logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Logistika v horskom turizme má svoje špecifiká. Krízové situácie dané napríklad zlým počasím...
  • Medzinárodný developer priemyselných nehnuteľností Besico oficiálne spúšťa výstavbu svojho...
  • Podľa nových pravidiel môžu cez Prístavný most prechádzať vozidlá nad 7,5 tony len v prípade, že...
  • Nový software umožňuje automatizáciu procesov a centrálnu správu dát o vodičoch a vozidlách,...

NÁZOR: Slovensko je až príliš orientované na automobilky

30. marca 2020
Spravodajstvo 0
1986
NÁZOR: Slovensko je až príliš orientované na automobilky

Napriek šíriacemu sa koronavírusu sa v piatok 27. marca stretli členovia slovenského Klubu logistických manažérov. Samozrejme, vzhľadom na bezpečnostné opatrenia, platné na celom Slovensku, stretnutie sa uskutočnilo pomocou videokonferenčnej aplikácie. Témou virtuálnej diskusie bola aktuálna situácia okolo pandémie koronavírusu a jej dopad na slovenskú i svetovú ekonomiku, hospodárstvo, logistiku aj spoločnosť. V nasledujúcich dňoch vám prinesieme zaujímavé pohľady jednotlivých účastníkov virtuálneho stretnutia.

Alexander Alstock, commercial director Slovakia, Stow SR

„V súvislosti so šíriacim sa koronavírusom sme veľmi skoro zaviedli niekoľko opatrení. Naši zamestnanci fungujú na home office. Máme však pravidelné porady cez internet. Zisťujem však, že dokonca pracujeme viac. Ak by aktuálna krízová situácia trvala dlhšie, uvažujeme nad tým, že by sme využili na preklenutie istého obdobia aj staré dovolenky. Tých mám aj ja pomerne veľa. Všetkým našim montérom sme navyše komplet poskytli ochranné pomôcky a aj dali im do smerníc, aby nosili rúška aj rukavice. Všade dodržujeme vysoké hygienické štandardy, aby sme zabránili šíreniu koronavírusu. Aj vďaka našim opatreniam nemáme aktuálne problémy s nedostatkom pracovníkov, ktorí sa od prvého okamžiku chránia. Môžem konštatovať, že naše nové bezpečnostné štandardy zavedené sa ukázali byť ako veľmi účinné.

Otváranie všetkých obchodov by nebolo aktuálne dobrým nápadom. Treba brať príklad z krajín, ktoré to zvládli s epidémiou koronavírusu, ako napríklad Taiwan či Singapur, ktoré mali pomerne málo nakazených a potom dokázali rýchlo naštartovať svoje ekonomiky. Tieto krajiny rýchlo uzavreli hranice a veľmi veľa testovali. Aj vďaka zatvoreným hraniciam a testovaniu dostali pandémiu pod kontrolu a postupne otvárali svoje obchody a podnikania tak, aby ľudia mohli začať normálne fungovať.

Je namieste otázka, či skutočne nie je Slovensko až príliš orientované na automobilky. Nezaškodilo by sa pozrieť aj na iné možnosti podnikania, ktoré by podporili našu sebestačnosť v rôznych oblastiach. Aby sme ako krajina mohli fungovať aj v kritických situáciách. Bolo by dobré, keby viaceré podniky dokázali prejsť na výrobu aj iných produktov. Samozrejme, súčasná situácia si vyžaduje aj vysokú mieru zodpovednosti jednotlivých ľudí. Lebo aj od toho závisí, ako dlho toto celé bude trvať. Keď sa niekto správa zodpovedne, tak sa to dá lepšie zvládať. Sme takí silní, ako silný je náš najslabší článok.

Čo sa týka našich partnerov, nemáme zatiaľ žiadne zlé či negatívne skúsenosti. Jeden náš zákazník z oblasti retailu zatvoril všetky svoje obchody v obchodných centrách – 95 percent obratu má z retailu. S nimi sa rozprávame a komunikujeme, ako čo urobiť, aby prežili. Dôležité je, aby si udržali zamestnancov, s ktorými po skončení krízy sa môžu vrátiť do normálu. Treba s partnermi diskutovať a nie k nim pristupovať ultimatívne. Tak ako sme zvyknutí, komunikujeme a diskutujeme o všetkom s každým našim klientom. V tomto čase, kedy nás všetkých i naše podnikania ohrozuje koronavírus, je to veľmi dôležité.“

Text: Tomáš Szmrecsányi
Foto: Alexander Alstock

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok