logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zberná služba predstavuje moderný spôsob expresnej prepravy kusových a paletových zásielok....
  • V srdci oravskej prírody vyrástol jeden z najkrajších parkov v rámci siete CTP – CTPark...
  • Skupina Geis k 1. júlu 2025 preberá všetky podiely v spoločnosti agotrans Logistik GmbH so...
  • Spoločnosť MH Invest postupne realizuje nevyhnutné kroky k premene časti územia bývalej bane v...

Dorazili prvé komponenty jedných z najväčších vrát v Európe

20. apríla 2020
Doprava 0
1076
Dorazili prvé komponenty jedných z najväčších vrát v Európe

Prvé diely ľavého krídla oceľových vrát pravej plavebnej komory sú už na Vodnom diele Gabčíkovo. Najťažší diel – spodné krídlo – má dĺžku 22 m a váhu 107 t. Práce na európskom projekte Inovácia a modernizácia plavebných komôr Vodného diela Gabčíkovo teda napredujú napriek pandémie koronavírusu. Podľa generálneho riaditeľa podniku Vodohospodárska výstavba, štátny podnik, Daniela Kvoceru je projekt pre Slovensko i medzinárodnú vodnú dopravu po Dunaji strategický. Zároveň ocenil súčinnosť medzi objednávateľom, generálnym dodávateľom prác spoločnosťou Metrostav a stavebným dozorom Dopravoprojekt. Samotný transport prebehol podľa plánu.

Súčasné dni označil Daniel Kvocera z hľadiska prevádzky Vodného diela Gabčíkovo za výnimočné: „Je dôležité, že práce na našom projekte pokračujú aj vzhľadom na záväzky, ktoré máme voči Európskej únii. Rovnako sú pre nás dôležití aj pracovníci, pričom na stavbe boli v súvislosti s pandémiou prijaté zvýšené preventívne hygienické opatrenia. Napriek tejto mimoriadnej situácii ohľadom pandémie musím povedať, že sa veľmi teším, že časti vrát sú už na našom Vodnom diele Gabčíkovo, kde sa budú postupne montovať do finálnej podoby. Ide o dôležitý míľnik v takmer 28-ročnej prevádzke našej vodnej stavby i v samotnom projekte.“

Dolné vráta plavebnej komory patria k najväčším v Európe. Tie nové vyrobila oceliarska dielňa spoločnosti Metrostav v Horných Počerniciach. Ako prvé sa v Gabčíkove bude montovať ľavé krídlo dolných vrát, ktoré sa skladá z 8 dielov a váži zhruba 500 t. Aby séria nadrozmerných nákladov nespôsobila preťaženie cestnej siete, stavbári Metrostavu rozdelili trasy do niekoľkých variantov a termínov. „Po diaľnici D1 sme transportovali jeden z najľahších dielov vyrobených vrát. Aj tak však váži úctyhodných 28,5 t, čím celková hmotnosť súpravy predstavuje 42 t. Diel má dĺžku 18 m, šírku 3 m a výšku 4,2 m. Na prepravu tak ťažkých bremien sme museli využiť špeciálne podvalníky a pri nakladaní a vykladaní jedny z najväčších žeriavov. Nazdávam sa, že išlo o operáciu, akú spoločnosť Metrostav a pravdepodobne ani celá krajina doteraz nezažila,“ hovorí Radek Liška, projektový manažér Metrostavu.

Stavenisko Vodného diela Gabčíkovo je pripravené a Metrostav môže ihneď začať s montážou veľkorozmerných komponentov. Jednotlivé diely sa budú spájať zváraním za pomoci žeriavov o nosnosti 550 t a 500 t a špeciálnej podkladovej konštrukcie, ktorá pomôže s nasadením krídla vrát do pántov. Vráta v každej z dvoch plavebných komôr VDG majú rozmery približne 37 x 22 m, hrúbku vyše 2 m a aj s pomocnými konštrukciami vážia približne 1 200 t. Sú teda ťažšie ako slávne vráta na Panamskom prieplave.

Súbežne s montážou vrát budú aj naďalej realizované búracie práce na rekonštrukcii pravej plavebnej komory VDG. Aktuálne bezpečnostné opatrenia v súvislosti s pandémiou COVID-19 majú čiastočný vplyv na priebeh prác, generálny dodávateľ prác je však odhodlaný splniť dohodnutý termín ukončenia modernizácie VDG v januári 2022. „Českí dodávatelia stavebných prác buď nemôžu pracovať, alebo pracujú v obmedzenom režime. Hľadáme však cesty, ako zabezpečiť pracovné kapacity z iných stavieb na Slovensku. Dokončenie búracích prác má totiž vplyv na všetky ďalšie profesie. Napriek tomu verím, že termíny budeme schopní dodržať, “ ubezpečuje Radek Liška.

Dočasne sú zastavené práce na injektáži podzákladia v kanáloch pravej plavebnej komory VDG. Pracovníci spoločnosti Zakladania stavieb v nich budú pokračovať v až po uvoľnení reštrikcií. Naďalej za prísnych bezpečnostných opatrení prebiehajú búracie práce na regulačných uzáveroch, prahoch dolných vrát a šácht. Pokračuje sa v úpravách provizórneho hradenia vtoku. Realizujú sa aj korekcie zistených nedostatkov pôvodných železobetónových konštrukcií na vodiacich drážkach pre pohyblivé bitvy.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Ako vyzerá budúcnosť logistiky? Nalaďte si STILLové reči

Tešíte sa, že ste vytvorili fungujúci sklad. Počet objednávok rastie, no dodávky zrazu nestíhajú a skladové kapacity dosahujú svoje limity. Zamestnanci robia príliš veľa náročnej fyzickej práce, procesy sú neefektívne, vznikajú chyby. Ako tomu predísť? Poďte o tom diskutovať s odborníkmi a pripojte sa koncom mája na livestream spoločnosti STILL. Bude o automatizácii a riadení […]

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok