logo

  • Správy
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Agenda
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL Jobs
    • Voľné pozície
    • Naša ponuka
  • SL BOOK
  • SL News
    • Najnovšie vydanie newslettera
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Neďaleko Plzne sa vyrábajú ráfiky do kolies pre celú Európu Dopyt po bicykloch sa z rôznych...
  • SL SK 97: Hlavná téma: Digitalizácia skladu; Interview: Karol Kvak z Dexis Slovakia; Výrobná...
  • Slovensko je logistickým srdcom Európy. Ako si stojíme v dopravnej infraštruktúre? Strategické...
  • DKV Mobility sprístupňuje 10 000 nabíjacích staníc Tesla Supercharger Zákazníci poprednej...

Takmer milión doručených zásielok a zdvojnásobenie obratu

8. júna 2020
Spravodajstvo 0
965

Systematický nárast obratu a počtu doručovaných zásielok, ktorý je dlhodobou charakteristikou spoločnosti Zásielkovňa, sa napriek negatívnym dopadom pandémie koronavírusu podarilo udržať. Prvý štvrťrok tohto roka opäť dosiahol rekordné čísla. Kvartálny obrat spoločnosti presiahol 3,3 milióna eur, čo medziročne predstavuje viac ako dvojnásobný nárast. Spolu bolo doručovaných viac ako 999 tisíc zásielok. V rámci skupiny Packeta, pod ktorú Zásielkovňa patrí, bolo doručovaných vyše 6,5 milióna zásielok. Doručovanie a výdaj zásielok prebiehal za prísnych bezpečnostných opatrení počas celého obdobia pandémie. Spoločnosť aplikovala nové riešenia, aby napriek zníženému počtu výdajných miest spoľahlivo a rýchlo zabezpečovala požiadavky zákazníkov i obchodných partnerov. Aktuálne je prioritou znovuotvorenie všetkých výdajných miest, aby tak mali zákazníci k dispozícii všetok komfort, na ktorý boli zvyknutí.

 

Situácia sa v uplynulom období menila každým dňom a ovplyvňovala každého pracovný i osobný život. Pre službu založenú na širokej sieti výdajných miest, ktorú Zásielkovňa poskytuje, znamenali tieto dni nevyhnutnosť hľadania nových riešení, ako aj vyjednávania s vládou s cieľom umožniť fungovanie výdajných miest za prísnych ochranných opatrení a naďalej tak zabezpečovať ľuďom možnosť doručovania tovaru. V dôsledku prijatých ochranných opatrení a uzatvorenia maloobchodných prevádzok v marci z hodiny na hodinu klesol počet výdajných miest z vyše 800 na približne 150. Napriek tomu Zásielkovňa dokázala v tomto mesiaci prepraviť a doručiť dvojnásobný počet zásielok v porovnaní s rokom 2019 – viac ako 300 tisíc.

 

„Situácia, ktorú zažila Zásielkovňa, overila lojálnosť každého zamestnanca a našich partnerov. Vďaka súdržnosti našich partnerov a odhodlaniu našich zamestnancov sa nám situácia podarila stabilizovať. Denne tisíce e-mailov a stovky telefonátov na zákaznícky servis, zmeny v type doručovania, rapídny pokles výdajných miest, zákazníci čakajúci na svoje zásielky a e-shopy, ktoré potrebovali doručovať svoje zásielky. To všetko boli pre nás výzvy. Som preto veľmi rád, že práve Zásielkovňa ukázala nielen v procese služieb, ale aj ľudskom prístupe svoje kvality. Keďže sme chceli v neľahkej situácii zabezpečiť komfort a bezpečnosť pre zákazníkov ale aj výdajné miesta, venovali sme pozornosť najmä ochranným opatreniam a zjednodušeniu procesu odovzdania a prevzatia zásielky,“ predstavuje situáciu Alexander Jančo – CEO Zásielkovňa a dopĺňa: „Vykonali sme množstvo opatrení a technologických zlepšení ako napr. zrušili sme možnosť platby v hotovosti a nahradili možnosťou platby dobierky cez mobilnú aplikáciu alebo vygenerovaním SMS s odkazom na zaplatenie cez platobnú bránu. Možnosť mať otvorené výdajné miesto súčasne znamenala pre viacerých maloobchodníkov jediný príjem počas tohto obdobia a som veľmi rád, že aj takto sme mohli pomôcť preklenúť im ťažké obdobie.“

 

Prioritou nasledujúcich týždňov je znovuobnovenie všetkých výdajných miest na pôvodný počet 800+. „Nové rozhodnutia Vlády SR nás potešili. Keďže nám počty dostupných výdajných miest každý deň narastajú, veríme, že komfort, na ktorý sú naši zákazníci zvyknutí, im vrátime tým, že k nim budeme opäť bližšie. V tomto roku chceme zároveň dosiahnuť cieľ 1200 výdajných miest,“ hovorí Alexander Jančo. Silná sieť výdajných miest po celom Slovensku zabezpečuje zákazníkom Zásielkovne aj ďalší benefit – na každom z nich je možné balíček aj podať. Aj týmto spôsobom vyšla spoločnosť v ústrety svojim zákazníkom.

 

Zásielkovňa je členom skupiny Packeta, ktorá má svoje entity v 6 európskych krajinách a doručuje celkovo do 33 štátov. V rámci krízovej situácie bolo kľúčové dokázať rýchlo reagovať a udržať funkčnú logistiku. Na jednej strane boli rozličné a meniace sa opatrenia v jednotlivých krajinách, na druhej strane zvýšený dopyt po doručovaní, ktorý pre mnohých ľudí znamenal jedinú možnosť, ako sa dostať k zakúpenému tovaru. Silnou devízou sa ukázal technologický background Zásielkovne i celej skupiny Packeta, vďaka ktorému všetky procesy fungujú na digitálnej platforme a vlastnom informačnom systéme.

 

Práve investície do nových technológií a infraštruktúry budú hlavným motorom rastu, ako hovorí CEO skupiny Packeta, Simona Kijonková. „Celý segment e-commerce prežíva obrovský boom prekonávajúci v niektorých parametroch predvianočné nakupovanie. Je zrejmé, že nakupovanie na internete dnes z veľkej časti ťahá celú ekonomiku. V blízkej budúcnosti očakávam vplyvom sekundárne vyvolanej ekonomickej krízy dopyt po lacnejšej forme distribúcie tovaru z internetu k zákazníkom,“ dopĺňa zakladateľka Zásilkovny.

 

V najbližšom období Zásielkovňa pripravuje promo kampaň na C2C službu Medzi nami na podporu pohodlného doručovania medzi fyzickými osobami, a to v dobe, kedy česká Zásilkovna oslavuje 1 000 000 zásielok, prepravených týmto spôsobom cez mobilnú aplikáciu. Aj prostredníctvom kampane chce Zásielkovňa na Slovensku dosiahnuť vysoké čísla využívania tejto inovatívnej služby. Okrem fokusu na C2C doručovanie plánuje Packeta, ktorej súčasťou je Zásielkovňa, napríklad otvorenie prepravy do Dubaja a do oblasti Stredného východu, rozvoj P2P platformy a dokončenie viacerých projektov v oblasti robotizácie a automatizácie výdajných miest. Samozrejmosťou stále ostáva ochrana zdravia zákazníkov, obchodných partnerov i zamestnancov Zásielkovne. V apríli spoločnosť bezplatne rozdistribuovala na všetky výdajné miesta ochranné rúška, ktoré sú už štandardným vybavením aj každého šoféra pri doručovaní.

Súvisiace články:

Žiadne súvisiace články

Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

SL Jobs

SL Jobs

12. januára 2022

Archív pracovných pozícií

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

Neďaleko Plzne sa vyrábajú ráfiky do kolies pre celú Európu

Neďaleko Plzne sa vyrábajú ráfiky do kolies pre celú Európu Dopyt po bicykloch sa z rôznych dôvodov v čase výrazne mení. Raz je bicyklov málo, druhýkrát veľa, raz chýba súčiastka na výrobu, druhýkrát nie je odbyt. Výrobca komponentov na bicykle z Kalifornie však spoločne s logistickou firmou Geis úspešne zvládajú takéto výzvy a časť výroby […]

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov

Tím spoločnosti Deufol Slovensko poskytuje služby priemyselnej logistiky najvyššej úrovne už 20 rokov Popredný poskytovateľ služieb priemyselnej logistiky zahájil svoju činnosť v roku 2003. Okamžite aplikoval nové najmodernejšie trendy služieb balenia pre námornú, leteckú i kontinentálnu prepravu. Novinkou na trhu balenia bolo externé balenie u zákazníkov mobilným tímom špecializovaných pracovníkov Deufol. Aj po dvadsiatich rokoch je […]

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss

Riešenie pre zvýšenie bezpečnosti v neprehľadnom tuneli spoločnosti Danfoss Bezpečnosť by mala byť v intralogistike prioritou. V každej výrobnej a skladovej prevádzke majú byť také bezpečnostné riešenia, ktoré ochránia zamestnancov, tovar, vybavenie aj manipulačnú techniku. Odborníci STILL Slovensko odporúčajú, aby čo najvhodnejšie bezpečnostné riešenia pre konkrétnu prevádzku navrhoval a realizoval na mieru jeden dodávateľ. Vďaka […]

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi

Toyota ukázala automatizáciu intralogistiky v praxi Spoločnosť Toyota Material Handling koncom septembra privítala svojich zákazníkov na seminári s názvom Autopilot naživo. Hlavným poslaním seminára bolo predstavenie bestselleru spomedzi automatických vozíkov, vysokozdvižného AGV vozíka SAE160. Automatický vysokozdvižný vozík SAE160 predstavuje univerzálne riešenie automatizácie horizontálnej a vertikálnej prepravy materiálu. Je určený na zakladanie do výšky viac ako […]

Archív komerčných prezentácií

Aktuálne vydanie časopisu

SL SK 97: Hlavná téma: Digitalizácia skladu; Interview: Karol Kvak z Dexis Slovakia; Výrobná logistika: JIT a JIS; E-commerce: Predvianočná logistika, Sklad a manipulácia: Pohonu dominuje elektrina; IT: 5G siete v logistike; Development: Rast skladov do výšky; Prípadová štúdia: Autonómne roboty vo vychystávaní; Žena v logistike: Helena Lišková z Dr.Max; KLM: Návšteva skladu Dedoles; Agenda: Kongres OBALKO bol prípravou na cunami

SL NEWS

Čítajte posledný newsletter.
Registrujte sa na odber newslettera.

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required