logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do...
  • Spoločnosť Scania Slovakia oznamuje zmenu na pozícii finančného riaditeľa (CFO). S účinnosťou od...
  • Pracovný trh dnes prechádza asi najväčšou transformáciou v histórii. Zmeny sa pritom netýkajú...
  • Konkrétne časové okno na doručenie zásielky? Zákazníci ho chcú naprieč strednou Európou, najviac...

Dachser stavia na svojom rastovom faktore

4. mája 2020
Doprava 0
1159
Dachser stavia na svojom rastovom faktore

Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb Dachser rástol napriek slabnúcej globálnej ekonomike aj v roku 2019. Spoločnosť zaznamenala nárast konsolidovaného čistého výnosu o 1,6 percenta na 5,66 miliárd eur. Motorom rastu bola opäť obchodná oblasť Road Logistics, ktorej obrat sa zvýšil o 2,9 percent na 4,6 miliardy eur. Oproti tomu zníženie obratu o 4,1 percenta zaznamenala obchodná oblasť Air & Sea Logistics, a to najmä na základe slabšieho dopytu po leteckých prepravách zo segmentu automotive.

Rast výnosov je v kontraste s poklesom počtu zásielok a tonáže. Počet zásielok sa znížil o cca 3,7 percent z 83,7 na 80,6 miliónov, ale tonáž zásielok v medziročnom porovnaní klesla len mierne, približne o 1 percento, zo 41,4 na 41 miliónov ton. „Keď sa v ekonomike otočí vietor, kvalita a spoľahlivosť nadobúdajú ešte väčší význam ako predtým,“ hovorí Bernhard Simon, CEO spoločnosti Dachser, a dodáva: „O to väčší záujem máme na tom, aby boli naši zamestnanci kvalifikovaní a motivovaní, a preto neustále investujeme do našej siete, našich procesov a nášho IT.“

Obchodná oblasť Dachser Road Logistics, ktorá zahŕňa pozemné prepravy a skladovanie priemyselného tovaru (European Logistics) a potravín (Food Logistics), stále zaručuje stabilitu a zároveň je dynamickým motorom rastu spoločnosti. V roku 2019 zvýšila oblasť Road Logistics svoj konsolidovaný čistý výnos o 2,9 percenta zo 4,47 na 4,60 miliárd eur. Obchodná divízia European Logistics k tomu prispela 3,63 miliardami eur (nárast o 2,4 percenta). „Medzinárodná preprava zostala silná a pozitívny vývoj zaznamenala v celej Európe aj kontraktná logistika. Aj keď sa situácia na trhu nákladnej dopravy v priebehu roka 2019 uvoľnila, nedostatok vodičov a odborných pracovných síl v Nemecku a mnohých ďalších európskych krajinách zostáva pre nás aj naďalej tou najnaliehavejšou výzvou,“ dodáva Bernhard Simon.

Najsilnejší rast dosiahla v roku 2019 obchodná divízia Food Logistics. V oblasti logistiky potravín vzrástli tržby spoločnosti Dachser o 5,1 percenta z 917 na 964 miliónov eur. Počet odbavených zásielok klesol o 1,7 percenta, zatiaľ čo tonáž zásielok zaznamenala mierny nárast o 0,6 percenta. „Logistika potravín je už niekoľko rokov spoľahlivým pilierom nášho obchodného modelu,“ vysvetľuje Bernhard Simon a podotýka: „Aliancie s našimi partnermi Európskej potravinovej sieti sa ukázali ako mimoriadne stabilné a plodné.“

Obchodná oblasť Air & Sea Logistics zaznamenala v roku 2019 pokles tržieb o 4,1 percento z 1,19 na 1,14 miliárd euro, počet zásielok sa znížil o 5,6 percent. „V leteckých a námorných prepravách pociťujeme dôsledky obchodnej klímy, ktorá je veľmi nestála a výrazne ovplyvnená prerušeniami svetového obchodu. V našej nákladnej leteckej doprave sa prejavil najmä slabý dopyt po prepravách zo segmentu automotive v Nemecku.“ Minulý rok Dachser urobil kroky na zabezpečenie budúcnosti tejto obchodnej oblasti. To zahŕňa rozšírenie zákazníckeho portfólia o segmenty Life Sciences / Pharma a tiež Fashion & Sports, rovnako ako rozšírenie služieb železničných prepráv po Novej hodvábnej ceste.

Letecká a námorná preprava, najmä v oblasti LCL (námorná zberná služba), boli ešte viac prepojené s európskou sieťou pozemných prepráv. Navyše, dokončená bola implementácia vlastného informačného systému pre manažment prepráv s názvom Othello. „Do polovice roka 2020 budeme 99 percent všetkých zásielok realizovať s našim vlastným informačným systémom pre management prepráv. Zvýšenie efektivity a produktivity, ktorú tým dosiahneme, nám umožní vytvárať pre našich zákazníkov ďalšiu pridanú hodnotu,“ konštatuje Bernhard Simon.

S cieľom ďalšieho zlepšovania kvality služieb investoval Dachser ako rodinná spoločnosť v minulom roku 151 miliónov eur do výstavby či rozšírenia prekládkových hál a skladov, do IT systémov a technického vybavenia. Pre tento rok sú investície naplánované v rovnakom rozsahu. Avšak kvôli prepuknutiu koronavírusu bude musieť spoločnosť svoje ciele upraviť. Bernhard Simon k tomu uvádza: „Konečné dopady na naše podnikanie je ťažké predvídať. Jediné, čo môžeme urobiť je, že situáciu budeme každý deň prehodnocovať a budeme na ňu aktívne a flexibilne reagovať.“

Zníženie objemov v oblasti logistiky priemyselného tovaru je v dôsledku aktuálneho obmedzenia obchodných aktivít, najmä v Španielsku a vo Francúzsku, nevyhnutné. „Pokiaľ však ide o naše portfólio služieb a štruktúru zákazníkov, zámerne ich budujeme na čo najširšej platforme tak, aby sme sa vedeli dobre prispôsobovať novým scenárom. Ako poskytovateľ logistiky sme kľúčovým článkom v dodávateľskom reťazci pre potravinársky sektor a tu tiež počítame s relatívne stabilným biznisom.“

Podiel vlastného kapitálu sa spoločnosti Dachser v roku 2019 podarilo ďalej navýšiť, a to na viac ako 57 percent. Firma zamestnáva približne 31000 ľudí, to je najviac v celej histórii spoločnosti. „Sme na to veľmi hrdí, pretože naši zamestnanci sú srdcom a chrbticou služieb, ktoré poskytujeme. Zabezpečenie pracovných miest v roku 2020 je preto našou najvyššou prioritou,“ hovorí Bernhard Simon a uzatvára: „Tiež chceme zostať stabilným a spoľahlivým partnerom pre zákazníkov a subdodávateľov. Férovými cenami a férovým odmeňovaním spoločne prekonáme koronavírusovú krízu a položíme tak základy pre budúci rast.“

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

„Vysokozdvižný vozík z Číny? Zabudnite na predsudky – spoľahlivosť má dnes novú značku“

Spojenie „čínska technika“ mnohým evokuje nízku kvalitu. No čo ak ide o značku, ktorá dodáva vozíky do viac ako 120 krajín, spolupracuje s európskym lídrom KION Group a ponúka overený výkon za dostupnú cenu? EP Equipment nie je neznámy výrobca. Je to jeden z globálnych hráčov, ktorý spolupracuje s KION Group – európskou jednotkou a […]

M2C Slovakia nasadzuje drony do výškového čistenia. Kto zaspí, prehrá

Trh sa mení a my s ním. V M2C Slovakia rozširujeme naše portfólio o revolučnú službu – výškové čistenie pomocou dronov. Moderná technológia Baudoin Wash-Drone 1.2 predstavuje efektívnu, bezpečnú a ekologickú alternatívu k tradičnému umývaniu fasád a solárnych panelov. Dron čistí pomocou horúcej osmotickej vody a vysokotlakovej wapky, bez potreby lešenia či horolezcov. Výsledok? Rýchlejší […]

Spoločnosť Jungheinrich si v rámci Stratégie 2030+ stanovila jasné ciele rastu

Cieľom sú tržby vo výške 10 miliárd eur a EBIT ROS vo výške 10 percent na organickom základe do roku 2030, strategické iniciatívy v oblastiach globálnej expanzie, automatizácie, rozšírenia portfólia a transformácie a rast podporovaný cieleným prístupom k fúziám a akvizíciám so zameraním na Severnú Ameriku a Áziu a Tichomorie, ako aj na oblasť automatizácie. […]

Patrik Smolka z Linde MH: Elektromobilita je pre nás historická záležitosť

Patrik Smolka pôsobí v spoločnosti Linde MH od svojich profesijných začiatkov. Z technickej podpory a cez produktový manažment sa prepracoval až k oblasti automatizácie. Viedol viacero komplexných projektov od prvotných analýz po ich finálnu implementáciu a stál za väčšinou automatizovaných riešení, ktoré spoločnosť Linde MH úspešne realizovala na slovenskom trhu. Dnes vedie tím produktovej podpory […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 103: 

Prečítať elektronicky
Zaistite si svoj výtlačok 

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Country manager Slovensko
Tatiana Koššová
tel.: +421 911 750 758
e-mail: tatiana.kossova@atoz.sk

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.
Viac o využívaní cookies na našich stránkach nájdete v časti Ochrana osobných údajov tu.
Ok