prvá pobočka v Poľsku, kde v súčasnosti prevádzkuje 12 logistických platforiem a 17 obalových centier a ďalších 10 platforiem v Českej republike, Maďarsku a Slovensku. Spoločnosť v strednej Európe zamestnáva viac ako 5 000 ľudí, ponúka 750 tisíc štvorcových metrov skladovej plochy, ktorá pojme viac ako 1,1 milióna paliet a prevádzkuje 2,5 tisíca moderných vozidiel svojho vozového parku.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok