logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Logistika v horskom turizme má svoje špecifiká. Krízové situácie dané napríklad zlým počasím...
  • Medzinárodný developer priemyselných nehnuteľností Besico oficiálne spúšťa výstavbu svojho...
  • Podľa nových pravidiel môžu cez Prístavný most prechádzať vozidlá nad 7,5 tony len v prípade, že...
  • Nový software umožňuje automatizáciu procesov a centrálnu správu dát o vodičoch a vozidlách,...

NÁZOR: Kým budete žiť vy, budeme žiť aj my

8. apríla 2020
Spravodajstvo 0
1752
NÁZOR: Kým budete žiť vy, budeme žiť aj my

Napriek šíriacemu sa koronavírusu sa v piatok 27. marca stretli členovia slovenského Klubu logistických manažérov. Samozrejme, vzhľadom na bezpečnostné opatrenia, platné na celom Slovensku, stretnutie sa uskutočnilo pomocou videokonferenčnej aplikácie. Témou virtuálnej diskusie bola aktuálna situácia okolo pandémie koronavírusu a jej dopad na slovenskú i svetovú ekonomiku, hospodárstvo, logistiku aj spoločnosť. V nasledujúcich dňoch vám prinesieme zaujímavé pohľady jednotlivých účastníkov virtuálneho stretnutia.

Miroslav Luby, Starlift, konateľ

Na margo situácie okolo koronavírus a počtu nakazených si nemyslím, že by sme mali až takú vysokú kolektívnu imunitu. Zrejme robíme niekde systémovú chybu, alebo málo či zle testujeme. Samozrejme, bol by som rád, keby sme boli na tom tak, že máme až takú silnú imunitu. Faktom však zostáva, že svet okolo nás sa mení. Boli vypnuté automobilky, ich subdodávatelia tiež museli zhasnúť, lebo nemali kam čo dodávať. Tieto faktory zasiahli aj našu firmu. Na strane druhej máme zákazníkov, ktorí pôsobia v oblasti medicíny či v iných sektoroch, ktoré momentálne fungujú. Ba dokonca viacerí ani nestíhajú. Z toho vyplýva, že aj my sme museli zmeniť naše činnosti vo firme. Naši obchodníci momentálne nie sú púšťaní do iných firiem, takže sa to muselo zmeniť a musia pracovať z domu. Na strane druhej sa nášmu servisu ešte viac darí ako pred koronavírusom. Takže tak ako sa mení svet okolo nás, aj my musíme prispôsobiť svoje podnikanie novým podmienkam a možnostiam. To je tá šanca ako prežiť. Podľa mňa sa to celé neskončí za mesiac či dva. Mám obavy, aby sme sa nedostali v prípade prílišného uvoľnenia opatrení do situácie, v akej sú Taliani alebo Španieli.

Máme scenáre pri poklese obratu o 20% aj 40%, to všetko je na papiere. Som si istý, že dokážeme celkom pružne reagovať na tieto aktuálne podmienky. Samozrejme, to platí, ak budeme mať zamestnancov k dispozícií. Môže totiž ešte dôjsť horšia doba, aj keď dúfam, že tomu tak nebude. Teraz ľudí všade len preskupujeme, ale horšie by bolo, keby do tých nákladných áut nemal kto sadnúť a nebude zamestnancov, ktorí by servis vyriešil. Keďže nevieme, v akom rozsahu niečo také môže nastať, preto sa na to ani nedá úplne pripraviť. Keď to príde, budeme musieť riešiť veci operatívne. Pevne verím, že vôbec bude s kým to operatívne riešiť.

Aj u nás sme nastavili prísne bezpečnostné a zdravotné opatrenia, a to aj pri servise vozíkov. V tomto smere moja vďaka patrí aj našim zákazníkom, ktorí pristupujú zodpovedne k našim zamestnancom, a to počas servisu, kedy nedochádza k stretávaniu sa našich a ich pracovníkov. Naše kancelárie tiež fungujú v systéme „home office“. Ochranné pomôcky sa nám podarilo zohnať hneď na začiatku krízy a rozdali sme ich nielen našim zamestnancom, ale aj ich rodinným príslušníkom, pretože som to celé vnímal tak, že ak im ochorie niekto z rodiny, tak aj môj zamestnanec bude musieť zostať doma.

Mali sme požiadavky o odklady splátok zo strany klientov, ktorí pôsobia v oblasti automotive. Sú aj oblasti, kde sa klientom darí. Situáciu aj preto zvládame tým, že z jedného chlievika presúvame peniaze do druhého. Platí však, že sa snažíme pomôcť našim zákazníkom, ktorí sa dostali do veľkých ťažkostí. Zatiaľ to nie je veľmi obmedzujúce, lebo našťastie servis aj prenájmy idú u nás vo veľkom. Môžem to povedať jednoducho takto: Kým budete žiť vy, budeme žiť aj my. Keď nás budete potrebovať, budeme tu. Akonáhle to však celé začne padať, postupne všetky firmy, pôjdeme s nimi dole pravdepodobne aj my, lebo nebude čo komu požičiavať a čo komu opravovať. Jednoducho vždy treba hľadať spoločnú reč a snažiť sa pochopiť aj druhú stranu – aké sú ich problémy a starosti. Buď sa prispôsobíme všetci a prežijeme, alebo budeme tvrdí a krátkozrakí či budeme mať egoistické prístupy a začne všetko rad za radom padať. Vo všeobecnosti však stále platí, že stačí sedliacky rozum aby sme prežili.

Bolo by dobré, keby štát prerozdeľoval jednotlivé segmenty a vybral tie, ktoré potrebuje na svoju činnosť a existenciu a hlavne tie by podporil. Doplnkové segmenty zatiaľ by som nechal tak, lebo napríklad ak nebude kto by objednal zájazd, tak je teraz nelogické zachraňovať cestovné kancelárie. Ľudia zrejme pochopia už čoskoro, že dovolenku si budú musieť spraviť doma na Slovensku. Aj vzhľadom na situáciu vo svete. Podporiť treba najmä segmenty, ktoré sú najdôležitejšie pre fungovanie štátu aj zabezpečovanie základných potrieb ľudí.

Nastala však aj iná zvláštna situácia. Chýbajú napríklad dojičky a nemá kto nadojiť kravy. Odznela myšlienka, že prečo by tam nemohli nastúpiť čašníčky, čašníci či barmani? Na to povedal niekto z gastronómie, že si nevie predstaviť, keby niekto z nich takúto robotu robil. Nuž, zásadnou otázkou je, či štandardy, ktoré sme mali doteraz a na ktoré sme boli zvyknutí, padnú alebo nepadnú? Ak toto celé skončí za mesiac či dva mesiace, tak každý si môže udržať svoj štandard, ale ak to bude trvať 4 až 6 mesiacov, a nehovoriac o tom, že by došla druhá vlna pandémie, o čom sa tiež hovorí, tak jednoducho budeme musieť zľaviť zo svojich štandardov a nebudeme robiť to, čo máme vysnené, ani to, čo sme vyštudovali, ale jednoducho sa budeme musieť zapojiť do systému tak, že budeme robiť to, čo bude nutné robiť. A fungovať v náhradných režimoch.

Text: Tomáš Szmrecsányi

foto: archív Miroslav Luby

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok