logo

  • Spravodajstvo
    • Doprava
    • Ekonomika
    • IT
    • Logistické systémy
    • Reality
    • Management
    • Sklad
  • Udalosti
    • Domáce konferencie
    • Domáce veľtrhy
    • Zahraničné konferencie
    • Zahraničné veľtrhy
    • Networking
    • Školenia
    • Ostatné
  • Názory a analýzy
    • Rozhovory
    • Logistika pod lupou
    • Glosy
    • Benchmarking
    • Prípadové štúdie
  • SL BOOK
  • Správy z ČR
  • O časopise
    • Aktuálne vydanie
    • Inzercia
    • Registrácia k odberu časopisu
    • Registrácia k odberu newslettera SLnews
    • Tématické prílohy
  • Zimné pneumatiky Continental prispievajú k úspechu logistických firiem Dážď, kašovitý sneh alebo...
  • E-shop Vincentky začal dodávať aj na Slovensko   Po niekoľkomesačnej prevádzke vlastného e-shopu...
  • Aleksander Raczynski: Skracovanie dodávateľských reťazcov zatiaľ nie je na programe dňa...
  • Od začiatku budúceho roka sa na Slovensku zavedie tzv. trvalý kurzarbeit Trvalý kurzarbeit sa...

Zásielkovňa chce ponúknuť najdostupnejšiu sieť výdajných a podacích miest

8. októbra 2020
Spravodajstvo 0
410
Zásielkovňa chce ponúknuť najdostupnejšiu sieť výdajných a podacích miest

Zásielkovňa chce ponúknuť najdostupnejšiu sieť výdajných a podacích miest

Silné technologické pozadie, investície do rozvoja a unikátna optimalizácia procesov znamenali pre mladú logisticko-prepravnú spoločnosť Zásielkovňa raketový rast. Profiluje sa ako líder v tomto segmente, v rámci výdajných miest, a v súčasnosti predbehla ostatné prepravné spoločnosti s počtom 1000 výdajných a podacích miest v rámci celého Slovenska. Jej ambíciou je byť už v roku 2021 jednotkou na trhu – mať najširšiu a najdostupnejšiu sieť výdajných a podacích miest na Slovensku.

Väčšou sieťou aktuálne disponuje len tradičná jednotka na trhu, Slovenská pošta. Jej sieť tvorí aktuálne 1 400 pobočiek – Zásielkovňa chce mať najširšiu sieť výdajných miest doplnenú Z-BOXami do roku 2021. Jednoduché, ale prepracované riešenia v súčasnej dobe bodujú a pokiaľ sú spojené s ľahko ovládateľnou a bezplatnou mobilnou aplikáciou, ľudia radi zmenia zabehnuté tradície. A státie v rade, prípadne čakanie na kuriéra, vymenia za slobodnú voľbu, kedy a kde svoj balíček odovzdajú, alebo naopak, kedy a kde si zásielku vyzdvihnú. Najmä, ak bude sieť výdajných a podacích miest najväčšou a najdostupnejšou.

Práve taká je ambícia spoločnosti Zásielkovňa, ktorá koncom septembra 2020 dosiahla 1000 výdajných a podacích miest. Súčasný líder, Slovenská pošta, prevádzkuje 1400 výdajných miest. Zásielkovňa však rastie obrovským tempom – len v tomto roku otvorila ďalších približne 250 nových, čím prekročila hranicu tisíc výdajných a podacích miest na Slovensku.

V roku 2011 pritom začínala len so 7 miestami, v roku 2016 prekonala prvú stovku a v roku 2019 ich už bolo viac ako 750. Zásielkovňa chce v nastolenom trende pokračovať. „Našou ambíciou je byť v roku 2021 jednotkou na trhu – mať najširšiu a najdostupnejšiu sieť výdajných a podacích miest na Slovensku,“ hovorí Alexander Jančo, CEO spoločnosti Zásielkovňa na Slovensku.

„Tajomstvom úspechu je zároveň reálne spoznávanie potrieb ľudí v konkrétnych obciach a mestách a otváranie výdajných miest na dostupných a frekventovaných miestach, ktoré ľudia prirodzene navštevujú.“ Cestou na nákup, z práce, alebo pred vyzdvihnutím detí z krúžku si zákazníci jednoducho vybavia aj odoslanie / prijatie zásielky.

Pre porovnanie, prepravná spoločnosť DPD disponuje sieťou 200 výdajných miest, „viac ako 200“ uvádza aj spoločnosť DEPO. Pre Zásielkovňu pritom znamená 200 výdajných miest počet, ktorý zastrešuje len v rámci Bratislavy.

Ľahká dostupnosť je zároveň podporená rýchlou a spoľahlivou službou. „98% zásielok doručíme do druhého dňa a až 70% z nich si ľudia na nimi zvolenom výdajnom mieste aj na druhý deň vyzdvihnú,“ dopĺňa Alexander Jančo. „Zvyšná časť využíva možnosť časovej flexibility pri vyzdvihnutí zásielky a prípadne aj dodatočného predĺženia doby uloženia.

Obrovská úspora času sa ešte viac prejavuje vo vianočnom čase, kedy Zásielkovni pomáha unikátny systém práce s dátami a optimalizácie rozmiestnenia výdajných miest. Algoritmus dokáže tak eliminovať problémy s potenciálnou preplnenosťou výdajných miest tým, že odporučí zákazníkovi poslať si zásielku na najbližšie voľné výdajné miesto. Prepočet prebieha automaticky.

Výhodou je možnosť vyzdvihnutia/podania zásielky aj cez víkend, alebo v neskorších večerných hodinách, čo býva, najmä v menších mestách, problémom. V sobotu je na celom Slovensku dostupných viac ako 520 a v nedeľu viac ako 160 výdajných miest. „Zároveň je zákazníkom k dispozícii viac ako 850 prevádzok, ktoré sú otvorené viac ako 8 hodín – čiže ponúkajú aj možnosť vyzdvihnutia zásielky pred alebo po bežnej pracovnej dobe,“ doplnil Alexander Jančo.

Podľa prieskumu agentúry Nielsen Admosphere je Zásielkovňa v doručovaní zásielok na výdajné miesta najobľúbenejšou formou prepravy pri nákupe na internete, čím porazila súčasnú najširšiu sieť slovenskej pošty. „So spustením služby Medzi nami sme sa stali logistickou spoločnosťou dostupnou pre každého. A preto sa chceme stať čoskoro najobľúbenejšou službou aj v odosielaní zásielok,“ netají sa ambíciami výkonný riaditeľ spoločnosti.

Prostredníctvom služby Medzi nami si zákazníci (fyzické osoby) medzi sebou poslali takmer 2 milióny zásielok. Služba, ktorá sa rozšírila najprv v Českej republike, je veľmi úspešná a aktuálne ju používa viac ako 600 000 používateľov. Na Slovensku zatiaľ nemá táto služba také silné zastúpenie, pomaly však narastá aj na domácom trhu, predovšetkým v silnejších nákupných sezónach, ktoré kopírujú požiadavky zákazníkov aj na súkromné doručovacie služby.

Zaujímavý je fakt, že Slováci posielajú viac zásielok do ČR ako v rámci Slovenska, kedy až 60% zásielok podaných cez službu Medzi Nami doručuje Zásielkovňa do Českej republiky. Pre porovnanie – práve Česká republika doručí len 2% zásielok na Slovensko.

V rámci digitalizácie chce Zásielkovňa posilniť aj automatizované výdajné miesta, tzv. Z-BOXy. Ide o moderné „balíkomaty“, ktoré sa budú dať ovládať v mobilnej aplikácii, prostredníctvom ktorej si zákazník napríklad otvorí dvierka a vyberie balík. Tieto Z-BOXy budú tvoriť doplnenie siete výdajných miest a cieľom je, aby pokrývali tak frekventované miesta (autobusové stanice, obchodné centrá a biznis centrá) vo veľkých mestách, ako aj menšie obce, až na úroveň zhruba 1 500 obyvateľov.

Súvisiace články:

Default ThumbnailBonami expanduje s vlastnou dopravou aj do Bratislavy Default ThumbnailUPS dosiahla štyri ciele pre rok 2020 o rok skôr Viac ako 46% Slovákov nakupujúcich na internete očakáva bezplatné doručenie tovaru Európska investičná banka podporila digitalizáciu služieb Slovenskej pošty úverom vo výške 32 miliónov eur
Recommend to friends
  • facebook
  • twitter
  • gplus
  • pinterest

Odporúčame

Aktuálne vydanie časopisu

Čítajte nové číslo SL SK!

Systémy Logistiky 85 vám opäť prinášajú množstvo zaujímavých tém: Pre logistiku v automotive sú kľúčové rýchlosť,
presnosť a efektivita

Hlavná téma: Logistika v automotive; Doprava: Servis vozidiel; Skladovanie: Cross-docking; Obaly: Recyklácia obalov; IT: EDI; Development: Smart riešenia; Manažment: Ekologické certifikácie; E-Shopy: Digitalizácia a robotizácia; Interview: Michal Čierny; Prípadová štúdia: Zmena poskytovateľa EDI; Benchmarking: Elektrické nízkozdvižné vozíky; Žena v logistike: Jana Šipošová;  KLM: Stretnutia v čase pandémie


Zabezpečte si svoj výtlačok

Newsletter

Registrácia k odberu e-letteru zde.

Anketa

Považujete ekonomické opatrenia koalície na podporu podnikateľov a firmám za dostatočné?

Prohlédnout výsledky

Loading ... Loading ...

KOMERČNÁ PREZENTÁCIA

15 spôsobov, ktorými COVID-19 navždy zmení sklady a distribučné centrá

15 spôsobov, ktorými COVID-19 navždy zmení sklady a distribučné centrá Pre väčšinu výrobných i obchodných firiem boli poslední mesiace ako jazda na horskej dráhe. Sťažené podmienky v priebehu pandémie koronavírusu ukázali, ako je dôležité mať prepracované logistické procesy aj to, že pre úspech firmy hrá veľmi významnú rolu intralogistika, teda skladovanie a vychystávanie. Mnohé skladové centrá […]

Geis – logistika s ľahkosťou

Geis – logistika s ľahkosťou Skupina Geis má dlhoročné skúsenosti s celou škálou klientsky orientovaných služieb, od jednoduchého skladovania a prepráv až po sofistikované logistické projekty. Disponujeme vlastnými i prenajatými skladovými priestormi s kapacitou viac ako 40 000 m². Logistický projekt alebo sklad môže byť buď súčasťou našich multiproduktových prevádzok alebo ako dedikované stredisko v lokalite, […]

NAJČÍTANEJŠIE PRÍSPEVKY

  • Spoločnosť LPP smeruje do PNK Parku SEREĎ 6k views
  • IDEAL Automotive spustil výrobu v Malackách 2.6k views
  • Prologis predal Prologis Park Galanta-Gáň spoločnosti CNIC 2.4k views
  • PTG Slovakia spustila prevádzku v parku P3 Bratislava 2.3k views
  • Odborový katalóg logistických firiem 2.2k views
  • Benzina môže prevziať čerpacie stanice na západnom Slovensku 2.1k views
  • Geis otvoril novú pobočku v Košiciach 2k views
  • Prologis postavil pre BMW distribučné centrum na mieru 2k views
  • WEGU Slovakia otvára prevádzku v PNK Park Sereď 1.9k views
  • Sklad spoločnosti PHOENIX Zdravotnícke zásobovanie 1.8k views

ARCHÍV SPRÁV

Vydáva
Skupina ATOZ Logistics
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 246 007 200
IČO: CZ 48 117 706
www.atoz.cz

Predplatné
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Naše další projekty:

  • www.eastlog.cz
  • www.systemylogistiky.cz
  • www.slovlog.sk
  • www.log-in.cz
  • www.log-in.sk
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required